کد خبر: ۱۶۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه سپیدان در گفتگو با شیرازه:

اتحاد جامعه اسلامی به عبادت جمعی است

مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه سپیدان گفت: به نظر می‌رسد خداوند متعال عبادت‌های جمعی را تشریع نموده برای اینکه سمبل و نماد دین‌داری و اتحاد یک جامعه اسلامی باشد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»؛ اربعین حسینی، نماد جاودانگی مکتب عاشورا و میعادگاه تجدید میثاق با آزادگی و دین‌داری است، امروز به‌واسطه فرهنگ عاشورا و با بهانه اربعین حسینی یک وحدت بزرگ در جهان شکل‌گرفته است و دشمنان که از چنین حرکت با ارزشی به ستوه آمده‌اند تلاش می‌کنند تا از طریق رسانه این حرکت را به حاشیه ببرند.

سال‌هاست که اربعین یکی از قدرتمندترین نمادهای همبستگی میان مسلمانان است و عشق به سرور و سالار شهیدان، عاشقان حق و حقیقت را از کشورهای مختلف در بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه مذهبی جهان‌گرد هم می‌آورد.

نهال پربار عدالت‌خواهی و حق‌طلبی که در کربلا با خون خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام و یاران باوفایشان آبیاری شد، باگذشت قرن‌ها شکوفاتر شده و آثار بالنده معنوی آن، چون مشعلی فروزان، مسیر سعادتمندی شیعیان و عــاشـقـان اهل‌بیت (ع) را روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضی دشتی مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری عبادت‌های جمعی را اتحاد جامعه اسلامی دانست و افزود: به نظر می‌رسد خداوند متعال عبادت‌های جمعی را تشریع نموده برای اینکه سمبل و نماد دین‌داری و اتحاد یک جامعه اسلامی باشد و وقتی در یک ملت مساجد آن و نمازجمعه آن و زیارت کعبه در ایام حج و زیارت اربعین و اعتکاف و کمک به محرومین و سیل‌زدگان غیره آن شلوغ باشد این نبضی است که تدین جامعه را می‌رساند و وقتی ما این موارد را در جامعه ایران نگاه می‌کنیم به این موضوع پی می‌بریم که برخلاف ادعای بعضی‌ها انقلاب اسلامی مایه پیشرفت ملت حتی در دین‌داری شده است.

حجت‌الاسلام دشتی بیان کرد: وقتی ما به مکتب امام حسین ( ع) نگاه می‌کنیم چه به واقعه عاشورا و چه به عزاداران ایشان در قرن‌های متمادی، می‌بینیم که وحدت موج می‌زند، چه بین مذاهب اسلامی و چه بین ادیان. در واقعه عاشورا و در اصحاب امام حسین (ع) اشخاصی از ادیان مختلف مثل وهب مسیحی به چشم می‌خورند و همچنین از مذاهب مختلف مثل عثمانی مذهب و... ولی همه متحدانه در زیر پرچم امام حسین ع قرار گرفته و هدایت شده‌اند و در جمع عزاداران ایشان هم وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که فقط مسلمانان نیستند که عزاداری برایشان می‌کنند بلکه ارمنی‌ها و... هم هستند و فقط شیعیان هم نیستند؛ بلکه برادران اهل‌سنت هم برای ایشان مراسم عزا برگزار می‌کنند.

 مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه سپیدان گفت: واقعه عاشورا به ما نشان می‌دهد و لو تعداد ما اندک باشد در مقابل دشمن و با محاسبات دنیوی ممکن است شکست بخوریم؛ ولی اگر بر حق باشیم نباید ناامید شویم و خداوند متعال است که عزت و ذلت و ملک را به بندگانش می‌دهد و چنانچه امروز می‌بینیم پیروز واقعه عاشورا امام حسین ع است و حرکت ایشان نتایج فراوانی در عالم داشت از جمله انقلاب ما که به گفته امام راحل مدیون محرم و صفر است.

وی با اشاره به نقش‌زن افزود: در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام همیشه زن‌ها نقش بزرگی را ایفا نموده‌اند که نمونه بارزش سیده نساء عالمین است و بعد از ایشان حضرت زینب سلام‌الله علیهاست که با حرکت سیاسی و سخنرانی و تبیین‌هایی که در سرزمین‌های اسلامی (عراق و شام و مدینه) آن زمان انجام دادند مانع تحریف واقعه عاشورا توسط یزیدیان گشت که اگر ایشان نبود به قول شاعر کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود و تا روز قیامت همه شیعیان مدیون آن حضرت هستند البته در واقعه عاشورا زن‌های دیگر نیز نقش داشته‌اند که مجال طرح آن نیست و عزیزان می‌توانند به مقالاتی که در باب نقش زنان در واقعه عاشورا به نگارش درآمده رجوع بفرمایند.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان