کد خبر: ۱۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس درگفتگو با شیرازه:

نقش آفرینی ۲۰ هزار بانوی بسیجی در طرح شهید سلیمانی

از ابتدای شیوع ویروس کویید ۱۹ تاکنون، بانوان بسیجی با حضورشان در پایگاه‌های مقاومت ،حوزه ها و با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه فعالیت خود را در زمینه طرح شهید سلیمانی شروع کرده و بیش از ۸۰ درصد خواهران یعنی بالغ بر ۲۰ هزارنفر به میدان امدند و در قالب کمک های حمایتی ، مراقبتی و نظارتی پیگیری و نقش افرینی کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، زنان در همه عرصه ها پای کار این نظام و انقلاب هستند، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با تشکیل بسیج مستضعفین، فعالیت خود را آغاز کردند و تاکنون  متناسب با نیازهای کشور تحولاتی در ساختار و در مأموریت‌های خود ایجاد کرده اند.

زنان بسیجی  در تمام عرصه ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، اشتغالزایی، آموزشی و تربیتی با محوریت زن، خانواده‌ و کودک فعالیت میکنند نقش بسیج خواهران در پیشبرد انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده و در تمام  عرصه‌های اجتماعی حضور گسترده و فعال داشته اند.

بانوان بسیجی همیشه در صحنه بودند از جمله  حضور موثر آنها از ابتدای شیوع ویروس کویید ۱۹ تاکنون، بود که با حضور در پایگاه‌های مقاومت و با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه فعالیت خود را در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی همچنین کارگاه های تولید ماسک ،بسته های معیشتی و جهیزیه نو عروسان بسیار فعالیت داشته اند.

 جهت اطلاع رسانی از اقدامات بانوان بسیجی به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج به سراغ اقشار و معاونت ها و سازمانهای مرتبط با بسیج رفته و با آنها به گفتگو پرداختیم.

ترگل برنده مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه بسیج جامعه زنان فارس در سال گذشته تا کنون برنامه های متعددی را اجرایی کرده است گفت: این سازمان بالغ بر 50 هزار برنامه تاکنون توسط پایگاه های مقاومت و حوزه های خواهران برگزار شده است.

وی با اشاره به نقش بانوان در مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع  کوئید ۱۹ تاکنون، بانوان بسیجی با حضورشان در پایگاه‌های مقاومت ،حوزه ها و با توجه به نیازمندی‌های روز جامعه فعالیت خود را در زمینه  طرح شهید سلیمانی شروع کرده و بیش از 80 درصد یعنی بالغ بر 20 هزار نفر به میدان آمدند و در قالب کمک های حمایتی ، مراقبتی و نظارتی پیگیری و نقش افرینی کردند.

برنده در ادامه با بیان اینکه یکی از جذابترین برنامه های این سازمان طرح بهار در بهار بود که در ماه مبارک رمضان در پارک های استان فارس اجرا شد افزود: این طرح با هدف ایجاد فرهنگ و تقویت اخلاق برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی به اجرا در آمد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس با بیان اینکه  طرح «بشری» به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و با همکاری معاونت امور بانوان استانداری انجام شد، تصریح کرد: این طرح در دو سطح بشری 1 و 2 با همکاری ادارات و سازمان های مختلف  رقم خورد، همچنین طرح دیگری که بسیج جامعه زنان به جد پیگیری کرد و در تمام استان برنامه های مناسبتی  را در سطح کل جامعه ، اماکن عمومی همچون پارک ها به اجرا در  آوردیم که با استقبال بسیار خوبی رو به برو شد.

وی در ادامه گفت:  بهترین طرحی که به اجرا در آمد «جشنواره طهورا» بود که  در هفته عفاف و حجاب صورت گرفت و تجلیل از دختران موفق کارمند و محجبه در استان فارس  بود.

برنده با بیان اینکه حوزه اصل و خانواده از مهم  ترین مباحث است بیان کرد: همزمان با رزمایش های مختلفی که برگزار شد بسیج جامعه زنان فارس  نذر حیا را پیش بینی کرد و در قالب بسته های معیشتی( روسری، ساقه دست ،چادر و  گیره ) که بخشی از نیاز های بانوان محجبه ما بود را تهیه و توزیع کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه خانواده یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی و رکن اصلی تربیتی است گفت: سازمان بسیج جامعه زنان اقدام به ایجاد مهدکودک های قرانی کرد که 300 مهد قرانی توسط این سازمان ایجاد شده  که این مهدها اولویت کارشان را قران قرار داده اند و کودکان را در فضای مذهبی و معنوی تربیت میکنند.

وی در ادامه افزود: این سازمان از ظرفیت خواهران بسیجی که در تدریس قرآن و دیگر عرصه ها فعالیت و مهارت کافی را داشتند در این مهد های قرانی به اشتغال در اورد همچنین در هفته عفاف و حجاب برنامه جشنواره چارقد را به اجرا در اوردند که با عنوان طراحی پوشاک ایرانی اسلامی  بوده از دیگر برنامه های این سازمان است.

مسئول جامعه زنان استان فارس به برنامه دختران دهه نودی که توسط این سازمان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجرا شد نیز اشاره کرد.

برنده در پایان گفت: این برنامه با هدف هویت بخشی با نگاه نقش آفرینی دختران 9 ساله برگزار شد همچنین  در بحث آزاد سازی زندانیان غیر عمد ، بسیج جامعه زنان فارس بهترین اقدام را داشت به نحوی که تا کنون تمام  خواهرانی که کمتر از صد و پنجاه میلیون تومان در زندان ها بودند را با کمک خیرین به آغوش خانواده هایشان برگرداندیم به طور کلی بیش از 200 نفر از بانوان زندانی را آزاد کرده ایم.

همچنین قابل ذکر است که مشاوره رایگان به خانواده‌ها با موضوعات مختلف خانوادگی، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و هنری برای کودکان و نوجوانان، برپایی غرفه‌های فروش محصولات توسط بانوان سرپرست و برگزاری کلاسهای تقویتی برای دانش‌آموزان محروم و تقدیر از معلمان جهادی از دیگر  اقدامات سازمان بسیج زنان استان فارس است.


انتهای پیام/ف



 
نظرات بینندگان