کد خبر: ۱۵۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲

اطلاعیه پلیس فارس به مناسبت ماه مبارک رمضان

فرماندهی انتظامی استان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه ای صادر کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، سردار رهام‌بخش فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن تبریک مجدد سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، «ماه تزکیه و خودسازی» توجه هموطنان عزیز به ویژه متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی را به رعایت و اجرای موارد زیر جلب می کند:

1- متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین‌راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراکز ذی ربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشاندن فضای خود (به نحوی که از بیرون قابل رویت نباشد) می توانند به مسافران خود خدمات ارائه کنند و فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه ماه مبارک رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است.

2- سرنشینان محترم وسایل نقلیه (اعم از عمومی و شخصی) که در حال تردد هستند و همچنین هموطنان عزیزی که از فضای پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها استفاده می کنند موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و انتظار می رود که از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئون اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

3- یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت پیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است، انتظار می‌رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتن‌داری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود.

4- گشت‌های انتظامی در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کنند با حضور خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشند حتما، همکاری مردم و روزه داران بسیار راهگشا خواهد بود.

5- ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط به اعضاء تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.

6- مسئولیت عدم رعایت موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

در پایان ضمن آروزی قبولی طاعات وعبادات، ان‌شاء الله که دعای خیر روزه داران و مردم عزیز بدرقه راه ماموران پلیس در این ایام مهمانی خدا و مبارک باشد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان