کد خبر: ۱۵۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

اجرای خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس برای تسهیل سفرهای اربعین

راستیار اقدامات انجام شده و برنامه‌های هدف برای تسهیل سفرهای اربعین را تشریح کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، با آغاز ماه صفر، عاشقان حسینی برای زیارت اربعین خود را آماده می‌کنند. با این وجود، امسال برخی نیز برای نخستین‌ بار عازم زیارت اربعین می‌شوند که در این بخش به موضوع  رفع مشکل کمبود اتوبوس برای انتقال زائران فارس به شلمچه پرداختیم. 

خبرنگار شیرازه برای بررسی این موضوع با علیرضا راستیار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس به گفتگو پرداخت.

وی با بیان اینکه  جهت تسریع در جابجایی زائرین اربعین برنامه ریزی لازم با تشکل‌های صنفی مسافری صورت گرفته تا در اسرع وقت نسبت به جابجایی مسافرین اقدام نمایند  گفت:همچنین جهت سهولت در جابجایی ، نمایندگان این اداره کل و انجمن صنفی مسافری در پایانه های مسافربری شهر شیراز و شهرستان ها و پایانه مرزی شلمچه مستقر هستند تا تامین ناوگان برای خدمات رسانی به نحو شایسته ای به زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) انجام شود.

راستیار در ادامه افزود: با توجه به عدم برگزاری مراسم اربعین حسینی در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، درسال جاری شاهد افزایش تعداد زائرین اربعین بوده ایم .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس تصریح کرد: مرز خروجی تعیین شده برای زائرین اعزامی از استان فارس ، مرز شلمچه در استان خوزستان می باشد و تلاش کردیم با استفاده از ۱۰۰درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسی و با همکاری شرکت‌های مسافربری نسبت به جابجایی زائرین اقدام نماییم.

وی به بیان اقدامات و تمهیدات اداره راهداری برای زائرن اربعین پرداخت و گفت: راه های مواصلاتی استان فارس همچون محور   شیراز -دشت ارژن و نوراباد که متصل میشود به استان خوزستان  همکاران در گشت های راهداری و محور های اصلی استان که تردد زائرین  انجام میشود مستقر هستند.

 راستیار در ادامه با اشاره به کمبود اتوبوس جهت تردد زائرین اربعین از فارس، اضافه کرد: از تمام  ناوگان مسافربری استفاده شده است تا زائران اربعین حسینی را به استان خوزستان و مرز شلمچه انتقال دهند.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان فارس اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که تمام پایانه های مسافربری استان با تمام ظرفیت های تیمی  وسیله نقلیه مسافران را تامین کنیم تا به مرز شلمچه  اعزام شوند.

این مقام مسئول با اشاره به تشدید نظارت ها بر نحوه خدمات رسانی در طرح اربعین سال جاری افزود : نرخ مصوب جابجایی زایران از مبدا شیراز و شهرستان های استان ابلاغ شده و با هرگونه تخلف بخش حمل و نقل در طرح اربعین سالجاری به شدت برخورد خواهیم کرد و بر اساس دستورالعمل هایی که از سازمان راهداری و حمل و نقل کشور ابلاغ شده این تخلفات در کمیسیون های ویژه سریعاً رسیدگی می گردد.

 وی خاطرنشان کرد: تا پایان طرح اربعین سالجاری ایمن سازی محورهای واقع در کریدور های حرکت زائرین در استان که منتهی به مرز شلمچه می شود در دستور کار راهداری قرار گرفته و از زمان شروع طرح علاوه بر آماده بودن راهدارخانه های موجود در مسیر، تمامی گشت های راهداری نیز فعال می باشد.

راستیار با بیان اینکه  در چند روز اخیر تخلفاتی صورت گرفته که برخورد شده است افزود:تاکنون سه شرکت مسافربری متخلف برخورد و تعطیل شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس در پایان یادآور شد: مردم عزیز در صورت مشاهده و مواجهه با هرگونه تخلف در این بخش با همکاران ما که مستقر در پایانه های مسافری هستند و یا تلفن ۱۴۱ می توانند شکایت خود را اعلام و پیگیری کنند.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان