کد خبر: ۱۶۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
دوربین به جای اسلحه؛

هنر در حفاظت محیط زیست استان فارس جایگاه متعالی دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به جایگاه متعالی هنر در حفاظت از محیط‌زیست گفت: پویش‌ عکاسی به جای شکار به حفظ محیط‌ زیست این استان کمک کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عطا پورشیرزادمدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در آئین پایانی نخستین جشنواره عکس هنر شیراز افزود: هنر جایگاهی متعالی در حفاظت محیط زیست دارد و با بهره گیری از ابزارهای هنر می توان بسیاری از شاخص های حفاظت از محیط زیست را ارتقا داد.

پورشیرزاد ادامه داد: ما شاهد برپایی پویش‌هایی از جمله دوربین بجای تفنگ،‌ و شکارت را جاودانه کن در سالهای مختلف بودیم، این پویش‌ها ‌تلاشی است برای دعوت از شکارچیان، تا به جای تفریح با چکاندن ماشه و گرفتن جان حیوانات از آنها عکاسی کنند یا اینکه با دوربین به جای سلاح زیبایی های طبیعت را بیشتر و بهتر ببینند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: کشته شدن حیوانات نادر و کمیاب توسط شکارچیان غیرمجاز یکی از خبرهای جنجال برانگیز رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است، خبری دردناک که نه تنها فعالان عرصه محیط زیست، بلکه عموم مردم را نیز به واکنش وا می دارد.

پورشیرزاد ادامه داد: معمولا عکس‌های حیوانات شکار شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و کاربران این شبکه‌ها نسبت به آنها عکس العمل‌های تندی نشان می‌دهند. در برابر این عملکرد شکارچیان، هم سازمان محیط زیست و هم فعالان این عرصه دائم در حال هشدار دادن و نهی کردن هستند، به نظر می رسد فرهنگ سازی خوبی توسط عکاسان و فعالان رسانه در این عرصه رقم خورده است، فعالان محیط زیست از تلاش در این زمینه خسته نشده و هر روز در صدد اجرای راهکاری خلاقانه‌تر هستند تا برای حفظ محیط زیست بیش از پیش شاهد فرهنگ سازی باشیم.

این مقام مسئول بر لزوم افزایش آموزش‌های عکاسی و تولید محتوای رسانه تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزش رایگان عکاسی می‌تواند عاملی برای تهیه عکس‌های بهتر باشد و انگیزه عکاسی را بیشتر کند. وی با بیان اینکه مقوله محیط زیست در دنیا و ایران دچار چالش‌هایی مانند تغییر اقلیم، کم آبی و آلودگی هوا و... شده است، افزود: حضور شما هنرمندان در این برهه حساس بسیار اثرگذار و ارزشمند است. امیدواریم این مراودات مستدام باشد و این جشنواره سرآغازی بر همکاری‌های مستمر باشد.

مدیرکل محیط زیست فارس همچنین عنوان کرد: در محیط زیست فارس سوژه‌های زیبایی برای به تصویر کشیدن و هشدار دادن به مردم وجود دارد که نگاه هنرمندان را می‌طلبد.

نخستین جشنواره عکس هنر شیراز با معرفی برگزیدگان در روزی بنام عکاس به کار خود پایان داد. در این مراسم که در تالار غزل مجموعه فرهنگی هنری حافظ برگزار شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان