کد خبر: ۱۵۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فارس:

استارتاپ‌ها و ایده‌های حوزه انیمیشن و بازی‌سازی حمایت می‌شوند

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فارس از انعقاد تفاهم‌نامه بین این سازمان ، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: استارتاپ‌ها و ایده‌های حوزه انیمیشن و بازی‌سازی حمایت می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، تفاهم نامه‌ای مشترک میان پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس به منظور "ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان و دانش آموختگان”،” تکمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع روند انتقال فناوری و  تقویت واحدها و شرکت‌های دانش بنیان و  همچنین حمایت از نوآوری و تقویت و توسعه صنایع فرهنگی منعقد شد.

محمد صحت، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در این مراسم، با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه ما در حال ساخت یک بازی است که نمادها در آن رمزگشایی می‌شوند، گفت: طبق استراتژی این بازی، در پنج مرحله ابتدایی، گیمر با سوالات «بله و خیر» مواجه است و در ۵ مرحله بعد جورچین نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دو مرحله بعد از آن نیز گیمر با اختلاف تصاویر مواجه است، اضافه کرد: اکنون در مرحله طراحی و مدل‌سازی این بازی هستیم و بخشی از کد نویسی آن را نیز پیش برده‌ایم؛ این طرح از ۱۵ درصد پیشرفت برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود طی ۶ الی ۷ ماه آینده به اتمام برسد.

صحت ادامه داد: اکنون نیز در حال راه‌اندازی مرکز دو منظوره انیمیشن و بازی و آموزشی هستیم. در این مرکز به دو شیوه آموزش ارائه داده می‌شود. در روش نخست، اطلاع‌رسانی انجام می‌دهیم. به عنوان مثال در مدل سازی انیمیشن دوره‌های مقدماتی، پیشرفته، تکمیلی آموزشی برگزار می‌کنیم. سپس استعدادهای این حوزه شناسایی می‌شوند و برنامه‌های آموزشی خاص‌تری به آنها ارائه خواهد شد. 

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس افزود: در روش دوم، تیم‌هایی انیمیشنی راه‌اندازی می‌کنیم اما به شرطی از آنها حمایت می‌کنیم که چند نفر دیگر را آموزش دهند و در پروژه‌ها مشارکت داشته باشند و در نهایت پایان سال به جای یک تیم، سه تیم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اقبال این طرح خیلی خوب بوده و به همین دلیل هنرستان پسرانه هنرهای زیبایی در استان فارس ایجاد کرده‌ایم و اکنون ۳۷۰ دانش آموز در آنجا مشغول به تحصیل هستند. همچنین با همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای، مجموعه هنرهای دیجیتال راه اندازی و رشته های انیمیشن و بازی دایر کرده ایم. همچنین بنا داریم دانشگاه انقلاب اسلامی و پارک علوم و فناوری نیز در آن مکان راه اندازی کنیم.

صحت خاطرنشان کرد: هم اکنون دغدغه اصلی دانش‌آموزان، قبولی در دانشگاه و پس از آن اشتغال است. ما قصد داریم دانش‌آموزان ابتدا در این هنرستان آموزش ببینند و سپس به راحتی وارد سیستم دانشگاه شوند و پس از آن با هم تیمی های خودشان شرکتی دانش بنیان دایر کنند و اشتغال داشته باشند.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس در ادامه، اضافه کرد: استان فارس جوانان با استعداد زیادی دارد. به عنوان مثال ما رویدادی برای تولید محتوا برگزار کرده‌ایم که جوانان ظرف ۴۸ ساعت تولید محتوای آن را نوشته‌اند.

صحت با بیان اینکه اکنون استان فارس را به ۱۳ منطقه تقسیم کرده‌ایم، اظهار کرد: بسیج اقشار مختلف، یک رویداد منطقه‌ای، بسیج دانشجویی یک رویداد مجزا و همچنین بسیج نیروهای مسلح نیز رویداد دیگری برگزار می‌کنند. شهرستان ها نیز به ده منطقه تقسیم شده‌اند و آنها نیز جداگانه تا شهریور ماه حدود ۳۰۰ رویداد را برگزار خواهند کرد؛ چکیده آنها نیز در هفته بسیج با ۱۰۰ رویداد برگزار می‌شود. نتیجه این رویدادها هم در سطح کشور شرکت می‌کنند و در نهایت ما در سطح استان، شهرستان و کشور از این تیم ها استفاده خواهیم کرد.

جنگ نرم فرهنگ، ذهن جامعه را نشانه گرفته است

 ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نیز در مراسم این تفاهم نامه گفت: مجموعه پارک یک سازمان حمایتی است که از استارتاپ ها، ایده‌ها و جوانان خلاق برای تجاری سازی، بازی سازی و بومی سازی محصولات شان حمایت می کند.

