کد خبر: ۱۵۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
رئیس جهاددانشگاهی فارس مطرح کرد:

اجرای طرح «بشری ۳» در روستاهای فارس

رئیس جهاددانشگاهی فارس از اجرای طرح «بشری ۳» با هدف ارتقای نشاط اجتماعی و ایجاد حس مؤثر بودن در جامعه و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در میان دختران ۱۳تا ۱۸ سال در روستاهای کم برخوردار استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در آستانه فرا رسیدن دهه مهدویت طرح «بشری ۳» با هدف محرومیت‌زدایی و با محوریت نوجوانان و جوانان دختر روستایی و عشایر در سطح استان فارس آغاز شد.

این طرح به‌همت امور بانوان و خانواده استانداری فارس و با همکاری جهاددانشگاهی فارس، آموزش و پرورش فارس و اداره‌کل ورزش و جوانان فارس برگزار می‌شود.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس در حاشیه بازدید از اجرای این طرح در شهرستان بختگان گفت: طرح «بشری 3» از 4 اسفندماه آغاز شده و تا 16 اسفندماه  ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اظهار کرد: ارتقای نشاط اجتماعی و ایجاد حس مؤثر بودن در جامعه و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در میان دختران 13 تا 18 سال در روستاهای کم برخوردار است.

استقلال با تأکید بر اینکه یکی از مأموریت‌های جهاددانشگاهی کمک به ارتقا و توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است، گفت: در همین راستا جهاددانشگاهی در کنار سایر نهادها طرح‌های مختلف اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی اجرا می‌کند. 

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار تصریح کرد:‌ این اقدام موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح «بشری 3» در 135 روستای هدف در شهرستان‌های داراب، بختگان، رستم، فراشبند، فیروزآباد، پاسارگاد، مرودشت، کازرون، لارستان و ممسنی اجرا می‌شود. 

استقلال این نکته را یادآور شد: این شهرستان‌ها با توجه به شاخص‌هایی نظیر نرخ ازدواج، میانگین سن زنان در اولین ازدواج، میانگین سن مردان در اولین ازدواج، کمترین مراکز مشاوره، خودکشی، نرخ طلاق و دارای بیشترین روستا برای اجرای طرح مذکور انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان