کد خبر: ۱۱۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

سردرگمی رانندگان در نبودعلائم رانندگی درشهرکهای سپیدان

نبود علائم راهنمایی و رانندگی درتقاطع ورودی وداخل شهرک های شهدا وشهید غاضی به بلای جان رانندگان به ویژه دانش آموزان ورهگذران تبدیل شده است.

به گزارش شیرازه، نصب علائم راهنمایی ورانندگی مناسب در شهرها می تواندساده ترین راه حفظ جان آدمی و یا دستکم نجات آنان از سردرگمی باشد.

نصب چند تابلوی راهنمایی ورانندگی مناسب در شهرکهای اطراف پرتردترین نقطه جنوب کشورخیلی ساده است؛نبودتابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در شهرکهای اطراف مرکز شهرستان سپیدان ماجرای پیچیده ای شده به طوریکه رانندگان ،مسافران وگردشگران روزهای تعطیل درقطب گردشگری جنوب کشور از نبود این تابلوها وعلائم هشدار دهنده در برخی مسیرهاگلایه دارند.

نبود تابلوهای نشان دهنده مسیر، علائم هشداردهنده، تابلوهای  راهنمایی ورانندگی از جمله انتقاد آنان است.درشهرکهای نزدیک شهر ارکان توریستی نقطه فارس تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی وجودندارد و مردم وگردشگران همواره با مشکل روبرو می شوند.

نشان های راهنمایی و رانندگی یا علائم و نشان های هستند که در کنار خیابان ها و یا درجاده ها به منظور اطلاع رسانی به راننده ها و عابرین نصب شده است.

با توجه به روند رو به افزایش خودروها، جاده ها و ترافیک شهری و آمدوشد میان شهری، این نمادها و علائم زیادتر، متنوع تر و کاراتر شده اند.

تابلوها وعلائم راهنمایی و رانندگی در معابر و خیابان‌های شهر موجب تسهیل در تردد شهروندان می‌شود.نبودعلائم ایمنی و راهنمایی ورانندگی در خیابان‌های شهرکهای شهدا وشهید غاضی موجب بروز بسیاری از تصادفات می‌شودو بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی تردد در این شهرکهارا با مشکل روبه‌رو می‌کند.

یکی از شهروندان ساکن شهرک شهید غاضی می‌گوید: کمبود علائم راهنمایی و رانندگی هشدار دهنده در این منطقه جدی است.

متاسفانه در سال‌های اخیر توجه چندانی به این موضوع نشده و اغلب رانندگان، مسیرهای حرکت را مشخص می‌کنند. مثلا خودرویی بدون توجه به یک‌طرفه بودن خیابان وارد آن خیابان  می‌شود، همچنین در برخی تقاطع‌ها اولویت عبور را خودروهامشخص می‌کنند.

عرض کم جاده، نداشتن علائم راهنمایی وازهمه مهم‌تر عبور خودروهای سنگین وتردد خودروهای مسافران وگردشگران از این مسیر به سمت شیراز و یاسوج مشکلات زیادی را برای ساکنان محلی به وجود آورده است.

نبود علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین تفکیک درست مسیر در تقاطع ورودی  وداخل شهرک شهدا وشهید غاضی به بلای جان رانندگان به ویژه دانش آموزان ورهگذران در این مسیرتبدیل شده است.

 وی وجود تابلوهای راهنمای مسیر این دوشهرک مانعی برای توقف های بیجا و نیز موجب تامین امنیت جان رانندگان و عابران پیاده می باشد و نصب تجهیزات ایمنی بویژه تابلوها درافزایش ایمنی تردد و کاهش احتمال بروز تصادفات اثرگذارند.

میطلبد که مسئولان امر برای این دوشهرک با ساکنان بسیار وتردد بی شمار مسافران وگردشگران فکری به حال نصب تابلو های راهنمایی ورانندگی انجام دهند .

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، علائم ، فارس
نظرات بینندگان