کد خبر: ۱۵۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد:

دستگیری ۳۴۱ سارق سابقه‌دار در یک ماه گذشته در استان فارس

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در فروردین ماه امسال یک‌هزار و ۲۱۷ سارق دستگیر شدند،عنوان کرد: در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت طی یک ماه گذشته ۳۴۱ سارق دستگیر شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس امروز ۱۰
اردیبهشت ماه در یک نشست خبری با اصحاب رسانه در ابتدا اشاره‌ای به اقدامات و کشفیات پلیس فارس در سال ۱۴۰۱ کرد و در ادامه از کشف ۴۵ تن انواع مواد مخدر در سال گذشته خبر داد.

وی با بیان اینکه  در سال گذشته ۷۴۰ میلیارد تومان انواع  کالای قاچاق کشف شد، افزود: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی ۳۰۵ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و در این راستا ۳۶۵ متهم دستگیر شدند که ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

سردار حبیبی در ادامه از افزایش ۹۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: امسال و تا کنون ۸۵ فقره پرونده با ارزش بالای ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی فارس به عملکرد و آمار مبارزه با مواد مخدر استان از ابتدای سال تا کنون هم اشاره کرد و گفت: در همین راستا انهدام ۹ باند و کشف ۵ هزار و ۱۵۰کیلوگرم انواع مواد مخدر، توسط نیروهای انتظامی استان انجام شده است.

حبیبی از دستگیری یک‌هزار و ۹۸۳ متهم در سطح استان در ارتباط با جرایم مواد مخدر، جمع‌آوری ۸۳۵ معتاد متجاهر و تحویل آن‌ها به کمپ‌های بازپروری، توقیف ۱۱۷ دستگاه خودرو و ۱۳ دستگاه موتورسیکلت در سطح استان در ارتباط با جرایم مواد مخدر و دستگیری ۵۶۱ خرده فروش مواد مخدرخبر داد.

وی در ادامه این نشست اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، مغازه، منزل، اماکن خصوصی و قاپ‌زنی در سطح شهر شیراز موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۹ باند از سارقان سابقه‌دار و دستگیری ۲۹ نفر از اعضای این باند‌ها شدند که به ۸۴ فقره انواع سرقت شامل ۳۰ فقره سرقت مسلحانه، ۱۰ سرقت خودرو، ۱۰ فقره سرقت مغازه، ۱۳ فقره سرقت منزل، ۳۵ مورد قاپ‌زنی و ۲۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی،اعتراف کردند.

سردار حبیبی همچنین به ۲ هزار و۵۹ فقره انواع سرقت در سطح استان فارس توسط این سارقین اشاره کرد و گفت:
سارقان همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند و در سطح شهر شیراز و شهرستان لامرد اقدام به سرقت می‌کردند که ارزش اموال مسروقه معادل ۲۳۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

 فرمانده انتظامی فارس در پایان با بیان اینکه در فروردین ماه امسال یک‌هزار و ۲۱۷ سارق دستگیر شدند،عنوان کرد: در نتیجه اجرای طرح مبارزه با سرقت طی یک ماه گذشته ۳۴۱ سارق دستگیر شده است.

انتهای پیام/224224


نظرات بینندگان