کد خبر: ۱۵۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس در میزگرد شیرازه مطرح کرد:

برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری امسال به صورت محله محور

معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری امسال به صورت محله محور خبر داد و گفت: هیچ نکاتی جهت تجمع پیشنهاد داده نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمد عبادی‌نژاد معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس در میزگردی که این رسانه پیرامون اقدامات اورژانس فارس و نیروی انتظامی جهت کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری برگزار کرد، گفت: در سال‌های اخیر چهارشنبه آخر سال که می‌توانست به‌عنوان یک سنت و فرهنگ و رسوم، جذاب بین ایرانیان، باشد، متاسفانه توسط عده‌ای دست‌خوش تغییراتی شد و موجب نگرانی خانواده‌ها گردید.

وی با بیان اینکه عده‌ای به فراخور بازارگرمی و برای سود کلان، مواد محترقه قاچاق را از خارج و داخل کشور روانه بازار کرده و به ساخت مواد محترقه دست ساز دامن زنند که آسیب‌های فراوانی را به جان و مال افراد می‌زند.

عبادی‌نژاد با اشاره به اینکه فرمانده انتظامی کل کشور و به فراخور، فرمانده انتظامی استان فارس، یکی از ماموریت‌های ذاتی‌شان تامین نظم عمومی و فردی است، عنوان کرد: در چهارشنبه آخر سال هم ضمن احترام به فرهنگ و سنت مردم‌مان در شادی‌های منطقی به شرطی که خانواده بتواند شرایط خوبی را سپری کند در کنار آن‌ها هستیم و این ماموریت اصلی خط مقدمش با پلیس است و ما از ظرفیت سایر دستگاه‌ها خصوصا همکاران‌مان در سپاه و بسیج به‌عنوان پشتیبان برای تامین امنیت این روز در سراسر استان فارس بهره می‌بریم.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس در ادامه با بیان اینکه یگان‌های امدادی اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدماتی، در مناسبت‌های مختلف، همکاری  لازم را در قرارگاه انتظامی امام علی(ع) که مسئولیت تامین امنیت را عهده‌‌دار است، با ما دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این روزهای باقی مانده هرچقدر بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم که خانواده‌ها فرزندانشان، به خصوص قشر نوجوان  را در شب چهارشنبه‌سوری نظارت و کنترل کنند قطعا آسیب کمتری، متوجه جامعه و خانواده‌ها خواهد شد.

عبادی به برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری به صورت محله محور اشاره کرد و افزود: این آئین  محله محور برگزار می‌شود و جای خاصی را برای تجمع پیشنهاد نمی‌کنیم و امیدواریم مردم با فرهنگ استان فارس این مناسبت را به خیر و خوبی پشت سربگذارند و حتما به توصیه‌های پلیس توجه کنند، چون ما مسئول تامین امنیت جامعه و مردم هستیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه توصیه می‌شود ابتدا از ظرفیت خانواده‌ها و نهادهایی که متولی نظم و امنیت هستند، استفاده شود، اظهار کرد: پلیس طرح‌های ویژه عملیاتی ،امنیتی و ترافیکی را برای چهارشنبه آخر سال پش‌بینی کرده است و در آماده باش کامل هستیم که بتوانیم این ماموریت را به سرانجام برسانیم.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه باتوجه به تفاوت چهارشنبه‌سوری امسال با سال‌های گذشته چه تمهیداتی انجام داده‌اید؟ اظهار کرد: اقدامات پلیس  در دو بخش پیشگیرانه و مقابله‌ای تقسیم می‌شود که اقدامات پیشگیرانه آن چیزی است که در سراسر استان و در مبادی ورودی و خروجی ایست بازرسی جهت کنترل شرایط در نظر گرفته شده است و اقدامات مقابله‌ای این است که پلیس امنیت اقتصادی و سایر رده های انتظامی در حوزه های ورود مواد محترقه از خارج به داخل استان کشفیاتی را انجام داده‌اند.

به گفته وی و با توجه به سوابق قبل در شهر شیراز نقطه خاصی برای تجمع اعلام نمی شود و تاکید پلیس بر این است که مراسم چهارشنبه سوری محل محور برگزار شود و پلیس اجازه بستن هیچ میدان خیابان و یا مسدود کردن جاده ای را به افراد نخواهد داد و با متخلفان با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

عبادی‌نژاد به این نکته نیز تاکید کرد که از هرگونه سو استفاده و اخلال در نظم عمومی با تمام توان جلوگیری  و مقابله خواهیم کرد و چنانچه در این رابطه شخصی دستگیر شد تا پایان 14 فروردین سال جدید در بازداشت به سر خواهد برد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی فارس در پایان تصریح کرد: از خانواده‌ها انتظار می‌رود که نسبت به کنترل هیجانات فرزندانشان کوشا باشند بلکه از خطرات ناشی از چهارشنبه سوری در امان باشند.

انتهای پیام224224
نظرات بینندگان