کد خبر: ۱۲۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس:

فعالان فضای مجازی نقش موثری در رفع آسیب‌های اجتماعی دارند

مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان در اعتراض به دعوت و حضور مدیران گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در نشست بررسی مشکلات خبرگزاری‌ها حضور کمرنگی داشتند.

به گزارش شیرازه، روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت ماه نشستی با عنوان هم اندیشی و بررسی مسائل و مشکلات مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی استان فارس در سالن جلسات استانداری فارس برگزار شد. در این نشست مدعوین اصلی یعنی مدیران و سردبیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان در اعتراض به دعوت و حضور مدیران گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی حضور کمرنگی داشتند.

همزمان با این نشست که به میزبانی احمدی‌زاده، سرپرست معاونت امنیتی، انتظامی و اجتماعی استانداری فارس بود خبر ابلاغ وزیر کشور در زمینه انتصاب وی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس منتشر شد.

حضور استوار میمندی، مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس در نشست به عنوان یکی از میزبانان شائبه انتخاباتی بودن آن را تقویت می‌کرد.

معتضدیان، رئیس سازمان فضای مجازی سراج در این نشست با اشاره به آمارهایی که درخصوص میزان زیاد استفاده از فضای مجازی وجود دارد بر لزوم آموزش سواد رسانه‌ای تاکید کرد.

برخی از مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی بر داشتن همدلی و وحدت در راستای مطالبه حق و حقوق مردم و منافع استان تاکید کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت کارکرد فضای مجازی در جامعه، به تهدیدها و فرست‌های این فضا اشاره کرد و افزود: بی تردید امکان انسداد توسعه فضای مجازی وجود ندارد؛ بنابراین باید با آسیب‌شناسی این فضا به دنبال یافتن راهکارهای مناسب در جهت بهره گیری از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها و مقابله با تهدیدهای آن باشیم که این موضوع به معنای رهاکردن فضای مجازی نیست.

احمد احمدی زاده با تاکید بر اینکه انتقاد و تخریب دو امر متفاوت است، به نقش فعالان رسانه ای فضای مجازی در توسعه استان اشاره و عنوان کرد: انتقاد بر پایه اطلاعات صحیح و در شرایط مناسب در راستای تقویت پاسخگویی مسئولان و حل مشکلات موثر است اما تخریب های نادرست علاوه بر اینکه آرامش جامعه را مخدوش می‌کند مسیر توسعه استان را نیز با چالش مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع انتشار شایعه‌ای نادرست مانع حضور سرمایه‌گذارن و رفتن این سرمایه ها به سمت سایر استان ها می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش در جهت استفاده از فناوری‌های جدید، خاطرنشان کرد: نباید بدون توجه به زمینه سازی‌های آموزشی استفاده از فضاهای مجازی و فناوری های جدید رایج شود و پس از بروز مشکلات به فکر رفع آسیب‌ها بیفتیم.

احمدی زاده ترویج امیدواری در جامعه را نیاز امروز کشور برشمرد و با تاکید بر نقش رسانه ها و فعالان فضای مجازی در این عرصه عنوان کرد: اتاق فکر دشمن با تمرکز بر اقتصاد و معیشت مردم در پی القا ناامیدی و یاس در جامعه است.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امنیت ملی و منافع ملی و مصالح ملی و جرایمی که مغایر با قانون بوده و روح و روان مردم مرتبط است خط قرمز فعالیت در فضای مجازی برشمرد و از قطعیت و جدیت در برخورد با این موارد خبر داد.

وی با تاکید بر لزوم‌ تقویت هم اندیشی با فعالان عرصه های رسانه ای و فضای مجازی، خواهان فعالیت هر چه بیشتر و پویایی شورای اطلاع رسانی استان در این زمینه شد و افزود: بی تردید دلسوزان کشور و نظام جمهوری اسلامی در همه عرصه ها از جمله فضای مجازی می توانند نقش موثری در رفع مشکلات به ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان