کد خبر: ۱۵۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱
استاندار فارس:

اصلاح الگوی کشت بهترین راهکار برای مقابله با خشکسالی است

ایمانیه با اشاره به مواجه کشاورزی استان با خشکسالی طی سال‌های اخیر گفت: یکی از بهترین راهکارها برای مهار خشکسالی و مقابله با آن، اصلاح الگوی کشت است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نشست هماهنگی اقدام اجرای الگوی کشت محصولات زراعی استان افزود: در طرح اصلاح الگوی کشت باید به سمتی رفت که درآمد کشاورز کم نشود.

وی ادامه داد: استان فارس در زمینه باغداری در جایگاه نخست و در زمینه کشاورزی در جایگاه دوم کشور قرار دارد و قطعا اجرای قانون اصلاح الگوی کشت هم برای کشاورزان و هم کشاورزی استان مزایای خوبی به دنبال خواهد داشت.

 ایمانیه اظهار کرد: مسئولان اجرایی فارس با تمام قوا از اجرای قانون اصلاح الگوی کشت حمایت می کنند و ستاد اجرایی فرمان امام نیز حاضربه سرمایه گذاری در این زمینه است.

استاندار فارس افزود: شورای برنامه‌ریزی استان نیز حامی اجرای قانون اصلاح الگوی کشت است و با هر گونه مقاومتی که در قالب بروکراسی‌های اداری مقابله خواهد کرد تا این مقاومت ها شکسته شود.

ایمانیه، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از کاشت گیاهان دارویی در فارس بیان کرد: در این استان افزون بر ۱۰۰ گونه گیاه دارویی کاربردی احصا شده است.

وی گفت: دولت و مجلس باید در بودجه ۱۴۰۲ برای طرح هایی مانند طرح های آبیاری تحت فشار، کانال های انتقال آب، گلخانه، آبخیزداری، اصلاح بذور و اصلاح ژنتیک دام ها کمک کنند و اعتبار ویژه تخصیص دهند.

استاندار فارس افزود: این موضوع به افزایش درآمد کشاورزان کمک کرده و مانع مهاجرت آنها به شهر ها می شود.


انتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان