کد خبر: ۱۵۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
گزارش شیرازه از روند تکمیل برج علم و فناوری فارس؛

وعده‌ای که در انتظار عملی شدن آن می‌مانیم

با وجود تخصیص ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل برج علم و فناوری استان فارس اما بهره‌برداری از این مرکز همچنان چشم انتظار حمایت مالی دولت است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، پارک‌های علم و فناوری برای دانشجویان فارغ‌التحصیل و بطور کلی همه کسانی که ایده‌های ناب برپایه علم و دانش دارند، مکان مناسبی جهت عملی کردن ایده‌های انان است.

در استان فارس پارک علم و فناوری از شهریور ماه ۱۳۸۱ با تایید مصوبۀ شورای عالی گسترش آموزش عالی فعالیت خود را آغاز کرد.

لازم به ذکر است که پارک علم و فناوری با هدف توسعه کارآفرینی و فناوری همچنین ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و تجاری کردن نو آوری‌‌ها ایجاد شدند.

پارک علم و فناوری فارس نیز در تولید مباحث دانش بنیان و ایجاد اشتغال در عرصه‌های نوین بسیار تاثیرگذار است. از همین رو قرار شد جهت توسعه کار دانش بنیان‌ها برجی با عنوان«برج علم و فناوری» ساخته شود که به گفته مسئولین در حال ساخت است.

تکمیل و تجهیز این برج که یکی از ۱۰۴ مصوبه سفر ریاست جمهوری به فارس بود، از جمله مباحثی است که توسط خبرنگار شیرازه پیگیری شد و پیش از این نیز امین ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس در مورد ساخت آن نوید داده بود.

به همین منظور محمد علی زلفی گل وزیر علم و فناوری 6 شهریور ماه امسال به منظور پیگیری روند پیشرفت این پروژه به شیراز سفر کرد.

زلفی گل در حاشیه بازدید از برج علم و فناوری گفت: اعتبار لازم برای تکمیل این برج اختصاص داده شده است و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید؛خبری که رسانه‌های استانی نیز آن را منعکس کردند.

۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز در گفتگو با شیرازه از اختصاص ۱۶ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به این امر تخصیص داده شد که تاکنون تقریبا ۱۶ میلیارد آن پرداخت شده است، همچنین پیشرفت فیزیکی برج علم و فناوری ۹۰ درصد بوده و این برج بهمن ماه و همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

دهه فجر به پایان رسید و اکنون در اواسط اسفندماه قرار داریم اما همچنان خبری از افتتاح این برج به گوش نمی‌رسد و یک سوال مطرح است که پروژه ای که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته چرا تاکنون به بهره برداری نرسیده است؟

به منظور پاسخگویی به این سوال، جهت پیگیری مجدد به سراغ رئیس پارک علم و فناوری فارس رفتیم.

ذوالقدر این خصوص گفت: بهمن ماه امسال معاون علمی رئیس جمهور به شیراز سفر کرد و با استاندار جهت پیشرفت این پروژه از برج علم و فناوری بازدید کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون برج علم و فناوری ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به نوعی آماده است اضافه کرد: هرچند که مشکلات مالی داشته‌ایم و پیمان‌کاران مطالباتی داشتند، اما در بازدید به عمل آمده معاون وزیر و استاندار فارس وعده‌هایی جهت پرداخت مبالغ باقی مانده دادند که امید است تا پایان سال عملی شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس در ادامه تصریح کرد: اگر تا اواخر سال جاری حمایت مالی صورت گیرد تقریبا قول نهایی می‌دهیم که سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

برج علم و فناوری فارس تنها 5 درصد تا پایان راه فاصله دارد

وی در پایان در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که زمان تقریبی اتمام و افتتاح این برج کی خواهد بود؟ گفت: برج علم و فناوری یک ماه الی یک ماه و نیم، جهت تکمیل زمان نیاز دارد و پیش‌ینی می‌کنم که اواسط اردیبهشت ماه اگر حمایت مالی صورت گیرد به بهره‌برداری می‌رسد.

و ما نیز همچنان در انتظار عملی شدن وعده معاون وزیر و استاندار می‌مانیم جهت تکمیل پروژه بزرگی که تنها 5 درصد تا پایان راه فاصله دارد.

انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان