کد خبر: ۱۱۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس؛

بودجه های جاری دولت زیاد شده و متاسفانه بودجه های عمرانی کم/طریقه بودجه نویسی و جذب اعتبار این نیست/مدیران با بی بندوباری هایی که به اسم فرهنگ صورت می گیرد برخورد جدی کنند

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به بودجه بندی سال جاری با اشاره به اینکه بودجه را نباید بر دوش مردم گذاشت و از آنها برای کسری بودجه استفاده کرد خواستار این شدند که برای کسری بودجه از اعتبار هزینه‌های غیر ضروری، حقوق نجومی، پاداش‌های آنچنانی و سمینارها و دیگر موارد غیرضروری حذف کنند.

به گزارش شیرازه، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه های این هفته با اشاره به بودجه بندی سال جاری با اشاره به اینکه بودجه را نباید بر دوش مردم گذاشت و از آنها برای کسری بودجه استفاده کرد خواستار این شدند که برای کسری بودجه از اعتبار هزینه‌های غیر ضروری، حقوق نجومی، پاداش‌های آنچنانی و سمینارها و دیگر موارد غیرضروری حذف کنند.

مدیران با بی بندوباری هایی که به اسم فرهنگ صورت می گیرد برخورد جدی کنند

آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه ی جهرم در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح به وحدت بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود : برای ادامه ی حرکت انقلاب اسلامی نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه هستیم و این مسئله نباد در حد شعار باقی بماند.

خطیب جمعه جهرم همفکری و همکاری این دو قشر را لازمه ی پیشرفت و استقلال کشور عنوان کرد و با اشاره به راه اندازی حوزه ی دانشگاهیان در جهرم خاطرنشان شد : برای ایجاد وحدت بین این دو قشر باید نظام فکری واحد بر مبنای اسلام بین حوزه و دانشگاه برقرار شود .

آیت الله دژکام وحدت در نظام ارزشی و حسادت نورزیدن را از دیگر شاخصه های وحدت بین دانشگاه و حوزه دانست و ضمن تقدیر از اقدام شایسته ی کشتی گیر جوان ایرانی برای عدم رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی گفت : باید اینگونه ارزش ها را در جامعه گسترش دهیم تا نظام ارزشی حاکم بر ذهن دانشجو ، استاد و روحانی ، نظام واحد ارزشی اسلامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه ، اقدامات ناشیانه ی آمریکا در این مناطق را نشانگر ضعف آنها و توانمندی جبهه اسلام عنوان کرد و یادآور شد : بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و عهدنامه های بین المللی قدس متعلق به جهان اسلام است و اقدام آمریکا در معرفی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل نابودی آنها را تسریع می بخشد.

امام جمعه جهرم درگیر کردن جوانان به دنیا طلبی را ابزار جنگ نرم دشمن برای فریب آنان دانست و گفت: پیروزی‌های ایران در نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت بوده است و درحال حاضر دشمنان با رواج دادن لهو و لعب درصدد درگیر کردن جوانان به دنیاطلبی هستند.

آیت الله دژکام با انتقاد شدید از برخی اقدامات صورت گرفته در استان در رواج دادن لهو و لعب با نام و عنوان فرهنگ این حرکات را خدمت به آمریکا عنوان کرد و خطاب به مدیران شهرستانی متذکر شد : اگر افرادی بخواهند با عنوان فرهنگ و اینگونه مسائل هنجار شکنی کنند و به اسم آزادی کارهایی خلاف شرع و قانون مرتکب شوند مردم جهرم در مقابل این بی بند و باری ها خواهند ایستاد و آنان را از شهر بیرون خواهیم کرد .

انگلیس جزخیانت وضربه زدن به ما کاردیگری ندارد

حجت الاسلام ملک نسب امام جمعه موقت سپیدان درخطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران اظهار داشت: نمازجمعه بیانگر کلام شهید مدراست که فرمود سیاست ما عین دیانت ما دیانت ماعین سیایت ماست واین حضور شما حرف مدرس راعملی می کند وخداراشاکریم که فرصت به ماداد تا این دورادرکناهم درک کنیم .

امام جمعه موقت سپیدان افزود: این استعمارپیر و روباه مکار انگلیس خبیث نقشه های شومش تمامی ندارد واز گذشته تا کنون در ادورار گذشته از قاجار تا به امروز از نقشه های پلیدش برای این آب وخاک دست نکشیده وهرروز به دنبال خدعه ونیرنگی جدید است .وامروز با برنامه برجام وحمایت ازآن جلو آمده که دراین راستا باید دولتمردان ما هوشیار باشند ونباید فریب این روباه پیر رابخورند تادراینده دچار مشکل شوند .

حجت الاسلام ملک نسب درادامه خطبه های این هفته گفت : باید مردم مومن وانقلاب بابصیرت خود به دولتمردان گوشزد کنند که مواظب حیله ها ونقشه های این استعمار وروباه پیر باشد زیرا اوبه دنبال طرح ونقشه ای جدید است وباعلم کردن حمایت از برجام می خواهد نقشه هایی بدتر وجدیدتری خلق کند واین برای ما  وکشور ما تازگی ندارد واز این رو باید مواظب بود وبا دقت بیشتری عمل کنیم تا بار دیگر دچار خسران نشویم .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان عنوان داشت : انگلیس به جزخیانت وضربه زدن به ما کاردیگری ندارد واین رادرتمامی بره های دیده ایم وبه ما ثابت شده است از تحمیل قرارداهای سنگین ونگین گرفته تا ترویج فساد وفحشا وبی بندوباری درکشور وحمایت از مخالفان کشوروتقسیم خاک ایران در ادورار گذشته وحمایت از تروریست هاتافرق های ضاله دینی وهمراهی وتحریک قومیتهای مختلف وحمایت سران فتنه واینها گوشه ای عملکرد استعمار پیر انگلیس است که اگر درکارنامه وذات انها نگاه کنیم نقطه ای درخشان نمی بینیم ذات استعمار انگلیس خیانت است واین خیانت ونیرنگ ها تمامی ندارد .

وی در ادامه درخصوص مسئله جدید بودجه 97 افزود: مااذعان داریم که دولت باکسر بودجه شدیدی مواحه شده واین بدهکاری قابل انکار نیست اما متاسفانه درمسئله بودجه به نکاتی می باسیت دقت شود که اینکار صورت نگرفته است از جمله موارد مهم واساسی همچون اقتصاد مقاومتی که یکی از مسائل کشور ودغدغه های رهبری است که بارهای بار به آن پرداخته است ولی دربودجه 97 به آن توجه نشده است ودیگر مسائلی مانند یارانه که باید اهتمام بیشتری به این امر اختصاص داده شود جای بحث دارد .

حجت الاسلام ملک نسب گفت : چرا به حقوقهای نجومی توجه نمی کنند وکسی دیگر پیگر نیست پاداش ها وحقوقهای میلیونی که برخی از افراد ار بیت المال دریافت میدارندباید به آنها رسیدگی شود اینها بعدها برای نظام هزینه دارد وبرای انقلاب ونظام نوشته می شود عده ای با برپایی برنامه وسمینارهایی که هیچ خروجی نرادرند فقط بدنبال هزینه تراشی هستند واینها راباید برنامه ریزی ومدیریت نمود.

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان درخطبه نخست نماز جمعه مردم ونمازگزاران رابه رعایت تقوای الهی بر حفظ آن دعوت نمود وپیرامون صفات مومنین مطالبی را بیان نمود .

طریقه بودجه نویسی و جذب اعتبار این نیست

حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به تصمیم اخیر دولت آمریکا اظهار داشت: اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم کودک‌کش اسرائیل اوج حماقت، کینه و عداوت آمریکا نسبت به مسلمانان و آب پاکی بود بر دستان کسانی که در بین کشورهای اسلامی و حتی در کشور ما که به آمریکا امیدوار بودند.

وی با بیان اینکه وعده آمریکا سراب و تعصب‌گونه به اسرائیل است گفت: این تصمیم دولت آمریکا اقدام انفعالی و از روی ناتوانی و با هماهنگی نوکران استکبار در منطقه و در راس آن سلسله آل سعود بود.

امام جمعه کازرون با تاکید براینکه این تصمیم ناخواسته خدمت بزرگی به امت اسلامی بود افزود: مسئله قدس تحت شعاع مسائل و جنگ‌های  منطقه‌ای بود و داشت فراموش می‌شد و  رهبران فلسطینی فکر می‌کردند که با سازش با اسرائیل می توان اعتماد کرد.

خرسند با بیان اینکه امروز قدس به اولویت اصلی و اول امت اسلامی تبدیل شده است، گفت: مسئله قدس باعث انسجام امت اسلامی شده و آغازی بر انتفاضه سوم فلسطین شده که این باعث تزلزل بیشتر و نابودی اسرائیل خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهارداشت: ما کتمان نمی‌کنیم هر کشور و جریانی که با اسرائیل مبارزه کند از حمایت ما برخوردار می‌شوند و با افتخار حمایت می‌کنیم.

خطیب جمعه کازرون با تاکید بر اینکه تمام مشکلات دنیا و خاورمیانه در گرو حل مسئله فلسطین است افزود: حل مشکلات بشریت در گرو نابودی اسرائیل است و ما وظیفه داریم از قبله اول مسلمانان و امت مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

خرسند تصمیم ترامپ را باعث انزوا و بی‌آبرویی دولت آمریکا دانست و افزود: آنها در بین مسلمانان و جهانیان بیشتر منفور می‌شوند.

امام جمعه کازرون گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی در یک جهت حرکت کنند و اساتید و طلاب بدانند در یک مسیر و یک هدف باید حرکت کنند و این امر محقق می‌شود.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۷ کشور که توسط دولت به مجلس ارائه شد اظهارداشت: نظر کارشناسان بر این است که رکود و بیکاری با بودجه ارائه شده از سوی دولت رفع نمی‌شود.

خرسند با بیان اینکه کسری بودجه را نباید بر دوش مردم گذاشت و از آنها برای کسری بودجه استفاده کرد، افزود: برای کسری بودجه از اعتبار هزینه‌های غیر ضروری، حقوق نجومی، پاداش‌های آنچنانی و سمینارها و دیگر موارد غیرضروری حذف کنند.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه در بودجه امسال هزینه جاری افزایش و عمرانی کاهش داشت گفت: افزایش مالیات بر درآمد زمانی است که رونق اقتصادی باشد، آیا کسبه و تجار رونق  داشتند که مالیات افزایش داشته باشد؟

وی با تاکید بر اینکه بودجه باید بر اساس قانون پنج ساله ششم توسعه و سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد افزود: این طریقه بودجه نویسی و جذب اعتبار نیست و مجلس باید با بررسی دقیق و با دیدن منافع عمومی تصمیم بگیرد.

بودجه های جاری دولت زیاد شده و متاسفانه بودجه های عمرانی کم

 حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز با اشاره به نشست صمیمانه سخنگوی دستگاه قضا با دانشجویان اشاره کرد و گفت: دستگاه قضائی تکالیف سنگین و مهمی بر دوش دارد که بخش عمده آن برخورد با کسانی است که به چپاول اموال عمومی مشغول هستند، اما اطلاع رسانی در این زمینه بشدت ضعیف است و معمولا مردم از عملکرد دستگاه قضائی کم اطلاع هستند، و بدون آن زحمات شبانه‌روزی مجموعه این دستگاه قابل مشاهده نخواهد بود و چهره مخدوش ایجاد شده از قوه قضائیه همچنان تداوم خواهد یافت.

امام جمعه بوانات در ادامه به استفاده از مدیران بازنشسته در کشور اشاره و آن را خلاف قانون اساسی برشمرد و تصریح کرد: یکی از ضعفهای مشهود در کشور و در استان فارس حضور مدیران ناکارآمد و پیرو فرتوتی که باید بعد از زمان بازنشستگی طبق قانون کشور و طبق عقل سلیم، کنار بروند و کار را به افراد توانمند بسپارند. 

وی افزود: باید به مسئولین محترم گفت: شما دربرابر قانون و قرآن و در پیشگاه ملت قسم خورده اید که حافظ قانون و عامل به قانون باشید، مگر نص صریح قانون نیست که وقتی کسی به مرحله بازنشستگی رسید نباید از او استفاده شود مگر در مواردی که قحط الرجال است، چرا با گذشت دو سال، سه سال، پنج سال و بیشتر هنوز دارید از مدیران اینچنینی استفاده می کنید، چرا؟ مگر قانون نمی گوید استفاده از بازنشستگان منع قانونی دارد؟ چرا به قانون عمل نمی شود؟

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود به قانون حذف سوبسید اشاره کرد و اظهار داشت: این قانون تا حدودی استفاده از ثروت عمومی را عادلانه کرد، اما در این پیچ و خم ثبت نام عده ای از روی ناآگاهی و ناخواسته حذف شدند وهرچه تلاش می کنند یارانه آنها برقرار نمی شود، اما نکته بسیار مهم که تحت عنوان سوال از دولت و خصوصا شخص رئیس جمهور باید پرسیده شود این است که مگر همین چند ماه قبل نبود که شما در تبلیغات انتخابات گفتید: یارانه به هیچ عنوان قطع نمی شود و شرائط فعلی یارانه ادامه پیدا می کند. آقای رئیس جمهور و دولت محترم و آقای نوبخت! آیا این حرف رئیس جمهور هست یا نه؟ اگر بفرمائید نیست که فیلم آن موجود است و مردم همه تبلیغات شما را در انتخابات یادشان است؟ اگر بگوئید بله همین طور است پس پیشنهاد حذف یارانه 20 یا 30 میلیون نفر در بودجه امسال یعنی چه؟ مشکلات اقتصادی کمر بیش از 70% جامعه ما را شکسته و پیشنهاد شما افزایش حامل های انرژی است، جیبی سهل الوصولتر از جیب مردم ضعیف پیدا نکرده اید؟

امام جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود بالا رفتن مخارج عمومی دولت را فشار بر اقشار کم درامد جامعه دانست و گفت: اگر بناست بودجه بودجه سالمی باشد باید از مخارج جاری کم کنید، برای مردم تعجب برانگیز است که چرا بودجه‌های جاری دولت رو به افزایش و بودجه‌های عمرانی کشور رو به کاهش است! مردم شعارهای انتخاباتی کاهش تکیه بودجه کشور به نفت را دنبال می‌کنند تا مشخص شود آیا در بودجه‌ریزی 97 به آن عمل شده است یا نه؟

وی افزود: چرا باید بودجه قرآنی کشور که یک روز 200 میلیار بود در سال بعد 100 میلیارد شود، و در سال بعد 40 و الان هم که صفر است؟ دولت اول باید جیب خود را ببیند و بعد به فکر عمران و توسعه و فرهنگ باشد؟ مجلس باید خیلی نسبت به این ضعفهای مفرط و واضح بودجه توجه کند و الا شاهد فقر و فلاکت بیشتر اقشار ضعیف خواهیم بود. چرا هرسال باید سهم دولت افزایش داشته باشد و سهم مردم و دیگر قسمتها کاهش؟ در این‏گونه افزایش‏ها که مردم متحمل سختى‏هاى آن مى‏شوند، هیچ فشارى به دولت و دولتمردان وارد نمى‏شود. مثلا حقوق‏هاى نجومى، پاداش‏هاى میلیونى به اعضاى هیأت مدیره، سمینارهاى دهها میلیارد تومانى‏ بى‏ارزش و کم خاصیت و بعضا بی خاصیت، سفرهاى پرهزینه داخلی و خارجى و...

حجت الاسلام زارع شعار حکومت اسلامی را ادامه راه حکومت امام علی(ع) برشمرد و تصریح کرد:  اگر امروز امام علی(ع) دولت را اداره می کرد یقینا شعارش این بود که اگر هست باید برای همه باشد، اگر نیست هم نباید برای هیچکس باشد در نداشته ها همه مثل هم باشیم و در داشته ها همه استفاده کنیم، ملت حرفی ندارند که حامل انرژی گران شود، منتهی اگر بناست دیگران از این منافع بهره مند شوند سهم مردم چه می شود؟ روزی که سوبسید بنزین و گازوئیل و گاز برداشته شد محاسبه کردند برای هر ایرانی 45500تومان یارانه بود، الان بیشتر اینها تا ده برابر افزایش داشته چرا ریالی به یارانه افزوده نشده است.؟ این درامد حاصل از افزایش قیمت ها به کجا می رود.؟

استقلال و پیشرفت کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی امام جمعه موقت زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و نامگذاری این روز به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دانشگاه و حوزه علمیه دوبال پیشرفت کشور هستند و استقلال و پیشرفت کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه امام راحل همواره بر مسئله وحدت و اتحاد میان حوزه و دانشگاه تاکید می کردند، خاطرنشان کرد : اگر دانشگاه برای خودش فعالیت کند و حوزه برای خودش نه حوزه موفق خواهد بود نه دانشگاه؛ لذا با وجود وحدت است که یک طلبه به لطف برکات انقلاب اسلامی در دانشگاه از یک جایگاه واقعی برخوردار است و همچنین یک دانشجو هم در حوزه از جایگاه و مقام برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صادقی ادامه داد : وحدت حوزه و دانشگاه از ضروریات اجتناب ناپذیری است که موجب یاس دشمن خواهد شد.

امام جمعه زرقان به  جسه ای که در تاریخ 21 آذر که برای آزادی رقص برگزار شده بود اشاره کرد و گفت : اگر هنر در جامعه اصل است نباید اعتقاد را زیر پا گذاشت و اگر کسانی بخواهند خون شهدا را با برگزاری چنین مراسم و مجالس پایمال کنند،محکوم می کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته زرقان در پایان با اشاره به جایگاه امامت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گفت : صلح امام حسن(ع) مقدمه نهضت امام حسین (ع) و اتمام حجت با اصحاب و دیگر افرادی بود که در ظاهر مدافع دین بودند.

خروجی لایحه بودجه باید بهتر شدن وضعیت مردم باشد

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت شهید دکتر مفتح گفت: این شخصیت بزرگواربه دلیل انجام تکلیف علمی و دانشگاهی خود مورد کینه و اصابت گلوله منافقین ملعون قرار گرفت.

وی افزود: باید همیشه از منافقین به دلیل انجام چنین جنایاتی با لعن و نفرین یاد کنیم، شاید خیلی از جوانان ندیده و نشنیده باشند اما جنایات آنان از داعش بسیار بیشتر و بدتر بود، یکی از جنایات منافقین این بود که ملت ایران را از شخصیت های بزرگ و اثرگذاری همچون دکتر مفتح محروم کرد و امروز همین منافقین در پناه دنیای غرب در حال ادامه حیات ننگین خودشان هستند.

امام جمعه صفاشهر همچنین با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: نباید دانشگاهیان را افرادی وابسته و بی دین دانست، همچنین متهجر و مرتجع معرفی کردن حوزویان نادرست است، معنای وحدت حوزه و دانشگاه این است که هر دو نهاد علمی و فرهنگی کشور خود را نیازمند به هم و مکمل هم بدانند و در عین حال خدمتگذار جامعه باشند.

وی مسئولان قبلی و فعلی کشور برخاسته از همین حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: اگر دانشجویان و حوزویان به جز زمینه علمی خود را از نظر اخلاقی تربیت نکنند، جایگاه علمی آنان بدون تربیت باعث مشکلاتی از قبیل دست اندازی به بیت المال و تضییع حقوق مردم می‌شود که متاسفانه شاهد نمونه‌هایی از آن را در کشورمان هستیم، لذا در کنار مجاهدت علمی جهاد با نفس و تربیت خود را فراموش نکنیم در غیر این صورت جامعه دچار مشکل می شود.

خطیب جمعه صفاشهر با ابراز تاسف از حواشی نمایشگاه گردشگری شیراز اظهار داشت: رقص و اختلاط مرد و زن آن هم در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران، خلاف مسلم شرع و اخلاق اسلامی است  و مسلم است که این مسائل به دلیل بی تدبیری و سهل انگاری مسئولان برگزاری این نمایشگاه بوده است، مسئولان مربوطه باید از مردم عذرخواهی کنند و قول بدهند که این اتفاقات هرگز تکرار نخواهد شد.

وی این مسائل را سرپوش بر ناتوانی مدیران در زمینه گردشگری و حفظ بناهای تاریخی دانست و گفت: در شهرستان خرم بید در زمینه حفاظت و نگهداری بناهای تاریخی و فرهنگی  و همچنین گردشگری هیچ اقدامی انجام نگرفته است و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بدون استفاده در شهرستان باقی مانده است، بنای تاریخی امامزاده شهدا در این شهرستان با دلسوزی و پول مردم در حال مرمت جزئی است و از طرف مسئولان کاری انجام نشده است.

حجت الاسلام نقوی درباره لایجه بودجه 97 ابراز داشت: با وجود اینکه کشور ما نیازمند آبادانی و تقویت زیرساخت‌ها است اما در این لایحه، بودجه عمرانی کاهش یافته است، کاهش بوجه عمرانی به معنای آن است که بودجه هزینه‌ای کشور افزایش پیدا می‌کند که این امر متاسفانه به صلاح دولت و مردم عزیز ما نیست.

وی درباره تصمیمات جدید دولت در مورد یارانه‌ها بیان داشت: بر اساس این تصمیم یارانه‌ها در نهادهای حمایتی متمرکز می‌شود و این نیازمند توجه ویژه است، زیرا بسیاری نیازمندان دریافت یارانه هستند اما تحت پوشش این نهادها قرار ندارند، بنابراین باید به این نکات توجه ویژه ای شود، مبادا بر اثر سهل انگاری افرادی از دریافت یاران محروم بشوند که نیازمند دریافت یارانه هستند.

حجت الاسلام نقوی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: تجربه نشان می‌دهد با افزایش قیمت بنزین کالاهای دیگر هم گران خواهند شد، از طرفی حقوق قشر کارگر و کارمندان را10 درصد افزایش می‌دهند ولی قیمت بنزین 50 درصد افزایش یافته آیا این به نفع مردم است؟

وی افزود: این لایحه که به عنوان عملیاتی‌ترین بودجه معرفی می‌شود در میدان عمل باعث فشار بر مرم و ضعیف‌تر شدن قشر آسیب پذیر کشور می‌شود، از نمایندگان مردم درخواست جدی داریم در تصویب لایحه بودجه توجه لازم را داشته باشند و بدانند با وضعیت کنونی مردم، ظرفیت چنین افزایش قیمتی وجود ندارد.

امام جمعه صفاشهر اظهار داشت: باید یارانه ها در بخش تولید و ایجاد اشتغال هزینه می‌شد که مردم در عوض این افزایش قیمت از منافع آن استفاده کنند، اما این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر تولیدکنندگان دچار مشکلات نقدینگی هستند، حقوق کارگران عقب افتاده است و ما با مشکل بی‌کاری روبرو هستیم.

وی با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور گفت: ما هر ساله میلیون ها زائر عتبات عالیات داریم و این افراد غالبا از اقشار متوسط جامعه هستند، اما با افزایش 9 برابری عوارض خروج از کشور فشار زیادی بر مردم تحمیل می شود، مسئولان باید با تدبیر لازم مشکلات  را کاهش دهند و طوری بودجه را تنظیم کنند که خروجی آن بهتر شدن وضع مردم و کمترشدن مشکلات آن‌ها باشد.

سخت‌ترین گزینش‌ها باید برای انتخاب فرماندار باشد

 حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به مسئله انتخاب فرماندار برای شهرستان خرامه اظهار داشت: چیزی که باعث شگفتی شده این است که طی شش هفت سال گذشته، پنج فرماندار معرفی شده، هیچ کسی هم تایید نمی‌کند که عمر این مسؤولیت سیاسی اینقدر کوتاه باشد.

وی افزود: فرماندار وقتی که تازه معرفی می‌شود تا دو سه ماه اول که نمی‌تواند کار کند، ماه آخر هم که کار خاصی انجام نمی‌دهد، پس چیزی برای خدمت کردن باقی نمی‌ماند، آیا این کارها صحیح است؟

صباحی ادامه داد: اگر یک فرماندار قوی است بگذارید کار کند، اگر ضعیف است اصلا چرا انتخاب شده، سخت‌ترین گزینش‌ها باید برای انتخاب فرماندار باشد، مسوولیت‌ها را طوری واگذار کنید که شخص بداند چندسال مسؤولیت دارد، طوری باشد که وقتی مردم او را می‌بینند بگویند این شخص نمی‌گذارد حق ما پایمال شود.

امام جمعه خرامه ضمن ابراز گلایه از طولانی‌شدن برخی پروژه‌های شهرستان گفت: پنج ماه قبل، کلنگ‌زنی گازرسانی روستاهای کربال را انجام دادیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد، مثل این است که امام جمعه و فرماندار و نماینده مجلس و استاندار یک تئاتری را انجام می‌دهند و می‌روند.

وی ادامه داد: مردم از ما می‌پرسند که برای چه آمدید، ما هیچ جوابی نداریم، نمی‌دانیم از خودمان گلایه کنیم یا از مسؤولان استان، اگر چیزی آماده نیست چرا کلنگ بزنیم، این طولانی‌شدن پروژه‌ها اعتماد مردم به مسؤولین را خدشه‌دار خواهد کرد.

صباحی به حواشی روز گذشته در مقبره شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: ساخت مقبره شهدای گمنام چندین سال است که به درازا کشیده شده و دلیل آن هم این بود که فقط یک نفر، مسؤول این کار نیست.

امام جمعه خرامه بیان داشت: تاکنون ساخت المان شهدای گمنام دو بار کلنگ‌زنی شده اما به خاطر اختلاف در ساخت آن کاری انجام نشده، همه ما مقصریم از جمله خود من، به خاطر اینکه به یک نتیجه واحد نرسیده‌ایم.

وی ضمن تشکر از دغدغه فرمانده سپاه خرامه گفت: مثل همیشه وحدتمان را حفظ می‌کنیم، مسئله پیشنهاد جابجایی شهدا نباید باعث ناراحتی شود، نمی‌گذاریم یک ناراحتی آغاز یک شکاف باشد، به‌زودی ساخت المان شهدای گمنام را در پارک شهر آغاز خواهیم کرد.

صباحی ادامه داد: مبلغ 60 میلیون تومان اعتبار جهت ساخت المان شهدای گمنام از سوی فرمانداری اختصاص یافته، ان‌شاالله کار را شروع می‌کنیم و به زودی مقبره شهدای گمنام را به زیارتگاه تبدیل خواهیم کرد.

مسیر نی ریز به آباده طشک به قتلگاه تبدیل شده است

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت: خداوند قرآن را به نور تشبیه می کند ، نور آفت زدایی دارد و همه بلاها را برطرف می کند.

وی افزود: همان طور که نور خورشید بلاها و امراض را از بین می برد ، قرآن نیز امراض معنوی و ظاهری را از بین خواهد برد.

امام جمعه نی ریز بیان کرد: دشمنان اسلام نخواهند توانست نور قرآن را خاموش کنند و این امر جز با ایستادگی شما مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: عزت و رستگاری شما در سایه قرآن امکان پذیر است.
خطیب جمعه نی ریز با اشاره به 25 آذر روز پژوهش عنوان کرد: اهل فن و دانش دنبال تحقیقات علمی باشند و برای تعالی این مسیر بکوشند.

وی با اشاره به 26 آذر روز حمل و نقل بیان کرد: رانندگان در جابه جا کردن متاع ها و مسافرین دقت کنند، با تقوا ، با ایمان و امانت دار باشند.

امام جمعه نی ریز با اشاره به 27 آذر روز شهادت آیت الله دکتر مفتح استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر حوزه و دانشگاه در مقابل هم قرار بگیرند ، نابودی کشور را به دنبال خواهد داشت ولی اگر وحدت داشتند به پیشرفت کشور کمک خواهند کرد.

 آیت الله فقیه با اشاره به حوادث خونین مسیر نی ریز به آباده طشک بیان داشت: این مسیر به قتلگاهی برای مردم تبدیل شده است، وظیفه مسوولین است که گزارش بدهند ، رسیدگی کنند.

وی افزود: با توجه به ترافیک سنگین مسیر آن را تعریض و توسعه دهند و برای جان مردم ارزش قائل شوند.

خطیب جمعه نی ریز در پایان عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد جان مردم و جوانان ما می باشد این ها سرمایه های ما هستند.

برای پاسخگویی به یاوه گویی آمریکا باید همه متحد شوند

حجت‌الاسلام رضا صادقی در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: در روز گذشته حضور وزیر کار و معاون وزرات فرهنگ و ارشاد همچنین مدیران ارشد نظام در داراب برای مردم خیروبرکت به همراه داشت که امیدواریم حضور آنها در چنین برنامه هایی منشا اثرات مفیدی برای مردم باشد.

وی ضمن قدردانی از نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس به دلیل پیگیری حضور مسئولان در شهرستان داراب افزود: قبلا به نماینده مردم در مجلس گفته بودم که هرچه وزرا و مدیران ارشد نظام را به این شهرستان بیاورید، حضور آنها موجب خیرات و برکاتی برای این شهرستان به ارمغان می آورد.

صادقی با اشاره به بیانیه ترامپ مبنی بر انتخاب قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: برای پاسخگویی به یاوه‌گویی آمریکا باید همه مسلمین جهان متحد، برادر و یکپارچه شوند تا جنایات استکبار جهانی خنثی و این توطئه استکباری نیز مانند سایر توطئه‌ها شکست بخورد.

امام جمعه داراب گفت: اما درود خدا بر شما مردم که از رهبر خود حمایت کردید، در مقابل الحاد و نفاق ایستادید و نظام جمهوری اسلامی هرروز بالنده‌تر و شایسته‌تر از قبل در سطح بین‌الملل حرکت می‌کند.

صادقی بیان کرد: درود خدا بر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که نظام جمهوری اسلامی را هرروز بالنده و قدرتمندتر از روز قبل نگه‌داشته‌اند.


برچسب ها: نماز جمعه ، فارس ، بودجه
نظرات بینندگان