کد خبر: ۱۵۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شد؛

مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی استان فارس

مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی استان فارس در پارک ولیعصر با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی استان فارس با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ،استاندار فارس و شهردار شیراز برگزار شد.

محمد حسن اسدی شهردار شیراز در حاشیه این مراسم گفت: پارک یک املاک عمومی محسوب می‌شود و شهرداری شیراز بنا به وظیفه قانونی صورت جلسه‌ای را خدمت استاندار فارس تنظیم شد که حدودا 2500 متر در محل پارک ولیعصر اختصاص پیدا کند برای ساخت کتابخانه و سپس تقدیم شورای شهر شد و مراحل نهایی آن در حال انجام است و موافقت اولیه شفاهی را گرفتیم.

مراسم کلنگ‌زنی  کتابخانه مرکزی استان فارس

شهردار شیراز بیان کرد : امیدواریم این اتفاق خوب که بسیاری از فرهنگ دوستان شیرازی دنبال چنین فضا و مکانی بودند با حمایت همه جانبه از جمله استاندار فارس در تخصیص اعتباراتی که میسر است بصورت ویژه دستور کار قرار گیرد تا در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز عنوان کرد: افرادی که اهل کتاب و کتاب‌خوانی هستند این جایگاه بهترین مکان برای این قشر خواهد بود و امیدواریم با تلاش مضاعف این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

مراسم کلنگ‌زنی  کتابخانه مرکزی استان فارس

به گفته استاندار فارس، طراحی این پروژه نزدیک به 3 ماه به طول می‌انجامد و با حمایت متولیان امر در مردادماه به شکل واقعی استارت ساخت را بزنند و در همین فاصله بودجه این پروژه بین شهرداری، استانداری و اداره کل کتابخانه مرکزی تقسیم می‌شود

رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز گفت: تلاش کردیم که فضا به سمت افتتاح برسد و طعم شیرین خدمت‌رسانی را درک کنیم با به این که استان فارس یک شخصیت فرهنگی است و در جلسه شورای اداری استاندار فارس تاکید بر اهتمام پیگیری تا حصول نتیجه داشتند که امیدواریم با این رویکرد اتفاق خوبی در حوزه کتاب و کتاب خوانی رخ دهد.

مراسم کلنگ‌زنی  کتابخانه مرکزی استان فارس

 وی در ادامه  بیان کرد: برای ما کسرالشان است که شهری مثل شیراز کتابخانه مرکزی نداشته باشد و کتاب‌خانه مرکزی تراز فرهنگی استان را جا به جا
 می‌کند که این تجربه را در استان‌های مختلف داشتیم و این اتفاق هم در استان فارس می‌افتد.

این مقام مسئول در خصوص کمک رسانی به ساخت کتاب‌خانه مرکزی افزود: در کنار مسئولین استان فارس در جهت فراهم کردن بودجه خواهیم بود.

انتهای پیام/224224   


نظرات بینندگان