وی به ضرورت ایجاد این پارک در کشور اشاره کرد و افزود: در یک برهه زمانی تولید محتوای همه حوزه های علوم انسانی مانند روانشناسی، کارآفرینی وارداتی بودند. کتاب ها همه ترجمه یا گردآوری شده بودند. امروز دنیا در جنگ نرم، فرهنگ، ذهن جامعه و آیندگان را نشانه گرفته است که اثرات آن را طی یک دهه آینده شاهد خواهیم بود. اکنون این اثرات در جامعه ملموس است. ما پس از دو سال پیگیری موفق شدیم سال ۹۶ مجوز این مجموعه را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کنیم و پیرامون رفع این معضلات فعالیت مان را آغاز کنیم.

نبیونی درباره اهمیت حوزه گیم اظهار داشت: اخیرا نشستی با فعالان حوزه گیم داشتیم. حدود ۱۰۰ شرکت فعال این حوزه در اینجا گردهم آمدند و مشکلات خود را بازگو و دستاوردهایشان را معرفی کردند. طبق اعلام این فعالان، در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر در سیستم های آنها فعالیت می کنند. برنامه و بازی آنها را نصب کرده اند. گردش مالی برخی از آنها پانصد میلیون تومان و برخی دیگر نیز به صد میلیارد تومان می رسد.

معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اضافه کرد: این رشته پر درآمد و فرهنگ ساز می تواند در آینده اثر خود را بگذارد. ما اکنون به شالوده این فعالان در پارک فضا و امکانات داده ایم. همچنین چند تیم بازی ساز و حدود ۶ الی ۷ شرکت دانش بنیان فعال در این عرصه داریم.

وی گفت: در حوزه انیمیشن نیز ارتباطات خوبی با انجمن انیمیشن و فعالان این حوزه برقرار کرده ایم. بناداریم با اعتبار جهاددانشگاهی و پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دوره های آموزش برگزار کنیم تا تیم ها بتوانند از فضا و امکانات پارک و حمایت های دولتی بهره مند شوند. اکنون با اعتبار مجموعه سپاه و اعتماد مردم به مجموعه جهاددانشگاهی می توانیم دوره های آموزشی پیرامون این مساله در سطح استان ها و حتی کشوری برگزار کنیم.

نبیونی تصریح کرد:درحال حاضر در شرایط سخت تحریم ها، شرکت های مجموعه ما صادرات انجام می دهند. حوزه بازی، انیمیشن، تولید محتوا، سینما، صنایع دستی از جمله حوزه هایی هستند که به راحتی می توانیم محصولات آنها را صادر کنیم. در حوزه زیورآلات و جواهرات نیز از جمله حوزه هایی است که به آن ورود پیدا کرده ایم.

نبیونی گفت: در حوزه بازی و انیمیشن نیز طرح های خوبی داریم که قابل سرمایه گذاری هستند. آمریکا و کشورهای اروپایی حدود ۳۰ سال پیش به این حوزه ورود پیدا کرده اند. کشور عربی مانند دبی نیز در این حوزه سرمایه گذاری کرده و قصد دارد قطب اول جهان در این زمینه باشد.

معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی بیان کرد: همچنین در بحث جشنواره ایده های برتر در حوزه های تولید محتوا، انیمیشن، صنایع بسته بندی، گردشگری و صنایع دستی برنامه هایی را در حال اجرا داریم. هر استارتاپی که از استان فارس به دنبال فضا در تهران است،می توانیم این فضا را در اختیار او قرار دهیم. ضمن اینکه تحت حمایت پارک قرار می گیرند و از معافیت مالیاتی نیز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: همچنین از ۲۵ اسفند امسال تا ۲۵ فروردین سال آینده نمایشگاه مجازی گردشگری و صنایع دستی با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار کرده ایم و از استارتاپ های این حوزه حمایت می کنیم. در اردیبهشت ماه نیز رویدادی در حوزه هوشمندسازی با مجموعه مان در کیش برگزار می کنیم. همچنین با کمک یکی از شرکت های دانش بنیان مان در حوزه کودک برنامه نوروز نوآور را برگزار می کنیم.

 معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اظهار کرد: هم اکنون مجموعه پارک ۲۰ شرکت در حوزه آموزش کودکان در حال فعالیت دارد که می توانیم شما را به این تیم ها متصل کنیم. خیلی از این شرکت ها در استان های دیگر نمایندگی دارند و می توانند به شما خدمات ارائه دهند. در مقابل امکان دارد خیلی از شرکت های استان فارس قابلیت بیشتری داشته باشند که ما می توانیم به آنها در تهران خدماتی ارائه دهیم.


انتهای پیام/224224


برچسب ها: شیراز ، فارس ، انیمیشن
نظرات بینندگان