کد خبر: ۱۵۹۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیر میز ملی تخصصی گردشگری عشایر فارس تاکید کرد:

لزوم برندسازی جهانی در گردشگری عشایری

مدیر میز ملی گردشکری عشایر فارس گفت:در تلاشیم با راه‌اندازی این میز، عشایر به صورت مستقیم در گردشگری دخیل باشد، اما متأسفانه هنوز یک تور تخصصی و حرفه‌ای در این حوزه وجود ندارد و جشنواره‌ها و رویداد‌های فصلی در این حوزه برگزار نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، اسماعیل خسروانی، مدیر میز ملی تخصصی گردشگری عشایر فارس بیان کرد: میز ملی گردشگری عشایری امسال در نمایشگاه بین‌المللی شرکت کرد و مورد استقبال مسئولان کشور قرار گرفت.

خسروانی عنوان کرد: بیش از یک سال است که جلسات مستمر برای تشکیل میز ملی گردشگری و تخصصی شدن گردشگری در حوزه عشایر برگزار و پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر انجام می‌شود.

وی افزود: در ایران پتانسیل بسیاری در حوزه گردشگری وجود دارد که بلااستفاده مانده است.این در حالیست که گردشگران امروز بدنبال تور تجربه‌گرا بوده و بدنبال تجربه زندگی در شرایط خاص هستند.خسروانی با اشاره به تغییر ذائقه گردشگران، بیان کرد: تخصصی شدن گردشگری یک ضرورت است و اگر صنعت گردشگری فعال نباشد اقتصادی هم نخواهد بود.

خسروانی یادآور شد: کشور ایران با داشتن تنوع بزرگ اقلیمی، زیستی، فرهنگی و اقوام مختلف ظرفیت بسیار خوبی در زمینه حوزه گردشگری عشایر دارد و ضرورت دارد تا یک درگاه بین‌المللی برای آن راه اندازی شود و برای پکیج‌های تخصصی این دست از تور‌های گردشکری برنامه‌ریزی شود.

 مدیر میز ملی تخصصی گردشگری عشایر فارس در ادامه با بیان اینکه حوزه عشایر با مشکلاتی مواجه است و نیاز است این مسائل رفع شود، گفت: هدف از راه‌اندازی طرح میز ملی گردشگری عشایر، برندسازی جهانی آن است؛ لذا در این خصوص با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی افراد از این طریق گردشکری عشایر را معرفی می‌کنند.

مدیر میز ملی گردشکری عشایر اضافه کرد: در تلاشیم با راه‌اندازی این میز، عشایر به صورت مستقیم در گردشگری دخیل باشد، اما متأسفانه هنوز یک تور تخصصی و حرفه‌ای در این حوزه وجود ندارد و جشنواره‌ها و رویداد‌های فصلی در این حوزه برگزار نمی‌شود. 

لزوم برندسازی جهانی در گردشگری عشایری

خسروانی اضافه کرد: متأسفانه کوچ ماشینی جای کوچ‌سنتی را گرفته است، این در حالی‌ست که تا تور گردشگری و گردشگر نداشته باشیم شاهد رونقی در این بخش نخواهیم بود. از سوی دیگر می‌توان گفت که ۸۰ درصد اقتصاد عشایر با فعالیت بانوان در این حوزه تأمین می‌شود. 

گفتنی است طی سفر مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی به شهر شیراز میز ملی گردشگری عشایر و تقویم رویدا‌های گردشکری فارس رونمایی شد و پنج مجموعه اقامتگاه سنتی در راستای احیای بافت تاریخی و سنتی و ده دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری افتتاح شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان