کد خبر: ۱۴۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

حضور ۳ وزیر استان فارسی در کابینه پیشنهادی دولت ظرفیتی قابل توجه برای توسعه فارس/ امید است استان فارس به جایگاه واقعی خود برسد

نماینده شیراز: استان فارس تنها خلاصه به همین استان نمی شود بلکه در حوزه بهداشت و درمان، حوزه خدمات دهی و دیگر بخش ها جنوب کشور را پوشش می دهد، همچنین از نظر مرز داری نیز توان بسیار بالایی دارد، بنابراین استان فارس می تواند با حضور این سه گزینه پیشنهادی توسعه چشم گیری را شاهد باشد چرا که ارتباط این سه وزیر با نمایندگان می تواند موتور محرک بقیه وزرا هم باشد که توجه ویژه ای به استان فارس شود تا این استان به جایگاه واقعی خود برسد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز چهارشنبه 20 مرداد ماه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی فهرست وزرای دولت سیزدهم را جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

از ابتدای گمانه زنی‌ها و اسامی‌های احتمالی برای کابینه دولت سیزدهم نام سه تن از اهالی استان فارس به چشم می خورد و سرانجام با اتمام بررسی های رئیس جمهور و اعلام رسمی اسامی، این سه تن که یرای سه وزارت خانه کلیدی دولت انتخاب شده بودند همچنان در لیست باقی ماندند و اکنون به منظور گرفتن رأی اعتماد ازنمایندگان مجلس منتظر یک بله هستند.

رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی وزارت مسکن، راه و شهرسازی که بیشتر با سال‌ها سابقه در قرارگاه خاتم شناخته می‌شود، مدتی معاون مهندسی قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء بود و بعد به‌عنوان معاون مهندسی نیروی دریایی سپاه پاسداران منصوب شد.

همچنین احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور که دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت راهبردی و رئیس و عضو هیأت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی وعضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت دهم، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عضو هیأت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی و ریاست مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌باشد.

جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت کارشناس اداره مهندسی نفت و کارشناس ارشد اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب اهواز، همچنین کارشناس مهندسی حفاری از سال سال ۶۹ تا ۷۳ بوده و ریاست اداره مهندسی پتروفیزیک شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از سال ۷۳ تا ۷۷، سرپرستی اداره ارزیابی مخازن نفت و گاز، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۷۷ تا ۷۹، ریاست مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۷۹ تا ۸۲، مدیرعاملی و نایب‌رئیسی هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سال ۸۲ تا سال ۸۸ را بر عهده داشته است.

و حالا استان فارسی ها و مجمع نمایندگان فارس چشم امیدشان به نمایندگانی است که قرار است رأی اعتماد به وزرا دهند تا شاید با این سه انتخاب  بخشی از حقوق مطالبه نشده استان فارس و جنوب کشور احیا شود.

به عقیده علیرضا پاک فطرت رئیس مجمع نمایندگان فارس  یک نماینده، نماینده کل ملت است و بایستی در رابطه با کلیه وزرایی که انتخاب و معرفی شدند تلاش کند و بررسی منصفانه و دقیق داشته باشد تا بهترین ها را انتخاب کند.

وی بر این باور است که سه وزیری که از استان فارس انتخاب شدند جدای از بحث هم استانی بودن با مجع نمایندگان فارس، ازبهترین وزرای پیشنهادی هستند که با رای بالا انتخاب می شوند.

پاک فطرت با بیان اینکه این سه وزیر با برنامه های بسیار خوبی که به کمیسیون ارائه دادند نقش بسیار تعیین کننده ای در هیئات دولت خواهند داشت، گفت: امید است پس از انتخاب ارتباط خوبی با این وزرا و مجمع نمایندگان بر قرار شود و مجمع نمایندگان فارس هم بتوانند از این فرصت در جهت رشد، پیشرفت و توسعه استان پهناور فارس بهره کافی را ببرند.

ارتباط سه وزیر پیشنهادی با نمایندگان می تواند موتور محرک بقیه وزرا هم باشد که توجه ویژه ای به استان فارس شود

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه اظهار کرد: همانگونه که همگان مطلع هستند استان فارس تنها خلاصه به همین استان نمی شود بلکه در حوزه بهداشت و درمان، حوزه خدمات دهی و دیگر بخش ها جنوب کشور را پوشش می دهد، همچنین از نظر مرز داری نیز توان بسیار بالایی دارد، بنابراین استان فارس می تواند با حضور این سه گزینه پیشنهادی توسعه چشم گیری را شاهد باشد چرا که ارتباط این سه وزیر با نمایندگان می تواند موتور محرک بقیه وزرا هم باشد که توجه ویژه ای به استان فارس شود تا این استان به جایگاه واقعی خود برسد.

 رئیس مجمع نمایندگان فارس در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر امید است که از ظرفیت این سه وزیر برای توسعه بیشتر استان فارس استفاده شود؟ افزود: اگر نمایندگان بتوانند از موقعیتی که پیش آمده استفاده کنند و با هم منسجم باشند و ارتباط بین خود و این سه وزیر را تقویت کنند مطمئنا هجده نماینده فارس می توانند پشتوانه بسیار خوبی برای وزیری باشند که بتواند با شجاعت و توان کافی برنامه های خود را پیش ببرد و دغدغه ای در مجلس نداشته باشد و به حمایت هجده نماینده از خود امیدوار باشد، بنابراین هم نمایندگان و هم وزرا و هم استاندار فارس باید از فصت پیش امده استفاده لازم را به نفع مردم استان ببرند.

سخن آخر اینکه:

اگر چه کابینه معرفی شده دولت آقای رئیسی تلفیقی از جوانان گام دوم و افراد با تجربه است که حضور این افراد در کنار هم می تواند کابینه مطلوبی را برای دولت تشکیل دهد، اما انتظار می رودجدای از اعتقادات شخصی یا گمانه زنی های رایج در جامعه و حرف و حدیث های موجود با دقت بسیار و موشکافانه صلاحیت افراد پیشنهادی را بررسی کنند چرا که قرار است کشتی به گل نشسته دولت دوازدهم مجددا توسط این کابینه احیا و به حرکت  درآید تا بخشی از نا میدی های مردم مرتفع شود.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان