کد خبر: ۱۲۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
استاندار فارس:

80 درصد آب شیراز از طریق ۱۹۵ حلقه چاه تامین می‌شود/ پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به عنوان یک اولویت با شتاب بیشتری دنبال شود

استاندار فارس گفت: با اتمام و بهره برداری از طرح خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز، میزان تامین آب این کلانشهر از این سد به 70 درصد خواهد رسید.
80 درصد آب شیراز از طریق ۱۹۵ حلقه چاه تامین می‌شود/ پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به عنوان یک اولویت با شتاب بیشتری دنبال شود
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جریان بازدید از تصفیه خانه و خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهر شیراز به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: خط دوم آبرسانی شهر شیراز پروژه‌ای اثر گذار و حیاتی برای این کلانشهر است.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به بازدید خود از همه بخش‌های خط دوم آبرسانی به شیراز از جمله تصفیه خانه، پمپاژ، تونل و خط انتقال، روند پیشرفت پروژه را مناسب دانست و بیان کرد: بهره برداری از فاز اول پروژه که قرار بود در هفته دولت انجام شود  به علت ایجاد بعضی مشکلات با چند ماه تاخیر رو به رو شده است.

 تبادار با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۲۰ درصد آب کلانشهر شیراز  از سد درودزن و مابقی از طریق ۱۹۵ حلقه چاه موجود در شهر تامین می‌شود، خاطرنشان کرد:این میزان تامین آب از درودزن  با بهره برداری از خط دوم آبرسانی به ۷۰ درصد افزایش می‌یابد که در کیفیت و فراوانی آب موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: بهره برداری از خط دوم آبرسانی به شیراز مجالی برای پلمپ چاه‌ها و جلوگیری از برداشت آب‌های زیر زمینی نیز فراهم خواهد کرد.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه در پنج ماه گذشته پیشرفت فیزیکی این پروژه از ۱۵درصد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است، اظهار کرد: از ۷۷ کیلومتر خط انتقال آب بیش از 55 کیلومتر انجام و  تجهیزات مورد نیاز برای بخش های باقی مانده نیز کیلومتر تامین یا سفارش داده شده است‌.

مهندس تبادار افزود: پروژه خط دوم آبرسانی از درود زن به شیراز به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز داشته که سرمایه گذار پروژه بخشی از آن را به روش BOT تامین کرده است.

وی رساندن آب به مردم را از مهمترین اولویت‌های مدیریت ارشد استان دانست و با بیان اینکه دفع الوقت در تامین این نیاز ضروری مشکلات متعددی در پی خواهد داشت، گفت: امیدواریم در چند ماه آینده فاز اول پروژه  خط دوم آبرسانی شهر شیراز به بهره برداری برسد و ضمن تامین کمبودهای موجود در شهر آب شرب با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: تامین آب با فراوانی و کیفیت بیشتر به معنای نادیده گرفتن صرفه جویی نیست و با توجه به بحران آب باید فرهنگ ارزشمند صرفه جویی را در همه بخش های آب شرب، کشاورزی و صنعتی با جدیت تقویت کنیم و بدانیم امروز فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب یک ضرورت است.

 طرح خط دوم آبرسانی به شهر شیراز به منظور تامین آب آشامیدنی شهر تا افق 1405 از سد درودزن به میزان سه متر مکعب بر ثانیه و مقدار متوسط 60 میلیون متر مکعب در سال از مرداد ماه 1390 طی قراردادی ما بین شرکت سهامی آب منطقه ای فارس و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) آغاز شده است. طرح تصفیه خانه این خط انتقال آب نیز هم اکنون 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نظرات بینندگان