کد خبر: ۱۳۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

افتتاح بزرگترین طرح ملی رحله کشور در شهرستان فسا

۳ مرکز رحله در شهرستان فسا میزبان بیش از ۲۹۰ قرآن آموز خواهر و برادر می باشند.
به گزارش شیرازه، آئین افتتاحیه بزرگترین طرح ملی رحله کشور در شهرستان فسا برگزار شد.
در این مراسم که روز گذشته 19تیرماه با حضور 230 قرآن آموز طرح‌های ملی رحله شهرستان فسا در سالن دانشگاه دولتی این شهر برگزار شد، حجت الاسلام جمالی زاده، امام جمعه فسا، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان، دکتر امینی نژاد، معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، اعضای شورای شهر، مسئولین اداره اوقاف، هیئت امنای امامزاده اسماعیل(ع) و جمعی از خیرین شهرستان فسا نیز حضور داشتند.

صالح محبی، مسئول طرح ملی رحله شهرستان فسا در ابتدای این مراسم با اشاره به ششمین سال برگزاری طرح رحله در شهرستان فسا افزود: در سال جاری ۳۲۵ داوطلب جهت حضور در این طرح تابستانه در سایت موسسه ثبت نام کردند که پس از گزینش هم اکنون ۲۹۰ قرآن آموز از ۲۵ استان کشور و ۳ کشور خارجی در حال حفظ قرآن کریم می باشند.

این حافظ کل قرآن کریم عنوان کرد: هم اکنون در بقعه مبارکه امامزاده اسماعیل (علیه السلام) که در ۳۵ کیلومتری غرب فسا قرار دارد ۱۳۰ قرآن آموز مشغول به حفظ می باشند. ۹۰ قرآن آموز خواهر از اقصی نقاط کشور نیز در روستای دستجه شهرستان فسا مشغول به حفظ می باشند. همچنین روستای امیر حاجیلو شهر ششده فسا نیز میزبان ۷۰ قرآن آموز می باشد و در مجموع فسا پرجمعیت ترین شهرستان میزبان طرح های حفظ شبانه روزی قرآن کریم در سطح کشور است.

معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان همچنین گفت: تابستان سال 1393 حجت الاسلام والمسلمین شرف خانی، معاون وقت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از طرح رحله امامزاده اسماعیل (علیه السلام) بازدید و ضمن ایراد سخنانی در جمع حافظان قرآن با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب که امامزاده ها باید قطب فرهنگی باشند برگزاری چنین طرحی در کنار بقاع متبرکه را ضروری دانست و از همکاری سازمان اوقاف برای اجرای این طرح در سراسر کشور خبر داد و با پیگیری‌های صورت گرفته سال ۹۴ این طرح به صورت ملی در سراسر کشور برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز در سخنانی با اشاره به استقبال 2000 نفری از طرح‌های ملی حفظ شبانه روزی بیت الاحزان در سال 98 علیرغم مشکلات مالی خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرستان فسا در این زمینه پیشتاز بوده و با جذب قریب 300 جوان و نوجوان 14 تا 22 ساله به عنوان پرتعداد ترین شهرستان در جذب قرآن آموز در سال جاری شناخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به داستان حضرت موسی و خضر(ع) در قرآن کریم صبر و فرمانبری از استاد را دو اصل مهم در حفظ شبانه روزی قرآن کریم برشمرد و گفت: در روایات آمده است که سه عامل قلب خاشع، مکان فارغ و استاد حاذق از ضروریات حفظ قرآن کریم است که در مراکز شبانه روزی حفظ قرآن و طرح ملی رحله این مهم فراهم آمده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در پایان با اشاره به عدم بهره مندی مستقیم این طرح های حفظ از بودجه های دولتی، از مسئولین و خیراندیشان درخواست کرد به هر نحو ممکن از این طرح ها حمایت کنند.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین جمالی زاده، امام جمعه شهرستان فسا، اجرای برنامه حفظ توسط حافظان کشمیری این مراکز و تلاوت قرآن کریم توسط سید مرتضی هاشمی قاری کشوری و استاد مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افتتاح بزرگترین طرح ملی رحله کشور در شهرستان فسا

گفتنی است طرح ملی رحله حفظ شبانه روزی 4 جزء قرآن کریم در تابستان ویژه جوانان و نوجوانان 14 تا 22 ساله است که مؤسسه بیت الاحزان برای پنجمین سال پیاپی این طرح را در 37 نقطه شکور برگزار می‌کند.

نظرات بینندگان