کد خبر: ۱۴۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

دستگیری ۲سارق درشیراز تا جلوگيری از خروج ۱۶۰ راس گوسفند قاچاق از كشور

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

تويوتاهاي قاچاق در شيراز توقيف شدند

فرمانده انتظامي استان از توقيف 2 دستگاه خودرو تويوتا قاچاق به ارزش 32 میلیارد ريال در يكي از محله‌هاي شيراز خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبيبي" اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي از نگهداري 2 دستگاه خودرو تويوتا در 2 پاركينگ در يكي از محله‌هاي شيراز مطلع و رسيدگي به موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي سريعا ضمن هماهنگي با مقام قضائي به محل‌هاي مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان‌ها موفق شدند 2 دستگاه سواري تويوتا قاچاق و فاقد هر‌گونه مدارك گمركي را كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه در اين خصوص 2 نفر مالك پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند، گفت: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش خودرو‌‎هاي مكشوفه، 32 میلیارد ريال برآورد شده است.

134 کیلو ترياك در "لارستان" كشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 134 کیلو ترياك در محورهاي فرعي منتهي به شهرستان "لارستان" خبر داد.

سردار "یوسف ملک‌زاده" اظهار داشت: مأموران انتظامي "لارستان" در راستاي طرح برخورد با قاچاقچيان هنگام کنترل وسايط نقليه عبوری در محور فرعی و خاکی "دشت کوران" اين شهرستان، به 2 دستگاه سواري پرايد و موتورسيكلت مشكوك و دستور ایست را صادر كردند. 

وي عنوان داشت: ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند خودرو پرايد را توقيف و با توجه به كوهستاني بودن منطقه راكب موتورسيكلت با استفاده از پوشش گياهي منطقه متواري شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه در بازرسي از سواري پرايد 96 كيلو ترياك و در پاكسازي محل تردد موتورسيكلت 38 كيلو ترياك (در مجموع 134 كيلو) كشف شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري راكب متواري با جديت ادامه دارد. 

سردار "ملك‌زاده" با اشاره به اينكه راننده و سرنشين پرايد پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، گفت: استان فارس محل ناامني براي قاچاقچيان مي‌باشد و پليس برابر قانون به شدت با سوداگران مرگ برخورد مي‌كند.

جلوگيري از خروج 160 راس گوسفند قاچاق از كشور 

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از كشف 160 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 600 میلیون ريال خبر داد.

 "ابراهيم يگانه"در تشریح این خبر بيان كرد: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور "شيراز-اصفهان" به 2 دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آنها را براي بررسی بيشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازديد از اين خودروها، 160 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز که در حال انتقال به استان‌هاي ساحلي و خروج از کشور بود کشف و در این رابطه 2 نفر نیز دستگیر شدند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به اينكه ارزش گوسفند‌هاي کشف شده بنا به نظر کارشناسان، 2 ميليارد و 600 میلیون ريال برآورد شده است، افزود: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

دستگیری 2 سارق با 40 فقره سرقت در شیراز 

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری 2 سارق و کشف 40 فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در شهرستان شیراز خبر داد.
 "کاووس حبیبی" اظهار داشت: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی،  موفق شدند 2 سارق سابقه دار را در این خصوص شناسایی و طی دو عملیات جداگانه آن ها را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه در بازجویی های انجام گرفته مشخص شد این متهمان علاوه بر سرقت قطعات خودرو، اقدام به سرقت از اماکن خصوصی نیز می کرده اند، گفت: سارقان در تحقیقات تکمیلی به 40 فقره انواع سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی به شهروندان هشدار داد : از پارک کردن خودرو های خود در مکان های خلوت ، پرت و تاریک خودداری و برای این منظور از پارکینگ های سطح شهر استفاده کنند.

کشف 35 رأس احشام مسروقه در "فیروزآباد"

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" از کشف 35 رأس احشام مسروقه در آن شهرستان خبر داد. 

 "مهدی جوکار"  بيان كرد: با توجه به وقوع چندين فقره سرقت احشام در شهرستان فیروزآباد، پليس با جديت وارد عمل شد و در مدت كوتاهي با انجام كارهاي عملياتي باند اين سارقان را شناسايي كردند.

وي با بيان اينكه پليس شهرستان "فیروزآباد" با اقدامات فني و تخصيي موفق شدند در اين خصوص 2 نفر سارق را دستگير كنند، تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان 35 راس گوسفند مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" با اشاره به اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، گفت: وظيفه نيروي انتظامي ايجاد آرامش و امنيت برای مردم است اما از شهروندان تقاضا داريم با نصب دوربین مداربسته در محل‌های نگه داری احشام سارقان را در انجام عمل مجرمانه خود ناکام گذارند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در "ممسنی" 

فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد.

 "محمد نیکبخت" در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی "ممسني" در راستای مبارزه با قاچاق کالا حين کنترل محورهای مواصلاتي به يك دستگاه موتورسيكلت سنگين مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند با اقدامات فني موتورسيكلت را توقيف كنند.

وی با بيان اينكه موتورسيكلت مذكور قاچاق و از مبادي غيرقانوني وارد كشور شده است، گفت: كارشناسان ارزش ان را 4 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ممسنی" خاطر نشان كرد: راكب براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

ناکامی سودجویان در قاچاق احشام

فرمانده انتظامی "فسا" از کشف 24 راس گوسفند  در آن شهرستان خبر داد که با 2 دستگاه پژو 405 به استان های مرزی قاچاق می شد.

 "محمدهاشم قسام" در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به 2 دستگاه پژو 405 حامل احشام مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی با بيان اينكه ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودروها 24 راس گوسفند قاچاق را كشف كردند، افزود: كارشناسان ارزش آن را یک میلیارد ریال برآورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامی "فسا" با بیان اینکه رانندگان خودروها با پرونده متشکله تحويل مراجع قضائی شدند، تصريح کرد: احشام مکشوفه تحویل ستاد تملیکی استان شد.

کشف کالای قاچاق در "خرم بيد"

جانشین فرمانده انتظامي "خرم بيد" از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 550 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

  "سیدرحمان هاشمی" بيان كرد: ماموران انتظامي ايست و بازرسی شهید "جنتی فر" خرمبيد حین کنترل محورهای مواصلاتی به 3 دستگاه خودرو سبك و سنگين مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسی از اين خودروها، 2 دستگاه آبمیوه گیری، 97 عدد درب زود پز، 30 دستگاه دوچرخه، یک دستگاه ماشین لباسشويی و 4 عدد گیربکس خارجي قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف كردند.

جانشین فرمانده انتظامي "خرم بيد"  با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد و 550 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: در اين خصوص 3 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف بيش از 39  كيلو ترياك در عمليات مشترك پليس

فرمانده انتظامي "آباده" از كشف 39 كيلو و 700 گرم ترياك و دستگيري 2 قاچاقچي در عمليات مشترك پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آباده و استان چهارمحال و بختياري خبر داد.

 "سيدابوالفضل مسعودي" ، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند 2 سوداگر مرگ قصد انتقال يك محموله ترياك از شيراز به اصفهان را دارند كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران آباده قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر آباده پس از هماهنگي با مقام قضائي به محور شيراز-اصفهان اعزام و يك دستگاه پژو پارس متعلق به قاچاقچيان مشاهده و دستور ايست را صادر كردند.

فرمانده انتظامي "آباده" با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند خودرو را توقيف كنند، گفت: در بازرسي از آن 39 كيلو و 700 گرم ترياك كشف شد.

 "مسعودي" با اشاره به اينكه در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، تصريح كرد: برخورد قاطع با عناصر توزيع مواد مخدر به صورت جدي در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد و از شهروندان درخواست مي‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات در اين زمينه را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كنند.

پایان کار موتورسواران هنجارشکن در "فسا"

فرمانده انتظامی "فسا" از شناسایی عاملان انتشار فراخوان‌های راه‌اندازی کاروان موتورسواری در آن شهرستان خبر داد که با حرکات نمایشی موجب اخلال در نظم عمومی و آرامش شهروندان می‌شدند.

 "محمدهاشم قسام"،در تشریح این خبر بيان كرد: در پی نارضایتی شهروندان از حرکات نمایشی برخی موتورسواران در سطح شهر، افسران پلیس فتا شهرستان فسا موفق شدند در رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، صفحه اینستاگرام و گروه واتساپی که با انگیزه های مختلف نوجوانان را به حضور در کاروان‌های موتوری ترغیب می کردند شناسایی کنند.

وی افزود: با اقدامات فنی انجام شده ماموران انتظامی 5 نفر ادمین صفحه و گروه مجازی که از عاملین انتشار فرخوان ها بودند را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی "فسا" با بيان اينكه پرونده متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، به شهروندان توصیه کرد عضویت در گروهها و حضور در کاروان های موتور سواری ضمن مخاطرات جانی برای راکبان موتورسیکلت، موجب بر هم زدن نظم عمومی و آرامش شهروندان می شود که پلیس بنا به وظیفه ذاتی خود با هنجارشکنان و مخلان نظم  برخورد قاطع خواهد کرد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان