کد خبر: ۱۴۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
شبانی:

۶۰ درصد ترافیک محور بندرعباس-لارستان-جهرم به خودرو‌های سنگین اختصاص دارد

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: ۶۰ درصد ترافیک محور بندرعباس-لارستان-جهرم به خودرو‌های سنگین اختصاص دارد که این نشان از اهمیت مسیر و ترافیک بسیار زیاد آن است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه محور بندرعباس-لارستان-جهرم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اتصال جزایر و بنادر بسیار مهم جنوب و جنوب غرب کشور شامل قشم، کیش، بندرلنگه، بندر خمیر، بندرعباس به شیراز، اصفهان، قم، تهران و ... و به عبارتی کریدور جنوب به شمال کشور از محور بندرعباس-لارستان-جهرم صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه محور بندرعباس-لارستان-جهرم به جهت آنکه گردنه‌های صعب‌العبور ندارد، برای سهولت تردد در آن فقط یک تونل در مسیر وجود دارد، بیشتر مسیر دشت است و مجتمع‌های خدمات رفاهی مناسبی در آن استقرار دارد، مورد توجه رانندگان قرار گرفته و موجب بروز ترافیک بسیار سنگینی در این محور ترانزیتی شده است، افزود: تقریباَ ۶۰ درصد ترافیک محور بندرعباس-لارستان-جهرم به خودرو‌های سنگین اختصاص دارد که این نشان از اهمیت مسیر و ترافیک بسیار زیاد دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اذعان به اینکه عمده ترافیک مربوط به مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس خودرو‌های حمل‌بار و نفت‌کش‌ها هستند و از طرفی حوزه ارتباط لارستان و استان هرمزگان نظیر بستک، کیش، بندرلنگه و ... به شیراز از این محور صورت می‌گیرد که متأسفانه در سنوات گذشته به دلایل مختلفی ماننده مسائل اعتباری و مالی نسبت به توسعه این مسیر آنچنان که باید توجه نشده است، تصریح کرد: خوشبختانه طی چند ماه اخیر با رایزنی‌های صورت گرفته، اعتبارات بسیار خوبی برای مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس جذب شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال ۹۹ توانستیم ۵ برابر بودجه سال ۹۸ برای محور جهرم-لارستان-بندرعباس جذب کنیم، بیان کرد: با مساعدت‌های استانداری فارس، سازمان برنامه و بودجه فارس و کشور، وزارت راه‌وشهرسازی، تلاش نمایندگان مردم لارستان و جهرم در مجلس شورای اسلامی با توجه به اهمیت موضوع جذب اعتبار لازم صورت گرفت که منجر به آن شد تا بدهی‌های انباشته شده به پیمانکاران پرداخت شد و از طرفی نیز نسبت به فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌فعال اقدام شد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان