کد خبر: ۱۵۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مدیر حوزه علمیه استان فارس در گفتگو با شیرازه:

شهادت روحانیون، بیداری جامعه را به‌دنبال داشته است

اینکه اراذل‌واوباش این‌گونه مظلومانه تعداد زیادی از اقشار مختلف و خاصه طلابی را که هیچ‌گونه وسیله دفاعی نداشتند به شهادت رساندند سبب بیداری بیشتر جامعه شده و چهره کریه تمام بازیگران استکبار روشن‌تر شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه بیان کرد: به تعبیر قرآن کریم میان مؤمنان مردانی هستند که به آنچه باخدا، عهد و پیمان و بستند، وفا کردند و برخی از آن‌ها به شهادت رسیدند و برخی نیز در انتظار شهادت هستند و از آن عهد و پیمانی که باخدا بستند صرف‌نظر نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: رسالت حوزه علمیه تشیع و روحانیت در تاریخ اسلام در تارک جوامع مسلمانان می‌درخشد و این حوزه ازنظر تعلیم، تعلم و تعیین مسئولیت خدمتگزاری و راهبری اجتماعی، حضور جدی و مستمری در بین مردم داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس عنوان کرد: قطعاً رسالت و وظایف حوزه علمیه به‌مقتضای زمان، اهمیت دوچندانی داشته و تعلیم و ارزش‌های معارف الهی، قرآنی و اهل‌بیت و سوابق اجتهاد و پاسخگویی به نیازهای متغیر جامعه به‌عنوان رسالت ذاتی حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام محمودی ابراز کرد: 8 سال دفاع مقدس عرصه دیگری را برای حضور روحانیون در کنار آحاد مردم ایجاد کرد و تعداد بالای شهدای روحانیون به نسبت سایر اقشاری که در دفاع مقدس حضور داشته و شهید دادند بیانگر این موضوع است.

محمودی تصریح کرد: بدون تردید در زمان حاضر هم صحنه دیگری تحت عنوان جنگ ترکیبی از سوی دشمنان قسم‌خورده‌ی نظام اسلامی به مردم و کشور عزیزمان تحمیل‌شده که نوک پیکان حملات دشمنان به‌سمت روحانیون و طلاب است و شهید حجت‌الاسلام محمد موئدی نمونه بارزی از حضور دائمی روحانیت در کنار مردم عزیز در صحنه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: اسلام و انقلاب اسلامی همواره با خون شهدای روحانیت به‌سمت رشد و تعالی حرکت داشته است.

محمودی اظهار کرد: به آشوبگران و اغتشاشگرانی که بازیگران استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستند اعلام می‌کنم اینکه اراذل‌واوباش این‌گونه مظلومانه تعداد زیادی از اقشار مختلف و خاصه طلابی را که هیچ‌گونه وسیله دفاعی نداشتند به شهادت رساندند سبب بیداری بیشتر جامعه شده و چهره کریه تمام بازیگران استکبار روشن‌تر شده است.

وی تصریح کرد: جوانان ما اعم از دانشگاهی و دبیرستانی از حرکت اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه و کارگردانان آن‌ها، روشن‌تر شده و نسبت به کشور عزیزمان و انقلاب اسلامی مصمم‌تر گردیده و دشمن بداند که اگر فردی را شهید می‌کند هزاران جوان ما برای انتقام خون وی قیام می‌کنند .

انتهای پیام/ر/س
نظرات بینندگان