کد خبر: ۱۵۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس خبر داد:

در کمیته امداد با چالش مسکن برای مددجویان روبرو هستیم

موصلی از چالش کمیته امداد در حوزه مسکن سخن گفت و افزود: : از جمعیت تحت پوشش ۸ هزار و ۴۰۰ خانوار مستاجر هستند که نیمی از این رقم در شهر شیراز ساکن می باشند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مرتضی موصلی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس امروز یکشنبه 15 آبان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به جمعیت 323 هزار نفری تحت پوشش کمیته امداد در استان، گفت: این یعنی ما افتخار خدمت به 163 هزار خانواده را داریم که 11 درصد خانوارهای استان و 7 درصد جمعیت را تشکیل میدهند.

وی با بیان اینکه با این آمارها از لحاظ نسبت مدد جویی به جمعیت استان در میانگین جدول قرار داریم، اظهار کرد: از آمار ذکر شده حدود 103 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، 97 هزار خانوار ساکن روستا، 66هزار خانوار شهری و بقیه عشایر هستند.

موصلی با تاکید بر اینکه تلاش مجموعه امداد بر این است که زمینه خدمات به خانواده ها در راستای تامین اجتماعی  را افزایش دهد، افزود: ۷ هزار و ۴۰۰ خانوار تحت پوشش بیمه هستند و در تلاشیم این آمار  را افزایش دهیم.

 مدیر کل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در امداد با چالش مسکن برای مددجویان  روبرو هستیم، عنوان کرد: از جمعیت تحت پوشش  ۸ هزار و ۴۰۰ خانوار مستاجر هستند که نیمی از این رقم در شهر شیراز ساکن می باشند در تلاشیم با بهره گیری از ظرفیتهای استان به سمت ساخت واحد های مسکونی بیشتر حرکت کنیم.

وی از ساخت 1200واحد مسکونی تا سال آینده خبر داد و گفت: عمده این واحدها در مناطق روستایی قرار دارند که 600واحد تا پایان سال جاری و 600 واحد هم تا ابتدای سال آینده تحویل مددجویان خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در ادامه به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: نقش رسانه ها در انتقال دغدغه های مردم یک نقش بی بدیل است.

موصلی همچنین با بیان اینکه استفاده از کسب و کارهای خرد و کم ریسک بودن و کم سرمایه بوده است، اضافه کرد: در کنار توانمندسازی اقتصادی، توانمندسازی فکری و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در محور اشتغال و کارآفرینی که مطالبه نخبگان جامعه و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، مهمترین برنامه کمیته امداد در این حوزه قرار دارد، افزود:توسعه آموزش های مبتنی بر کسب و کارهای نوین و خلاق از اقدامات ما بوده که هشت هزار نفر در این حوزه آموزش دیده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه بیش از 10 تفاهمنامه عملیاتی و اجرایی با بسیاری از نهادها و سازمان ها که در حوزه اشتغال خرد می توانند به ما کمک کنند، انعقاد کرده ایم، گفت: در هفت ماهه گذشته 9 هزار و 500 فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف ما ارائه شد و 980 مورد از فرصت شغلی با بهره گیری شرکت های از صنایع استان، بوده است و هشت هزار و 500 مورد تسهیلات مرتبط با اشتغال خرد بوده است.  

موصلی گفت: تمامی فرش های تولیدی مددجویان را خریداری می کنیم و با همکاری موسسه فرش ایران مراحل فروش آن را انجام می دهیم و تمام هزینه دریافتی به خانوار می رسد و امداد در تلاش است زنجیره و واسطه را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار خانواده مورد تایید شرکت توزیع نیروی برق گرفته اند و در نظر داریم پنج هزار طرح نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی داشته باشیم، افزود: فارس با توجه به تابش خورشید می تواند در این بخش موثر عمل کند.

مدیر کل امداد فارس با اشاره به اینکه تا کنون 500 دستگاه تاکسی در اختیار جامعه هدف امداد استان قرار می گیرد، اضافه کرد: اداره کار در برش اجرایی اشتغال، 12 هزار فرصت شغلی را مطالبه کرده بود ولی ما در تلاش هستیم تا پایان سال 15 هزار فرصت شغلی را در رسته های مختلف برای جامعه هدف فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اشتغال تا سقف یکصد میلیون تومان بود که الان تا سقف 150 میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: در طرح های ویژه مثل گلخانه تا سقف 300 میلیون تومان وام قرض الحسنه ارائه می شود.

موصلی  در ادامه با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول سال جاری، با همکاری نیکوکاران و خیرین امکان تامین جهیزیه برای سه هزار و 400 خانوار را شاهد بودیم، تاکید کرد: چند روز پیش 2 هزار سری جهیزیه توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد فارس در پایان گذری هم به اقدامات خیران زد و عنوان کرد: 450 هزار نیکوکار در طرح های مختلف مثل طرح های «شفا»، «اکرام ایتام»، «وکلا» و غیره فعالیت دارند، همچنین 429 مرکز نیکوکاری ایجاد شده که 345 مرکز آن کاملا فعال هستند که رقم ریالی خدمات آنان 162 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان