کد خبر: ۱۶۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
روایت خبرنگار شیرازه از حمله توریستی به شاهچراغ(ع)؛

بازهم نوای اذان و صدای گلوله‌هایی که قلب ملتی را به درد آوَرد

باز هم نوای دلنشین اذان از مناره‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) با صدای شلیک گلوله و فریادهای زائرین درهم آمیخته و باز هم کودکی که از شدت ترس نمی‌دانست به کجا فرار کند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حوالی  ساعت ۱۹ بود که تلفنم به صدا درآمد؛ آن سوی خط مدیر رسانه با اضطراب خبری را داد که با شنیدنش انگار ساختمانی بر سرم آوار شد؛ خبر کوتاه اما دردناک بود؛ «خودت را به شاهچراغ برسان؛ باز هم حمله تروریستی شده.»

 درد سرتاسر وجودم را فراگرفته بود؛ قدم‌هایم یاری نمی‌کرد؛ اما در چند لحظه خودم  را جمع کردم و با توان مضاعف آماده شده به سمت حرم حرکت کردم. تمام مسیر مرتب با تلفن اخبار را از دوستانم در حرم مطهر دریافت می‌کردم.

نمی‌دانم چطور شد که با آن حجم از ترافیک و قفل بودن شهر، در کمتر از ۱۵ دقیقه خود را به حرم رساندم؛ ولی به خاطر ترافیک سنگین خیابان‌های اطراف حرم، از ماشین پیاده شده و مسافت سه راه احمدی تا شاهچراغ را یک نفس دویدم؛ بغض راه گلویم را بسته بود و فقط به حادثه سال گذشته و پیکرهای غرق خونی فکر می‌کردم که در کنار ضریح افتاده بودند؛ به صحنه‌های پر از خاک و خونی که هنوز جلو چشمانم خودنمایی می‌کند.

زخمی عشقی وطنم/بازهم نوای اذان و صدای گلوله‌هایی که قلب ملتی را به درد آورد

هر طور بود خود را به حرم رساندم؛ پا را که به حیاط گذاشتم سلامی به حرم داده و به سمت جمعیت حرکت کردم؛ در این طور موقع خبرنگار به دنبال شخصی است تا صحیح‌ترین و دقیق‌ترین خبر را از وی کسب کند. 

به جلو باب‌المهدی که رسیدم تا چشمم به پنجره‌های شکسته و جای تیرها افتاد قلبم فرو ریخت؛ خادم حرم که حاضر در صحنه بود، می‌گفت چند لحظه قبل از اذان  و برپایی نماز بود که حادثه رخ داد.

زخمی عشقی وطنم

 باز هم نوای دلنشین اذان از مناره‌های حرم مطهر شاهچراغ  با صدای شلیک گلوله و فریادهای زائرین درهم آمیخته و باز هم کودکی که از شدت ترس نمیدانست به کجا فرار کند.

به هر ترتیبی بود خودم را به سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس رساندم و ماجرا را از وی جویا شدم.

سردار بوعلی خبر از دستگیری  فرد تروریست و شهادت یک تن از خادمان داد و گفت: فرد تروریست نزدیک به ۲۴۰ گلوله و ۸ خشاب به همراه داشته که فقط توانسته ۱۱ گلوله را شکلیک کند.

بغض عجیبی گلویم را گرفته بود و نمی‌توانستم با کسی حرف بزنم؛ کمی آن طرف‌تر به سراغ سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس، رفته و با وی نیز مصاحبه کردم؛ او نیز خبر بازداشت فرد ضارب و دخیل بودن داعش در این حمله را داد و گفت: در حال حاضر اطلاع دقیقی از نفرات دیگر در دست نیست.

 حرم که کمی آرام‌تر شد، مشغول مشاهده فیلم دوربین‌های مدار بسته شدم که به دستم رسیده بود؛ چنان خشم و نفرتی از این اقدام پلید و وحشیانه، سراسر وجودم را فرا گرفته بود که اگر اختیار دستم بود فرد ضارب را به هلاکت می‌رساندم.

 ناگهان در فیلم‌های دوربین کودکی را دیدم که با ترس و اضطراب بسیار از درب ورودی به سمت حیاط حرم می‌دوید با اینکه سرتا پایش پر از ترس بود، خود لحظه‌ای را رقم زد که برای تمام دنیا درس عبرت و پیامی است گویای جوانمردی و مردانگی مردمان ایران، خواه بزرگ باشند خواه کودک همه یکپارچه جوانمردند؛ کودکی را دیدم که علی رغم ترس در حین دویدن به مردی کمک می‌کرد که بر زمین خورده بود و توان بلند شدن نداشت؛ پس از پرس و جو متوجه شدم کودک فداکار از اهالی شهرستان کوار است که وقتی می‌بیند پدرش بر زمین افتاده برمی‌گردد و به پدر کمک می‌کند.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

خلاصه شبی بود در آمیخته با ترس و وحشت و اضطراب از حادثه و نفرت و انزجار از خود فروختگانی که فکر می‌کنند می‌توانند مردم ما را با چنین صحنه‌هایی از اسلام و اعتقادات و مذهب‌شان به دور نگاه دارند.

کلام آخر اینکه:

با نگاهی دقیق به ماجراهای رخ داده در یک سال گذشته، حملات تروریستی، دو بار حمله به شاهچراغ و به شهادت رساندن عده‌ای از هم‌وطنانمان در حوادث مختلف، به خوبی می‌توان دریافت که دشمن قصد ضربه زدن به اسلام و انقلابی را دارد که با قطره قطره خون شهدا به ثمر نشسته است؛ اما نمی‌داند که این سرزمین زخمی عشقی است که دشمن را یارای تحمل کردنش نیست؛ عشق به وطن و عشق به پرچم سخ رنگ ایران.

به گزارش شیرازه: توجه به این نکته نیز ضروری است که علی رغم به همراه داشتن تعداد زیادی گلوله فرد تروریست توانسته تنها ۱۱ گلوله شلیک کند که این نشان از درایت و عکس‌العمل به موقع نیروهای امنیتی است.


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان