کد خبر: ۱۴۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در فارس؛

نگه داشتن پیکر بی‌جان امام جواد(ع) بر زمین شیعیان را به یاد واقعه‌ی کربلا می اندازد

آیت‌الله دژکام: افرادی که یاد خداوند در خانه‌هایشان زنده می‌مانددر روز آخرت خداوند خانه‌های آن‌ها را در همسایگی اهل بیت(ع) قرار می‌دهد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز مراسم شهادت امام جواد(ع) که با حضور جمعی از عاشقان و دلدادگان ائمه اطهار (ع) در حرم مطهر شاهچراغ (ع)برگزار شد افزود: دشمنان امام جواد علیه السلام کاری کرده بودند که هنگام شهادت آن حضرت صدای ناله اش به گوش کسی نرسد، اما نمی‌دانستند که تقدیر خداوند برای او به گونه‌ای دیگر رقم میخورد وسر امام جواد علیه السلام بر دامان مادر حضرت زهرا سلام الله علی‌ها قرار می‌گیرد.

آیت‌الله دژکام گفت: نگه داشتن پیکر بی‌جان امام نهم شیعیان بر زمین شیعیان را به یاد واقعه‌ی کربلا و مظلومیت امام حسین علیه السلام و یارانش می‌اندازد و بار دیگر مظلومیت ائمه اطهار را در طول تاریخ یادآوری می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در فارس در این مراسم همچنین با اشاره به سومین سالگرد فقیه عالیقدر حضرت آیت الله شیخ محمد رضا حدائق این عالم مجاهد را از آن دسته افرادی دانست که در چهره، منش وحرکات اوخشیت الهی موج می‌زد و افرادی که او را می‌دیدند به خوبی این خشیت الهی را در وجود مبارک ایشان مشاهده کردند.

آیت الله دژکام افزود: در این دوره که خیلی‌ها مشغول مادیات و دنیا شدند بیت شریف حدائق ازجمله آن بودند که نام وذکر خداوند در بین آن‌ها زنده نگه داشته شد و این موضوع نشان از توجه ویژه خداوند به بندگانش است؛ افرادی که یاد خداوند در خانه‌هایشان زنده می‌مانددر روز آخرت خداوند خانه‌های آن‌ها را در همسایگی اهل بیت قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس وامام جمعه  شیراز در ادامه با اشاره به ویژگی های بارز این عالم گرانقدر گفت: بزرگان و علمای شیعه تعبیرشان در مورد  خاندان حدائق  این بود که سلمان روزگار خود بودند و علم و عمل شان در کنار یکدیگر شخصیت آنها را شکل داده بود به نحوی که هرچه می دانستند به آن عمل می کردند.

آیت الله دژکام افزود: از جمله مجاهدت و تلاش های آیت الله شیخ محمدرضا حدائق، مجاهدت ایشان در زمان رضاشاه برای حفظ حوزه‌های علمیه و تلاش در جلوگیری از حذف لباس روحانیت در شیراز بود به شکلی که به گفته خودشان بر خود فرض می دانستند که با لباس روحانیت در خیابانهای شیراز قدم بزنند تا مردم بدانند روحانیت برقرار است.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان