کد خبر: ۱۴۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
اینجا شیراز؛ سومین حرم اهل بیت است!

رواج بی‌حجابی در مدرسه بسکتبال شیراز زیر سایه غفلت مسئولان ورزش و جوانان/ ولنگاری فرهنگی به بهانه آزادی

مگر در مجوزهای صادر شده از سوی اداره ورزش و جوانان برای مدارس ورزشی و باشگاه ها، رعایت نکات اخلاقی و حفظ شئونات اسلامی عنوان نشده است؟ پس چرا باید در شهر سومین حرم اهل بیت(ع) شاهد چنین صحنه های فاجعه آمیز باشیم؟
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ده‌ها سال است که ایرانیان با معضلی به نام غرب زدگی رو به رو هستند و انقلاب اسلامی ایران در واقع تقابلی جدی با رویکرد وابسته ساز غرب گرایان، دارد.

قبل از انقلاب برخی معتقد بودند برای پیشرفت باید از فرق سر تا انگشت پای ایرانی، رنگ و بوی فرنگی بگیرد، اما با وجود پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه بی امان با پدیده شوم تهاجم فرهنگی، این تفکرات کم رنگ تر شد و چند صباحی رنگ و بوی ایرانی اسلامی بودن بر جامعه حاکم شد، به گونه ای که این حال و هوا در پوشش، رفتار و کردار جوانان نیز به خوبی نمود پیدا کرد.

اما درست از همین جا بود که دشمن احساس خطر کرد و با رخنه‌های متعدد فرهنگی و کم رنگ کردن ارزش های دینی و مذهبی، سعی کرد هویت ایرانی، اسلامی جوانان را آز آنان بگیرد و با جایگزین کردن هویت های ناشناخته غربی، جامعه را به بیماری کشنده استحاله فرهنگی مبتلا کند.

بیماری که این روزها و در دهه اخیر آنقدر فراگیر شده که گاهی اوقات با دیدن برخی صحنه ها نمی‌توان باور کرد که در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، بلکه نمودی از خیابان های اروپا و آمریکا مشاهده می‌شود.

این صحنه ها ابتدا از بدحجابی های مختصر در سطح کلان شهرها آغاز شد و سپس به مراکز دانشگاهی، ورزشگاه ها، سینما و هنرمندان و حتی ورزشکاران کشیده شد.

فرهنگ ها و رفتار غرب جایگزین اعتقادات مذهبی شد و همزیستی با حیوانات نجس مثل سگ یکی از رفتارهای سرمایه داری و نمود باکلاس بودن شد، تا جایی که سگ گردانی در خیابانها رفتار رایج قشر متوسط نیز گردید.

بخش تاسف بار این ماجرا آنجاست که با اعتراض عده ای که هنوز این رفتارها را ناپسند و به دور از فرهنگ اسلامی می‌دانند، برچسب بی فرهنگ و بی کلاس بودن به معترضان اینگونه رفتارها زده شد.


 و حالا کار به جایی کشیده که نه تنها اینگونه رفتارها و اعتقادات نکوهش نمی‌شود و از مبادی قانونی از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برخورد جدی و درستی با متخلفان نمی گردد، بلکه روز به روز افزایش یافته و تبدیل به یک خورده فرهنگ رایج در جامعه شده است.

یکی از این رفتارهای غلط و رایج جامعه کشف حجاب در ورزش و حرکت برخی ورزشکاران به سمت و سوی بی حجابی و حتی کشف حجاب است.

اقدامی که این روزها به مدارس ورزشی و زمین های ورزش نیز کشیده شده و موجب نگرانی و اعتراض عده ای از شهروندان شده است.

 به طور مثال روز گذشته یکی از شهروندان با ارسال چند عکس از یک باشگاه و مدرسه ورزشی در بلوار چمران شیراز به سامانه مطالبات مردمی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، از این رسانه خواستار پیگیری ماجرا شد.

خبرنگار شیرازه پس از روئیت عکس ها و مستندات این شهروند، از وی خواست تا به تشریح ماجرا بپردازد.


این شهروند که به اتفاق همسرش برای استراحت در گوشه ای از بلوار چمران نشسته بود متوجه می‌شود در زمین بسکتبال روبروی آنها چند خانم با پوشش کاملا نامناسب مشغول تمرین هستند.


وی عنوان کرد: پس از لحظاتی زمان بازی و آموزش خانمها تمام شد و آقایان به زمین بازی آمدند اما در کمال تعجب می‌بیند که چند تن از خانم ها با همان پوشش نامناسب در زمین باقی ماندند و با گروه پسرها مشغول به تمرین شدند.

این شهروند می‌گوید: برای اطمینان خاطر جلوتر رفتیم و چند عکس هم از تابلو آموزشگاه و زمین بازی گرفتیم تا ماجرا را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: همسرم به شوخی رو به من گفت: مطمئنی اینجا ایران است؟

این شهروند که با دیدن این صحنه ها از عملکرد اداره ورزش و جوانان و عدم نظارت بر این مکان ها توسط نیروی انتظامی بسیار ناراحت و شاکی بود بهترین راه پیگیری را رسانه ها می‌داند و به همین خاطر با در اختیار گذاشتن مستندات خود، خواهان رسیدگی به این فاجعه فرهنگی - ورزشی می‌شود.


در پایان پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به عنوان یک رسانه انقلابی و مطالبه گر چند سوال از متولیان انتظامی و اداره ورزش و جوانان استان فارس، به عنوان دستگاه های نظارت کننده بر اماکن ورزشی دارد.

مگر نظارت بر حسن رفتار و رعایت شئونات اسلامی از وظایف پلیس اماکن و یا پلیس امنیت اخلاقی نیست؟ پس چرا باید در شهر سومین حرم اهل بیت(ع) شاهد چنین صحنه های فاجعه آمیز غربی باشیم؟

مگر در مجوزهای صادر شده از سوی اداره ورزش و جوانان برای مدارس ورزشی و باشگاه ها، رعایت نکات اخلاقی و حفظ شئونات اسلامی عنوان نشده است؟ که در روز روشن و در مجموعه ای که در دید مستقیم مردم قرار دارد اجازه بازی کردن به صورت مختلط آن هم با پوشش کاملا نامناسب داده می شود.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان