کد خبر: ۱۵۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از بررکناری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوار تا فاصله عنوان با محتوای غرفه‌های نمایشگاه

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

سالانه ۱۲۰ هزار تُن محصولات جالیزی در لارستان تولید می‌شود

جوکاری، مسئول واحد زراعت معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: سالانه بالغ بر ۱۲۰ هزار تُن انواع محصولات جالیزی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه د سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه، خیارسبز، بادمجان، کدو، فلفل و… از جمله محصولات جالیزی است که در لارستان تولید و عرضه می‌شود، اظهار داشت: این محصولات عمدتا در حومه شهر لار، منطقه درزوسایبان و مقداری در بخش بیرم کشت می‌شود.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای صدرا 

 فرج شجاعی گفت: در پی وقوع سرقت‌های اخیر از اماکن خصوصی و قطعات و محتویات خودرو، ماموران انتظامی شهرستان شیراز با انجام اقداماتم پلیسی، موفق شدند یک باند متشکل از ۵ سارق را در شهر صدرا شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

نظارت دقیق دستور کار تعزیرات حکومتی فارس

جریمه ۲۰۰ میلیونی برای نانوای متخلف کازرونی

غلامرضا سالاری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس گفت: این واحد نانوایی، ۳۹۸ کیسه آرد یارانه‌ای را در بازار آزاد به فروش رسانده بود.

شیراز می‌تواند به‌عنوان قطب ورزش مطرح باشد

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز گفت :شیراز می‌تواند به‌عنوان قطب ورزش مطرح باشد و ازآنجاکه در رشته‌های گوناگون ورزشکاران مستعد و توانمند خوبی داریم قطعاً این مسئله ایجاب می‌کند تا همواره در بحث ورزش سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شود.

قرمز شدن دریاچه مهارلو 

با شروع فصل گرما به‌علت افزایش دما آب دریاچه مهارلو در استان فارس تبخیر شده و باعث پایین آمدن سطح آب دریاچه و در نتیجه افزایش شوری وغلظت نمک می‌گردد که باعث رشد جلبک‌هایی به نام «کشنده قرمز» یا به نام علمی «دونالیلا سالینا» می‌شوند.

شیراز مهد پرورش ورزشکار

سه اسکواش باز دختر و پسر شیرازی به اردوی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان کشور دعوت شدند.

با اعلام فدراسیون اسکواش، عرفان تاجور و ثمین حسن پور در اردوی تیم ملی نوجوانان و سهیل سلطانی در اردوی تیم ملی جوانان حضور یافتند. 

تکمیل و بهره برداری کامل آزادراه شیراز_اصفهان به "اما و اگر" خورد!

تکمیل فاز نخست آزادراه شیراز - اصفهان که شامل قطعات یک تا ۶ است، نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تامین اعتبار، تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، استفاده ناقص از این طرح و گذر مهم هنوز افتتاح نشده قریب به ۱۸ قربانی و حدود ۸۰ مصدوم داشته و به بلای جان مسافران تبدیل شده است.

زنده‌شدن امید بیماران نیازمند به پیوند با اختراع دستگاهی در شیراز

بیماران نیازمند به پیوند که سال‌ها در انتظار پیدا شدن عضو پیوندی بودند با اختراع دستگاه جدیدی توسط پزشکان شیرازی حالا به زندگی امیدوارتر شده‌اند.

کمبود دارو تا سه ماه آینده در فارس ادامه دارد

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۱۵۰ قلم دارو دچار کمبود هستیم که این موضوع کشوری است، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیز از تداوم این شرایط را تا دو سه ماه آینده خبر داد و گفت از اواخر تابستان شرایط بهتر می‌شود.

برخی ‌مدیران فارس با ‌کلان برنامه‌های فرهنگی ‌آشنا نیستند

امام جمعه شیراز با اذعان به اینکه اکنون برخی از مدیران فارس با چندی از کلان برنامه‌های فرهنگی استان آشنا نیستند، پیشنهاد داد که کارگاه‌های آموزشی برای آن‌ها و کارشناسان دستگاه‌های مختلف برگزار شود.

آتش سوزی یک هکتار گندم در بوانات

 حدود یک هکتار گندم‌مزار در شهرستان بوانات بر اثر  آتش کاملا سوخته شد و با کمک مردم و اقدام به موقع آتش نشانی از گسترش بیشتر این آتش و سرایت به باغ‌های اطراف جلوگیری شد.علت این آتش سوزی در حال بررسی و پیگیری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوار برکنار شد

در پی حواشی به‌وجود آمده در مجتمع تفریحی و گردشگری ایران زمین شهرستان کوار که با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد رئیس این اداره برکنار شد.

فاصله عنوان تا محتوای غرفه‌های نمایشگاه

با گذری در نمایشگاه تخصصی آموزش و فناوری‌های نوین آموزشی و نوشت‌افزار یافتیم چیزی که جایش در این نمایشگاه خالی ماند عدم تطبیق عنوان نمایشگاه با محتوای در معرض دید در این نمایشگاه است.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای پیام/224224





نظرات بینندگان