کد خبر: ۱۲۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
با حضور وزیر علوم؛

بهره برداری از طرح‌های عمرانی در فسا

همزمان با سالروز میلاد امام زمان (عج) سه طرح عمرانی و آموزشی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فسا به بهره برداری رسید.

به گزارش شیرازه،در سفر یک روزه غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شهرستان فسا کتابخانه و خانه فرهنگ علامه دهخدا و مرکز رشد واحد‌های فناوری با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کتابخانه و خانه فرهنگ علامه دهخدا به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

این کتابخانه شامل ۱۰ اتاق، ۳ سالن مطالعه و مخزن ۲۰ هزار جلدی کتاب است.

مرکز رشد واحد‌های فناوری فسا هم به مساحت ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۳ میلیارد ریال طرح دیگری بود که با حضور دکتر غلامی افتتاح شد.

دیدار با هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشگاه فسا از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در این شهرستان بود.

دکتر غلامی در جمع دانشگاهیان دانشگاه فسا گفت: مشتری جدی پشت در دانشگاه‌ها نداشته ایم و هر سازمان و نهادی که به دانشگاه سفارش داده و دانشگاه انجام نداده، اعلام کند.

وی با طرح این پرسش که " صنعت ما تا چه میزان آمادگی و ظرفیت ورود به عرصه‌های جدید و بهره گیری از دانش روز را دارد؟ " خاطر نشان کرد: الگوی توسعه اقتصادی و اجتماعی ما توان کافی برای بهره گیری مناسب از دانش دانشگاهیان را ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری آن است که نگذارید رشد علمی کشور متوقف شود و یا شتاب آن کاهش یابد؛ بیان کرد: رشد علمی با توجه به علم جهان سنجیده می‌شود و بر این اساس دانشگاه‌ها باید تلاش نمایند.

دکتر غلامی، حل مسائل جامعه و پاسخگویی به نیاز‌های مختلف نهاد‌ها را یکی از رویکرد‌های اصلی وزارت علوم برشمرد و اظهار داشت: از همه اساتید و دانشجویان درخواست می‌کنم که مشکل شناسی و مسئله یابی کنند و وزارت علوم هم به طور کامل از آن‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کند.


نظرات بینندگان