کد خبر: ۱۵۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
مدیر حوزه علمیه خواهران مرودشت در گفتگو با شیرازه:

خانواده کانون رشد و تعالی انسان است

مدیر حوزه علمیه مرودشت معتقد است خانواده نماد بنیادین جامعه و کانون رشد و تعالی انسان است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،فاطمه خلیفه مدیر حوزه علمیه خواهران مرودشت با توجه به فرارسیدن هفته جهانی زن و بسیج جامعه زنان بیان داشت: مقام معظم رهبری در مورد زن می‌فرمایند زن گل است نه کارگزار لذا در جامعه ما متاسفانه به تبع خیلی از جاهای دنیا شان زن شناخته نشده است.


در خصوص شان زن در جامعه امروز ما بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد زن می‌فرمایند زن گل است نه کارگزار لذا در جامعه ما متاسفانه به تبع خیلی از جاهای دنیا شان زن شناخته نشده است.

خلیفه، ایمان به کرامت و ارزش والای انسانی و آزادی توام با مسئولیت انسان در برابر خداوند را عنوان یکی از پایه های اسلام به ویژه در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در جمهوری اسلامی به این آزادی توام با مسئولیت بسیار تاکید  شده است که این توجه واهتمام در مورد زنان دو برابر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مرودشت با اشاره به این‌که خانواده به‌عنوان نماد بنیادین جامعه و کانون رشد و تعالی انسان است تصریح کرد: نگاه به زن در خانواده نباید حالت شی بودن و یا ابزار کار بودن باشد بلکه با توجه به وظیفه خطیر و پر ارج مادری توجه به توانایی واستعدادهای او می‌تواند زن را در میدان های فعال زندگی هم رزم مرد کند.

خلیفه، ارتقای شخصیت فردی وجایگاه اجتماعی زنان در جامعه را از مسائل مهمی دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد و اظهار کرد: مشکلات بانوان با توجه به اقتضای هر منطقه متفاوت است که ارزش بخشی به جایگاه زنان وتوجه به توانمندی و استعدادهای او استفاده از توان مدیریتی آنان بابد مورد اهتمام قرار گیرد.

این پژوهشگر نظام خانواده بیان کرد: در حال حاضر جایگاه انسانی زنان در چند عرصه دچار آسیب شده‌اند؛ یکی عرصه خانواده  که گاها جایگاه آنان دستخوش تعصب ها وجهالت های برخی مردانی شده که بهره‌ای از اخلاق اسلامی وحقوق زنان نبرده اند واین موجب ظلم به جایگاه زنان شده که گاهی منجر به تزلزل بنیان خانواده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مرودشت،دیگر عرصه‌ای که زنان در آن دچار آسیب می‌شوند را عرصه اجتماعی دانست و گفت: در این عرصه باید زنان سرپرست خانواده مورد حمایت و توجه ویژه‌تری قرار بگیرند.

وی در ادامه افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و اهمیت دادن به جایگاه و شخصیت زن در خانواده و جامعه با فرهنگ سازی مناسب می‌تواند راه گشای برخی مسائل از جمله  کم شدن مشکلات خانوادگی زوجین، تربیت صحیح فرزند و تحکیم بنیان خانواده باشد.که زنان با توجه به ویژگی منحصر به فرد در بحث عواطف نقش مهمی در تحمل مشکلات دارند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان مرودشت با بیان اينکه تاریخ ثابت کرده با توجه به همه مسائل و مشکلات موجود در جامعه زنان در جامعه نقش خود را به خوبی را ایفا کرده اند افزود:
زنانی که با ایثار واز خودگذشتگی در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده و هستند الگوی خوبی برای زنان شرق وغرب هستند.

خلیفه،در پایان با اشاره به نقش زنان در جوانی جمعیت و فرزند آوری بيان داشت: زنان با حذف برخی تجملات و با در پیش گرفتن سبک صحیح زندگی و تصحیح تفکر درست در فرزند آوری می‌توانند باز هم نقش آفرین باشند.

انتهایپیام/224224
نظرات بینندگان