کد خبر: ۱۴۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
فرماندار شهرستان شیراز:

شعب اخذ رای شهرستان شیراز ۲۵ درصد افزایش یافت/ لزوم جلوگیری از تضعیف انتخابات

امیری گفت: انتخابات از بزرگ ترین دستاوردهای بشری در حوزه اجتماعی است و نباید اجازه داد که نهاد انتخابات تضعیف شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد رضا امیری فرماندار شیراز در جمع روسا و مسئولین مراکز ۱۳ گانه انتخابات این شهرستان تصریح کرد: اساسا برگزاری انتخابات به عنوان نماد بارز مردم سالاری دینی، از افتخارات جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اولویت و دغدغه اصلی ما در جایگاه مجریان انتخابات، کیفیت برگزاری انتخابات است تا بتوانیم انتخاباتی خوب و قانونمند برگزار کنیم.

فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان‌ کرد: در انتخابات پیش رو علاوه بر توجه به مؤلفه های سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، مؤلفه سلامت و ایمنی فردی رأی دهندگان، داوطلبین و مجریان هم بسیار حائز اهمیت است.

امیری با برشمردن برخی از ویژگی های خاص این دوره از رقابتها تاکید کرد: اولین ویژگی این دوره از انتخابات، موضوع میزان مشارکت مردمی است که به عوامل متعددی مرتبط است و البته تکلیف همه ماست که برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنیم چرا که مشارکت گسترده مردم، پشتوانه تصمیم‌گیری در عرصه های داخلی و حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین‌المللی خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شیراز ویژگی دوم را برگزاری انتخابات در شرایط بیماری کرونا برشمرد که بر نوع برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات، تاثیرات جدی داشته است و از جمله موجب افزایش قریب ۲۵ درصدی تعداد شعب اخذ رای در شهرستان شیراز شده است.

فرماندار شهرستان شیراز، افزایش ۲۵ درصدی شعب اخذ رای از ۶۸۳ شعبه در دور قبل به ۸۳۲ شعبه در این دوره از انتخابات را راهکاری برای کاهش زمان معطلی رای دهندگان در شعب اخذ رای و رعایت پروتکل های بهداشتی برشمرد و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و در راستای پایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، در هر شعبه اخذ رای، یکی از اعضای شعبه مسئولیت کنترل موازین بهداشتی را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان