کد خبر: ۱۵۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

افزایش ۳۳ هکتاری مساحت شهرک صنعتی بزرگ شیراز

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با نهایی شدن قرارداد مشارکت با مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام (ره) جنوب کشور برای اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، ۳۳ هکتار زمین به مساحت این شهرک افزوده شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،سید مصطفی هاشمی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: طرح توسعه شهرک صنعتی شیراز با توجه به در آستانه تکمیل بودن ظرفیت این شهرک به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور و با هدف پاسخگویی به نیاز متقاضیان جدید در بخش صنعت، به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت.

وی افزود: پس انجام بررسی‌های لازم و شناسایی اراضی اطراف شهرک صنعتی شیراز، نشست‌ها و مذاکرات مختلفی با مجموعه‌هایی از جمله کمیته امداد، اداره کل اوقاف و همچنین تعدادی از مالکان و زارعان اراضی کشاورزی اطراف این شهرک انجام شد که نتیجه این نشست‌ها و مذاکرات به انعقاد قرارداد مشارکت با معاونت اقتصادی کمیته امداد منتهی شد.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در این اراضی را جهت واگذاری به متقاضیان در دستور کار قرار خواهد داد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس  خاطر نشان کرد: علاوه بر این، پیگیر انعقاد قرارداد با مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در جنوب کشور برای الحاق ۹۷ هکتار زمین دیگر به شهرک صنعتی شیراز هستیم.

وی ادامه داد: این اراضی نیز در مرحله اخذ استعلام و کارشناسی قرار دارد و با کشاورزان و مالکان آن‌ها نیز جلسات متعدد برگزار و مراحل اخذ استعلام‌ها و کارشناسی ۱۸ هکتار از این اراضی در مراحل پایانی است.

این مقام مسئول گفت: همزمان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، فاز ششم این شهرک به مساحت ۵۰ هکتار نیز که به علت مشکلات ثبتی و زیرساختی غیرقابل واگذاری بود، از مهرماه امسال آماده واگذاری شد که هم اینک نیز در حال واگذاری است.

هاشمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۶ قرارداد سرمایه‌گذاری به مساحت ۱۳ هکتار با متقاضیان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز منعقد شده که این موضوع بیانگر این است که با اقدامات انجام شده، بخشی از نیاز‌های سرمایه گذاران صنعتی در شهر شیراز پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان