کد خبر: ۱۵۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

آتش سوزی در شهرک صنعتی شیراز مهار شد

قانع از مهار آتش سوزی در شهرک صنعتی شیراز خبر داد و گفت: این حادثه هیچ مصدومی نداشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آتش پاد محمد هادی قانع  رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از مهار آتش سوزی در شهرک صنعتی شیراز خبر داد و گفت: آتش‌سوزی بامداد شنبه در کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی شیراز به وقوع پیوست، با اقدامات به موقع آتش‌نشانان خاموش و از فاجعه‌ای بزرگ در این شهرک جلوگیری شد.

وی افزود: آتش سوزی در زمان فعالیت کارگران و از برج تقطیر آغاز و به دلیل روغن‌های جاری در کف کارخانه و مخازن تصفیه روغن به سرعت گسترش یافته بود.

قانع به حساسیت این حادثه اشاره کردو ادامه داد: وجود مخازن و حوضچه‌های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه‌ با یک واحد تولیدی دیگر با مشتقات نفتی سریع الاشتعال، فاجعه‌ای جدی را هشدار می‌داد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: این حادثه که برای پنجمین بار در این کارخانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و مقرارت فنی به وقوع پیوست با حضور به موقع آتش نشانان و مدیریتی دقیق کنترل شد.

وی با بیان حجم بالای آتش، عنوان کرد:به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله‌های سرکش آتش، ۶ خودرو آتش نشانی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودروهای حامل سیستم تنفسی با آتش نشان از پنج ایستگاه در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری آتش را شاهد بودیم.

قانع به این نکته نیز اشاره کرد که تیم‌های عملیاتی با تخلیه کارکنان و ایمنی محل در عملیاتی حساس شعله‌های سرکش را مهار و نگرانی بر افزایش میزان حرارت و سرایت شعله‌های آتش به بخش‌های دیگر کارخانه و کارخانه‌های اطراف را خاتمه و در عملیاتی موفق از رخ دادی بزرگ در شهرک صنعتی شیراز جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ادامه افزود: بعد از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان برآورد خسارت‌های وارده به این محل انجام می‌پذیرد.

به گفته وی این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان