کد خبر: ۱۶۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۹ تير ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از ترافیک سنگین در شیراز تا قول وزیر برای بهره‌برداری آزاد راه شیراز_اصفهان

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

توزیع ۲۸ سری جهیزیه بین نوعروسان مددجوی کمیته امداد در سرچهان

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان سرچهان گفت: ۲۸ سری جهیزیه به ارزش هر سری ۲۴ میلیون تومان شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، به نوعروسان مددجوی کمیته امداد این شهرستان اهدا شد.

خوشاشیراز و ترافیک سنگینش

این روزها شاهد تردد بیشتر وسائل نقلیه در خیابان‌های شیراز هستیم که در نهایت منتج به ایجاد گره‌های ترافیکی و اتلاف وقت شهروندان می‌شود.

رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش فارس

باحضور امام جمعه شیراز از دو طرح فرهنگی تربیتی شامل، دوشنبه‌های مسجدمحوری و شیوه‌نامه جدید عفاف وحجاب در مدارس و ادارات و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس رونمایی شد.

تصویب سه شهرک جدید در جهرم، لامرد و گراش

بر اساس مصوبه شورای توسعه و برنامه‌ریزی سه شهرک جدید در شهرستان‌های جهرم، لامرد و گراش ایجاد می‌شود.همه زیر ساخت‌ها برای راه‌اندازی این شهرک‌ها فراهم است و زمین مورد نیاز برای ساخت شهرک‌ها در این سه شهرستان تامین شده است.

۵ هزار و ۵۰۶ مددجوی فارسی از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند

 مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: ۵ هزار و ۵۰۶ مددجوی فارسیحمایت کمیته امداد فارس، سرانه حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۵۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مأموران انتظامی شهرستان "نی ریز" خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبیبی"اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نی‌ریز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند قاچاقچیان موادمخدر قصد دارند مقادیری ترياك را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان انتقال دهند.

آئین‌های عاشورایی فارس

مدیر کل میراث فرهنگی گفت: تا کنون آئین چارچوگردانی و چک‌چکو در استهبان، عمه کبار تعزیه در خرم بید، خیمه‌های برافراشته تعزیه در زرقان، تعزیه صحرا رود در فسا، مراسم عاشورایی روستای دوان در کازرون، تعزیه مرودشت، مراسم پرچم سرخ در فورگ داراب، مراسم عزاداری در لار، مراسم سینه زنی قطاری در شیراز، چاوش خوانی اول محرم در بوانات، تعزیه شیراز کازرون در زمره آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده‌اند.

حرم سوم اهل بیت(ع) غرق در عزای حسینی

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: به مناسبت فرا رسیدن محرم‌الحرام و ایام سوگواری شهادت سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، ویژه برنامه‌های متعددی در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی: قول بهره‌برداری آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان شهریور را می‌دهم 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادراه شیراز - اصفهان در شبکه کریدور مرکزی کشور قرار دارد و از شمال به جنوب کشور این زنجیره کریدوری در حال تکمیل است، گفت: قول می‌دهم آزادراه شیراز واصفهان تا پایان شهریور بهره‌برداری شود.

تلاش برای افتتاح زودتر از برنامه خط دوم مترو شیراز 

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در بازدید از خط دوم مترو شیراز گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده و زمان‌بندی که برای اتمام این پروژه تعیین شده، تلاش خواهیم کرد تا خط ۲ زودتر از موعد زمان‌بندی اعلام شده به پایان برسد.

رسیدگی به درخواست‌های مردمی از طریق فضای مجازی تقویت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با متحول شدن نحوه ارائه خدمات قضایی تلاش خواهیم کرد رسیدگی به درخواست‌های مردمی از طریق فضای مجازی و لینک‌های برخط را تقویت کنیم.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای پیام/224224









نظرات بینندگان