کد خبر: ۱۱۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

سوء مدیریت‌هایی که رحمت را هم به زحمت تبدیل می کند!

ای کاش برای یکبار هم که شده بجای مدیریت کردن بحران، «بحران مدیریت» را مدیریت کنیم.

به گزارش شیرازه، سقف‌های فرود آمده، پل‌های در هم تنیده، جاده‌ها و روستاهای غیرقابل دسترس و زندگی‌های از هم گسیخته؛ این ها همه تاوان و زحمت ناشی از  نزول باران رحمتی نیست که همه در انتظار بارش آن هستند بلکه ناشی از سوء مدیریتی است که باید از قبل پیش بینی میشد.


پیشگیری بهتر از درمان است؛ شعار زیبایی که بسیار شنیده‌ایم اما بیشتر در حد یک شعار باقی مانده و هر روز شاهد وقوع خسارات سنگین مادی و انسانی حاصل از اتفاقاتی هستیم که پیش بینی آنها دور از ذهن نبوده است.


پیشگیری فرصتی برای حفظ جامعه است و در شرایطی که از مدیریت بحران غافل شویم درمان سخت یا غیرممکن می‌شود و بطن جامعه را دچار مشکل می‌کند.


مدیریت بحران فرایند برنامه‌ریزی، عملکرد و اقدامات اجرایی است که توسط دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و عمومی پیرامون شناخت و کاهش سطح مخاطرات و مدیریت عملیاتی و بازسازی و بازتوانی مناطق آسیب‌پذیر صورت می‌گیرد.


امروزه عمده‌ترین نقاط ضعف مدیریت بحران عدم هماهنگی و همکاری سازمان‌ها، کمبود ضوابط و مقررات جامع و مانع و پراکندگی و ناکافی بودن قوانین و مقررات موجود و محدودیت منابع مالی است.


اینکه برای مدتی حادثه و اتفاق ناگواری رخ ندهد، نباید خیال ما را آسوده و موجب شود تا نسبت به آمادگی برای مقابله و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه غفلت کنیم.

باید همیشه آمادگی لازم برای مقابله، کنترل و مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی با کمترین هزینه را داشته باشیم.


بی توجهی به چنین موضوع هایی می تواند هزینه و خسارت های مادی، معنوی و اجتماعی قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.


مدیریت را نباید تنها به پشت میز نشینی و امضای نامه ها محدود کرد بلکه باید به طور عملیاتی وارد حوزه های کاری شد و به شکل جهادی به فعالیت پرداخت

منبع: بهارکوار

برچسب ها: کوار ، مدیریت بحران ، سیل
نظرات بینندگان