کد خبر: ۱۵۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۴ دی ۱۴۰۱
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز:

بهترین راه‌ کار ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش از سنین کودکی است

به اعتقاد شه دوست یکی از بهترین راه‌های ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش از سنین کودکی است که اثر بخشی بالایی دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، هادی شه‌دوست شیرازی یکشنبه ۴ دی ماه در دوازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز که به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز برگزار شد، به نگاه ایجابی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیرازاشاره کرد و گفت: این طرح در مراحل قبل با کارشناسی پلیس راهور در بلوارهای رحمت، شهید مدرس، امیرکبیر، جمهوری ، رسول اعظم (ص)، شهید سرداران ، شهید رجایی و شهید چمران برگزار شده است.

به اعتقاد شه دوست یکی از بهترین راه‌های ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش از سنین کودکی است که اثر بخشی بالایی دارد و در این راستا با۰۰ ۵ مدرسه هماهنگ شده است.

یکی از اقدامات موثر در این حوزه اعمال سیاست‌های تشویقی است که به عقیده معاون حمل و نقل شهرداری شیراز این مهم با همکاری مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و پلیس راهور فارس اجرایی شده است.

آمار بالای جانباختگان و مصدومان ناشی از تصادفات نکته دیگری الست که این مقام مسئول به آن اشاره کرد و افزود: همین امر موجب می‌شود تا افراد جامعه را به سمت آموزش بیشتر سوق دهیم.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در این امر، اظهار کرد: مردم علاقه مند و وابسته به رسانه‌ها هستند و لذا باید داشته‌های مردم را در حوزه فرهنگ یادآور شویم.

عبدالعظیم مباشری، کارشناس ارشد اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس نیز در این خصوص عنوان کرد: مواجهه رانندگاه با پلیس بیشتر در مسائل قهری و ایستایی است و این امر باعث شده که شهروندان و رانندگان بعضا پلیس را مقابل خود ببینند، لذا با اجرای این طرح، گام موثری در راستای فرهنگ سازی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی برداشته می‌شود و نشان می‌دهد که پلیس تنها به صورت قهری و حکمی عمل نمی‌کند بلکه پلیس تقدیر هم می‌کند.

به گفته مباشری چالش ترافیکی در شیراز تنها با پلیس حل نمی‌شود و نباید این انتظار هم باشد که پلیس راهور تنها با یک مجمع مردم نهاد به نام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در ساماندهی و نظم دهی ترافیک و کاهش تصادفات نقش داشته باشد.

به گزارش شیرازه، در این مراسم بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه، رانندگی بین خطوط، رعایت فاصله طولی و عرضی با خودروها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین رعایت سرعت مجاز از جمله ملاک‌های شناسایی و تجلیل از رانندگان قانونمند شهر شیراز بود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان