کد خبر: ۱۴۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۰

از تمام ظرفیت دستگاه‌ها در بحران خشکسالی استفاده می‌شود/ تامین ۳ برابری نهاده‌های دام در فارس

ریس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: امسال تامین نهاده‌های دام در استان سه برابر شده است، بنابراین استان فارس آمادگی این را دارد نسبت به جذب تمام سهمیه‌ها اقدام لازم را به عمل آورد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، احمد طمراسی ریس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سعی شود با هم افزایی بیشتر و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه هابحران خشکسالی را پشت سر بگذاریم، تا حق مطلب را برای این جامعه ادا کرده و در طول خدمت مدیون این قشر از جامعه نشویم. منظور از خرید دام حمایتی با هدف جلوگیری از ضرر و زیان اقتصادی جامعه عشایر انجام خواهد شد، زیرا انباشت دام و نبود مرتع باعث عرضه دام توسط عشایر با قیمت‌های نازل به بازار و وارد شدن زیان به این جامعه خواهد شد.

طمراسی با بیان اینکه حفظ مراتع هم به عنوان یکی از منابع پایه برای ما مهم است و با توجه به خشکسالی پیشرو در سال زراعی ۱۴۰۰ که نسبت به ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، بیان کرد: اگر دام به همان تعداد و نسبت در مراتع ما در حال چرا باشد همین حداقل پوشش گیاهی هم با یک چرای مفرط آسیب دیده و اثر مستقیم این آسیب در سال بعد به عشایر برمی‌گردد.

طمراسی اظهار داشت: طرح خرید حمایتی دام زنده عشایر باید شامل دام مازاد شود بدون اینکه آن را به سن خاصی از دام عشایری محدود کنیم تا عشایر کمترین زیان را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

ریس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان داشت: امسال تداوم فعالیت عشایر به واسطه خشکسالی و فقر مراتع از یک سو و گرانی نهاده هایی، چون کنستانتره، جو و کاه با سختی مواجه شده است می‌بایست تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری در صادرات دام نفوذ داشته باشند تا سود حاصل از صادرات به عشایر برگردد. امسال تامین نهاده‌های دام دراستان سه برابر شده بنابراین استان فارس آمادگی این را دارد نسبت به جذب تمام سهمیه‌ها اقدام لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان