کد خبر: ۱۶۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از جلوگیری افتتاح زودهنگام آزادراه شیراز - اصفهان تا پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در شیراز

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

دستگیری ۶۲۴ شکارچی متخلف امسال در فارس

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: تعداد تخلفات کشف شده در پنج‌ماهه اول سال جاری حدود ۴۹۷ مورد بوده و تعداد متخلفین دستگیر شده تا کنون نیز ۶۲۴ نفر است.

مدیریت یکپارچه حوزه گردشگری باعث توسعه آن می‌شود.

 نماینده استان فارس در شورای‌عالی استان‌ها گفت: وجود نظام مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری و دوری از عملکرد جزیره‌ای سازمان‌های متولی گردشگری از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در رونق گردشگری فارس، مؤثر واقع شود.

قاچاقچی سوخت در شیراز ۱۵ میلیارد ریال جریمه شد. 

غلامرضا سالاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز به پرونده قاچاق ۲۴۲۰۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال رسیدگی کرد. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود، تخلف انتسابی را محرز و متهم پرونده را علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

برای اولین‌بار در کشور انجام شد؛ 

تولد فرزند سالم از والدین بیمار در شیراز 

سرپرست آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی فارس گفت: زوجی که هر دو ناقل ۳ بیماری ژنتیکی بودند با روش PGD صاحب فرزند سالم شدند. فرزند قبلی این زوج، دو سال پیش در ۳ ماهگی با علایم دیابت، دیسپلازی استخوانی چندگانه و نارسایی حاد کبدی فوت کرده است.

افتخارآفرینی دختر قهرمان زرقانی در دو رشته ورزشی

 پریسا همتی دختر نونهال زرقانی در دودسته ورزشی اسکیت سرعت و کاراته مدال‌های رنگارنگ کشوری و آسیایی کسب نمود، وی در رشته کاتای کاراته مسابقات آسیایی جام نقش اصفهان مدال طلا را کسب نمود و همچنین در مسابقات اسکیت در سه مرحله به دو نشان برنز و دو نقره دست‌یافت و به مسابقات انتخابی قهرمان قهرمانان و انتخاب تیم ملی راه یافت.

اشاعه کذب و تشویش اذهان عمومی هدف دشمنان است 

آیت‌الله رضوی اردکانی امام‌جمعه موقت شیراز گفت: اشاعه کذب و تشویش اذهان عمومی هدف دشمنان است امام‌جمعه موقت شیراز با تکذیب خبری مبنی‌بر ایجاد ۲۰ میلیون شغل در دولت سیزدهم به نقل از وی گفت: متن کامل خطبه روز گذشته اینجانب در صداوسیما موجود است و من هیچ جای این خطبه از ایجاد ۲۰ میلیون شغل در این دولت سخن نگفتم.

اجرای برنامه دانش‌آموزی نذر قدم‌های رقیه (س)

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از اجرای ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان نذر قدم‌های رقیه (س) برای اولین‌بار در مسیر نجف تا کربلا، با رویکرد وحدت و همدلی دانش‌آموزان با ملیت‌های مختلف خبر داد.

استان فارس در معرض کم‌آبی شدید قرار دارد 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس با تأکید بر اینکه فارس در معرض کم‌آبی شدید قرار دارد، گفت: استان فارس حتی در حوزه خاک و کشاورزی مشکلات بسیاری دارد و اغلب کارهای صورت‌گرفته بر مبنای روش‌های علمی انجام نشده است.

تولید کیت تشخیص و پایش سرطان برای اولین‌بار در کشور و خاورمیانه توسط نخبه جهرمی
تراشه میکروسیالاتی جداسازی سلول‌های سرطانی گردشی در خون توسط «مهدی رحمانیان»، نخبه بسیجی مسجد امام حسین (ع) جهرم طراحی و ساخته شد.

نماینده شیراز و زرقان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار شد
 
جلوگیری از افتتاح زودهنگام آزادراه شیراز - اصفهان

 نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار جلوگیری از افتتاح زودهنگام آزادراه شیراز - اصفهان شد.

واگذاری قطعه‌ای زمین به خادم ناجی شاه‌چراغ

 با موافقت رئیس‌جمهور استاندار فارس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار واگذاری یک قطعه زمین در شهر شیراز برای احداث واحد مسکونی به‌صورت خارج‌ازنوبت و رایگان به فرزاد بادپا، خادم شجاع حرم شاه‌چراغ شد.

 
اربعین حسینی زیباترین جلوه دین‌داری است.

 نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه می‌بینیم در پیاده‌روی اربعین که یکی از مهم‌ترین و زیباترین جلوه‌های دین‌داری است از همه ادیان و مذاهب حضور دارند که اینها نتیجه وحدت‌گرایی حضرت سیدالشهدا است.


پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در شیراز

 هم‌زمان با سراسر کشور آئین پیاده‌روی دلدادگان حسینی در سومین حرم اهل‌بیت (ع)، شیراز با حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، برگزار شد و طی آن جمع کثیری از مردان و زنان عزادار چهلمین روز شهادت سید و سرور شهدا را با دردست‌داشتن پرچم‌هایی که شعار متبرک "یا حسین" و "یا ابوالفضل‌العباس" بر آنها درج شده بود، مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) را طی کردند.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای پیام/224224






نظرات بینندگان