کد خبر: ۱۵۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

فارس پهنه‌های مستعدی برای ثبت "زیست کره" دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به جغرافیای منحصر به فرد فارس، گفت:سراسر فارس به‌ویژه مناطق شمال شرقی آن پهنه‌های مستعدی برای ثبت "زیست کره" دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، عطا پورشیرزاد مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در نشستی با فرماندار و مسئولان شهرستان ارسنجان، گفت: گزارش‌های امسال از سایت حفظ و تکثیر گوزن زرد ارسنجان نشان‌ دهنده زادآوری مناسب این‌ گونه در معرض خطر انقراض است.

پورشیرزاد افزود: سایت حفظ، احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد ارسنجان به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در ۸ کیلومتری شرق شهر ارسنجان و در جنگل "خلیل بیگ" واقع شده و به واسطه موقعیت جغرافیایی و زیست بومی مناسب، به مکانی ایمن و امن برای تکثیر گوزن زرد بدل شده است.

وی ادامه داد: به روشنی مشهودست که این لایه و پهنه محیط زیستی در شهرستان ارسنجان و مناطقی از جنگل بناب، زیستگاه انسان و دیگر موجودات زنده همچون پرندگان و موجودات خاک‌زی بوده و تا لایه‌های زیرین زمین که  مطالعه شده، مکان مناسبی برای پرورش و نگهداری حیات وحش است.

پورشیرزاد ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی و همراهی مدیران ارسنجان، شاخص‌های قابل توجه و برجسته محیط زیست این شهرستان و مناطق شمال شرق استان به ثبت برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین گفت: با توجه به وسعت سایت گوزن زرد و ظرفیت آن، جمعیت وحوش مازاد بر ظرفیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی دقیق، در مورد افزایش مساحت سایت یا خارج کردن جمعیت مازاد تصمیم‌گیری می‌شود.

پورشیرزاد ادامه داد: منطقه شکار ممنوع کوه سیاه، بخ شهایی از تالاب کمجان، مناطق دسترسی به تالاب طشک، بخش‌هایی از پهنه‌های دسترسی به رودخانه کر و دیگر مناطق مستعد برای توسعه زیست محیطی؛ بخشی از پهنه‌های قابل گسترش و توسعه شهرستان ارسنجان به شمار می‌رود که تحت پایش و مطالعه محیط زیست است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان