کد خبر: ۱۵۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱
استاندار فارس در گفتگو با شیرازه:

با قاطعیت به دنبال پیدا کردن سرنخ های این حمله تروریستی هستیم/هویت فرد مسلح هنوز مشخص نیست

ایمانیه خطاب به مردم عنوان کرد: ما با قاطعیت به دنبال پیدا کردن سرنخ های این حمله تروریستی و همدستان فرد ضارب هستیم و امید است با همکاری سازمانهای اطلاعاتی ریشه ها جستجو و شناسایی شوند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن تسلیت به مردم ولایتمدار فارس و خانواده معظم شهدای حمله تروریستی در شاه چراغ، ایاقدام را به شدت محکوم کرد و با اشاره به اقدامات اغتشاش گران و معترضین در سطح شهر و فراخوان هایی که داده شد، عنوان کرد: وقتی توجهات به مکان ها و مسائل و حواشی دیگر معطوف میشود، دشمن و گروهک های تکفیری هم از فرصت سوء استفاده می کنند.

 وی با بیان اینکه در حادثه تروریستی شب گذشته نیز فرد ضارب و تروریست هم با توجه به همین موضوع به دو نکته توجه کرده و اقدام نمود، افزود: اول  انتخاب روز چهارشنبه که فراخوان های متععد تجمعات داده شده بود و دوم زمان حمله که دقیقا همزمان با نماز جماعت مغرب را انتخاب کرد تا تجمع نمازگزاران و زئرین بیشتر باشد و تعداد بیشتری به شهادت برسند.

اشخاصی که اعتراض منطقی و به حق دارند مسیر خود را از آشوب گران جدا کنند

ایمانیه ادامه داد: از طرفی هم افرادی که تجمعاتی را انجام می دهند، هر چند تعدادشان زیاد نیست اما همین اغتشاشات باعث می شود که توجه نیروهای امنیتی معطوف گردد به موارد غیر اصلی، پس به آنان توصیه میکنیم اشخاصی که اعتراض منطقی و به حق دارند مسیر خود را از آشوب گران جدا کنند.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین خطاب به افرادی که اعتراضات منطقی دارند، اعلام کرد: ما پذیرای اعتراض منطقی آنان هستیم  وتا حصول نتیجه آن را دنبال خواهیم کرد، همانگونه که تا کنون نیز اگر صنف یا قشری معترض بودند ما در سالن جلسات استانداری یا یکی از ادارات کل با آنان به گفتگو پرداخته ایم و مدیرمربوطه را موظف به پیگیری درخواستها نموده ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: شورای تامین استان فارس در تدارک است تا حتی اعتراضات سیاسی را با کسب مجوز لازم جهت برگزاری تجمع های منطقی  و در راستای مطالبات دلسوزانه برگزار و پیگیری نماید .

ایمانیه در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص ملیت فرد ضارب و اینکه گفته شده بحرینی است، عنوان کرد: این یک اشتباه سانه ای بوده و هنوز ملیت تروریست مذکور مشخص نیست چون فعلا کادر درمان در حال مداوای وی هستند و هنوز شرایط بازجویی ندارد.

استاندار فارس در پاسخ به سوال دیگر شیرازه در خصوص منطقی بودن یا نبودن اعتراضات و اقدامات تخریب گرانه معترصین، تصریح کرد: افرادی که تحصیل کرده هستند یا حداقل کمترین سواد رسانه ای را دارا می‌باشند، میتوانند تحقیق کنند و ببینند که امروزه حتی در آزادترین کشورها هم کسی اجازه ندارد هرگونه که دلش میخواهد اعتراض کند و تجمعات تابع قوانین آن کشور است وبدون مجوز هر کجای شهر و هر شیوه ای که دوست دارند مجاز نیستند تجمع نمایند.

عالی ترین نماینده دولت در فارس تاکید کرد: اگر قرار است کشور ما هم منطقی اداره گردد،هم مسئولین باید زمینه را برای اعتراضات منطقی و در چارچوب قانون  فراهم نمایند و هم اعترضات باید از مسیر قانون پیش رود تا همکاری بین دولت و مردم به خوبی شکل گرفته تا دشمن سوء استفاده نکند.

ایمانیه در پایان خطاب به مردم عنوان کرد: ما با قاطعیت به دنبال پیدا کردن سرنخ های این حمله تروریستی  و همدستان فرد ضارب هستیم  و امید است با همکاری سازمانهای اطلاعاتی ریشه ها جستجو وشناسایی شوند.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان