کد خبر: ۱۵۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه:

حافظ تعالی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی است

خوش اقبال گفت:حافظ جهت معرفی فرهنگ و ادبیات کشورمان ایران تاثیرات بسزایی را روی مردم خودمان و دیگر کشور ها گذاشته همچنین در رده شاعران رتبه یک است که میتواند تعالی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،غلامرضا خوش اقبال معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه  با گرامی‌ داشت فرارسیدن زادروز فرخنده پیامبر رحمت (ص) و هفته وحدت، هم‌زمانی آن را با ایام بزرگداشت بزرگ‌شاعر آیینی ایران، حافظ شیرازی در بیستم مهرماه، خجسته دانست و گفت: هر ساله یاد روز حافظ برگزار  میشود که شاهد استقبال مردم فرهنگ دوست شیراز  بوده ایم.

وی در ادامه افزود: امسال  بیست و ششمین سال است که به دلیل  نگاه فرهنگ و معنوی که حافظ  در ساختار ادبیات  و  فرهنگ مردم ما دارد یاد روز حافط برگزار میشود. برنامه های اید روز حافظ بر اساس  مصوبات  شورای عالی فرهنگ 20 مهر ماه  انجام میشود.

خوش اقبال  بیان کرد:  حافظ جهت معرفی فرهنگ و ادبیات کشورمان ایران تاثیرات بسزایی را  روی مردم خودمان و دیگر کشور ها گذاشته  همچنین در رده شاعران رتبه یک است که میتواند تعالی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه با بیان اینکه هرساله یاد روز حافظ با مراسماتی همراه است تصریح کرد: برنامه های علمی و مردمی که هرساله برگزار شده  همیشه جایگاه خود را  داشته و قابل اهمیت بوده است .

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری مرکز حافظ شناسی  برنامه هایی را برگزار میکند که برنامه های علمی روز 20 و بر نامه های مشخصی که به عنوان رویداد یاد روز حافظ برای  مردم  است 19 تا 20 برگزار میشود.

 وی در پایان  افزود: آیین ویژه یادروز حافظ شیرازی، ساعت 19  امشب 20 مهرماه جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار  شده که  در این ایام افزون بر نمایشگاه، کارگاه‌های هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نشست‌های ادبی، شعرخوانی، حافظ‌خوانی همراه با حضور اهالی فرهنگ، ادب و هنر برپا خواهد شد.

حافظ تعالی بخش فرهنگ ایرانی اسلامی است

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، حافظ
نظرات بینندگان