کد خبر: ۱۴۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

تلاش کوه‌نوردان فارس جهت دومین صعود به قلل هشت هزار متری پاکستان

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس گفت: تیم کوهنوردان استان فارسی جهت صعود قله «گاشربروم۲» به ارتفاع ۸۰۳۵ متراز سطح دریا به کشور پاکستان اعزام شدند.
مراسم بدرقه هیمالیانوردان تیم هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس به قله 8035 متری «گاشربروم2» واقع در کشور پاکستان، با حضور حمیدرضا ایزدی رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس، مسئولین هیئت این استان، مسئولین و اعضاء باشگاه‌‌ها، تنی چند ازکوه‌نوردان در محل سالن پروازهای خارجی فرودگاه «شهید آیت‌الله دستغیب» شیراز برگزار شد.

حمیدرضا ایزدی رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس در این آئین با اشاره به اینکه این صعود به عنوان دومین تلاش هیمالیانوردان تیم هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس به قلل بالای هشت هزارمتر دنیا می‌باشد، گفت: هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس در راستای ارتقاء رشته هیمالیانوردی استان و به دنبال برنامه ریزی های مدون، دقیق و بلندمدت جهت صعود به تمامی ۱۴ قله مرتفع‌تر از ۸۰۰۰ متر دنیا، اقدام به اعزام تیم این هیئت متشکل از«آرمان شهپری» به عنوان سرپرست برنامه و «میلاد کشاورزی» عضو این تیم، جهت صعود قله «گاشربروم۲» به ارتفاع ۸۰۳۵ متراز سطح دریا به کشور پاکستان نموده است.

ایزدی تصریح داشت: این کوه یکی از ۱۴ قله مرتفع‌تر از هشت هزارمتر دنیا است، که در رشته کوه «قراقروم»، واقع درارتفاعات شمالی پاکستان بوده که دارای درجه سختی بالایی جهت صعود و همچنین نیازمند بهره‌مندی  از دانش، مهارت فنی، تجربه کافی و تجهیزات تخصصی ارتفاعات بلند است و مدت زمان تقریبی  صعود به آن، ۴۵ روز به طول می انجامد.

تلاش کوه‌نوردان فارس جهت دومین صعود به قلل هشت هزار متری

گفتنی است؛ در صورت صعود موفق این قله، مدال برنز جهانی توسط وزارت ورزش و جوانان به هیمالیانوردان مذکور اعطاء می‌شود.

لازم به ذکر است؛ این تلاش به عنوان دومین صعود هشت هزارمتری کوه‌نوردان استان فارس به قلل مرتفع‌تر از ۸۰۰۰ متر دنیا محسوب می‌شود و پیش تراز این تیم موفق به صعود قله ۸۱۵۶ متری «ماناسلو» در کشور نپال و دریافت مدال نقره جهانی وطلای آسیایی شده بود.

رئیس این هیئت اعلام نمود؛ کوه‌نوردان مذکوربا درایت کامل، بایستی نسبت به برنامه‌ریزی دقیق در زمان صعود و با در نظر داشتن ایمنی در راس برنامه های خود اقدام نمایند و نهایتا درکمال صحت و سلامت به وطن بازگردند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان