کد خبر: ۱۵۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

کتابخانه شهید آرشام سرایداران در شیراز گشایش یافت

پنجاه و یکمین کتابخانه روستایی استان فارس به نام «شهید آرشام سرایداران» از شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در روستای کفترک شهرستان شیراز به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، پنجاه و یکمین کتابخانه روستایی استان فارس به نام «شهید آرشام سرایداران» از شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در روستای کفترک شهرستان شیراز به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح و بهره‌برداری کتابخانه عمومی «شهید آرشام سرایداران» روستای کفترک روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور ، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونان و مسئولان نهاد و مدیران اجرایی استان فارس، فرماندار شیراز و پدربزرگ و مادربزرگ این شهید انجام شد.

کتابخانه عمومی شهید آرشام سرایداران، دویست و پنجاه و ششمین کتابخانه عمومی فارس و پنجاه و یکمین کتابخانه روستایی در استان است که با مساحت ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۲۰ متر در روستای کفترک از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز به بهره‌برداری رسید. این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله مخزن اصلی، بخش کودک و اسباب‌بازی سالن مطالعه است.

کتابخانه شهید آرشام سرایداران در شیراز گشایش یافت

کتابخانه‌ها محلی برای تربیت و خدمت رسانی به نسل آینده

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین افتتاحیه این کتابخانه گفت: معمولا در افتتاح و کلنگ‌زنی شرکت نمی‌کنم اما این افتتاح و عنوانی که بر این کتابخانه نهاده شده متفاوت بود.

رمضانی ادامه داد: امیدواریم شهادت روزی همه ما شود اما برخی از شهادت‌ها و اتفاقات رنگ و بوی متفاوتی و بعضی خون‌ها اثر و تأثیری فراتر و غیر قابل تصور دارند. شهدای عزیز حادثه شاهچراغ (ع) و شهید آرشام سرایداران جنس و رنگ شهادت‌شان و تأثیری که خونشان بر مسیر اتفاقات انقلاب اسلامی داشته متفاوت بود و فضا را به نفع جبهه حق تغییر داد.

وی اضافه کرد: امید که این نامگذاری و تبرک این کتابخانه به نام شهید آرشام منشایی برای تقویت و پرورش فرزندان، دانش آموزان و دانشجویان کشور باشد تا بدانند کجا دارند از فضای فرهنگی کشور استفاده می‌کنند و برای اینکه این فضا شکل بگیرد چه حوادث، رویدادها و اتفاقاتی رخ داده، چه ظلم‌هایی شده، چه خون‌هایی ریخته شده و چه عزیزانی به شهادت رسیده‌اند.

رمضانی ابراز کرد: امیدوارم این مسیر با قوت بیشتری پیش رود. کتابخانه‌ها باید محلی برای تربیت و خدمت‌رسانی به نسل جدید و حتی نسل آینده باشند. این فضا متعلق به این نسل است. این فضا محلی برای اقدامات فرهنگی مؤثر در این روستا باشد و مردم بتواند از خدماتش بهره‌مند شوند.

یک و نیم میلیارد تومان اعتبار

محمدحسین فیروزی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز با بیان اینکه بدون شک شهید آرشام سرایداران الگویی برای دانش‌آموزان در سراسر ایران اسلامی است، گفت: این کتابخانه با مساحت۱۲۰ مترمربع زیربنا و اعتبار یک و نیم میلیارد تومان و با تجهیز نهاد کتابخانه‌های عمومی و کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسیده است. امید که خیر و برکت این کتابخانه ساری و جاری شود.

فیروزی ادامه داد: کتابخانه عمومی قطعا می‌تواند پاتوق فرهنگی و مکان متفاوتی برای روستا باشد و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را در این مکان به مردم منطقه ارائه دهیم.

انتهاب پبام/
 
 

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، شاهچراغ
نظرات بینندگان