کد خبر: ۱۵۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲
قائم مقام استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس:

ایجاد دهکده گردشگری عشایری؛ نیاز و ظرفیتی که در فارس مغفول مانده است

قائم مقام استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس، گفت: دهکده گردشگری عشایر باید زمینه آشنایی با آداب و رسوم و باور‌های جامعه عشایری را پیدا کرده و از ظرفیت‌های مختلف آنها در زمینه‌های مختلف مطلع شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد فرخ‌زاده، قائم مقام استاندار در شورای توسعه گردشگری فارس گفت: وسعت و ظرفیت فارس این اجازه را می‌دهد که بیش از یک دهکده گردشگری عشایری در آن ایجاد شود.

وی اجرای چنین پروژه بزرگ و اثرگذاری را نیازمند همکاری مشترک همه ایل‌ها، تیره‌ها و اقوام عشایری استان فارس دانست.

فرخ‌زاده گفت: آن‌ها می‌توانند با ایجاد یک تعاونی یا شرکت‌های سهامی و بهره بردن از زمین‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کرده و اقتصاد گردشگری عشایر را رونق داده و هزاران شغل مولد در حوزه تخصصی خود ایجاد کنند.

به اعتقاد فرخ‌زاده این دهکده‌های گردشگری عشایری باید به شهر‌های بزرگ نزدیک باشند و امکان دسترسی آسان شهروندان به این مکان‌ها برای حفظ رونق فرهنگی و اقتصادی فراهم شود. 

معاون استانداری فارس گفت: حضور راهنمایان تور و آشنا به زندگی ارزشمند عشایری که به صورت تخصصی برای این موضوع آموزش دیده و به زبان‌های مختلف محلی و بین المللی تسلط دارند امری ضروری برای رونق در سطح ملی و فرا ملی توسعه و ترویج این فرهنگ ارزشمند است.

ایجاد فرصت و ظرفیت برای اقامت شبانه، تجربه یک زندگی کامل به همراه آموزش‌های لازم و آموزش آوا‌ها و نوا‌های اقوام عشایری، شنیدن موسیقی اقوام عشایر، رصد آسمان زیبای شب، تجربه غذا‌های محلی، آشنایی با خواص و کاشت و برداشت گیاهان دارویی، تولید محصولات از دام و طیوذ و مواد لبنی و... از دیگر مواردی بود که فرخزاده به عنوان نیاز‌های یک دهکده گردشگری عشایری به آن‌ها اشاره کرد.

او گفت: برای تامین مالی می‌توان از روش‌های مختلف علاوه بر شرکت‌های سهامی عام و شرکت تعاونی استفاده کرد که در صورت اتحاد اقوام و پای کارآمدن آن‌ها قابل پیگیری است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان