کد خبر: ۱۴۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

تقریبا تمام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، ستادهای خود را فعال کرده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات این استان گفت: فعالیت ستادهای انتخاباتی تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در استان و به ویژه شهر شیراز رصد می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سید احمد احمدی‌زاده،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بر اساس قانون هر یک از کاندیداها می‌توانند در هر منطقه شهرداری و هر شهر یک ستاد انتخاباتی مرکزی داشته باشند و چند ستاد هم به عنوان زیر مجموعه معرفی کنند.

بیشتر بخوانید:

کشف ۳ جسد مجهول الهویه در لارستان

گروگان گیران معیشت مردم اینبار با پوشش اقتصاددان در بین نامزدهای ریاست جمهوری


وی ادامه داد: الان در شهرستان‌های استان فارس و به ویژه شهر شیراز، ستادهای متعددی ایجاد شده و تقریبا تمام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، ستادهای خود را فعال کرده‌اند و در این میان، یک ستاد نیز با ما مکاتبه کرده و اسامی ستادهای خود در سایر شهرستان‌های استان را نیز به ما اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم معرفی رسمی مسئولان ستادهای انتخاباتی در استان‌ها به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اظهار داشت: هیات بازرسی انتخابات استانداری پیگیر مساله نحوه تبلیغات است و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات دادگستری هم این موارد را رصد می‌کند و هر کجا تخلفی صورت گرفته باشد تذکر لازم داده می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس افزود: علاوه بر اینکه فعالیت ستادها در چارچوب قانون باید باشد، با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت شهروندان، بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ستادها نیز تاکید می‌شود.

احمدی‌زاده گفت: تاکنون تخلف فاحشی از جانب ستادهای انتخابات نامزدها صورت نگرفته به جز راه‌اندازی ستادهای متعدد که قاعده آن این بود که به فرمانداری‌ها و ستاد انتخابات اعلام می‌کردند که چند ستاد دارند و مسئولیت ستاد مرکزی با چه کسی است که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

وی بیان کرد: با مشخص شدن مسئولان ستادهای مرکزی نامزدها در استان، جلسه‌های توجیهی با آنها برگزار و انتظارات و نقطه نظرات درباره رعایت موازین قانونی به آنها منتقل خواهد شد.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان