کد خبر: ۱۶۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از هلاکت شرور مسلح تا تشییع پیکر شهدای مدافع امنیت

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.
 
 آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
 
 از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟
 
 اولین خبر را از اهدا عضو شروع می‌کنیم
 
 زندگی دوباره ۳ بیمار با پایان یک زندگی کشاورز مرودشتی

 سه بیمار در بیمارستان پیوند اعضاء ابوعلی سینا شهر صدرا جانی دوباره گرفتند وقتی زنده‌یاد اله کرم فلاحی برای همیشه قلبش از تپش باز ایستاد، او دو کلیه و کبدش را بخشید، و در آن‌سوی ماجرا سه بیمار زندگی دوباره را تجربه می‌کنند.
 
 بیش از ۲ هزار پروژه خرد و کلان در کلان‌شهر شیراز در حال اجراست

 شهردار شیراز با اشاره به اجرای بیش از ۲ هزار پروژه خرد و کلان در سطح این کلان‌شهر گفت: شیراز بر ریل سازندگی قرار گرفته و این دوره مدیریت شهری در عرصه عمرانی و سازندگی جلودار تمامی ادوار شهرداری است.
 
 بازداشت ۵۸ متهم تحت تعقیب در شیراز

 فرمانده انتظامی شیراز، گفت: اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری، تحت تعقیب و ممانعت از قانون‌گریزی هنجارشکنان اجتماعی این مأموریت به‌صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. مأموران انتظامی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.
 
 شاه‌چراغ (ع) به کانون اصلی گردشگری شیراز تبدیل شود

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس در جلسه شورای اداری استان در شیراز، ضمن تأکید بر لزوم توجه بیشتر به ساماندهی اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، گفت: بر اساس آمار رسمی، سالانه ۱۶ میلیون نفر وارد حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) می‌شوند و علاوه بر این حدود ۴ هزار واحد صنفی نیز در اطراف این حرم وجود دارد که همه اینها یک ظرفیت قابل‌توجه است.

 صاحب ۴۰ هزار تخم‌مرغ تاریخ‌گذشته، نقره‌داغ شد

 غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان دامپزشکی از یک انبار مواد غذایی در شهرستان کازرون بازدید که طی آن مقادیر زیادی تخم‌مرغ تاریخ مصرف گذشته را که با دستگاه چاپ برچسب تاریخ انقضای آن‌ها تغییر و در بازار عرضه می‌شد را کشف و انبار را پلمب کردند.
 
 هلاکت شرور مسلح و عامل مجروح کردن مأموران پلیس فیروزآباد

 فرمانده انتظامی استان فارس از هلاکت شرور سابقه داری که پس از درگیری مسلحانه و مجروح کردن سه نفر از مأمورین انتظامی شهرستان فیروزآباد متواری شده بود خبر داد.
 
 کاروان‌سرای ایزد خواست در فارس ثبت جهانی شد

 باتوجه‌به بازدید ارزیاب بین‌المللی ابنیه و محوطه‌های تاریخی (ICOMOS) در سال ۱۴۰۰ از کاروان‌سراها و مجمع این شورا در تاریخ یکشنبه ۲۶ شهریور در کشور عربستان، تعداد ۵۴ کاروان‌سرا در فهرست یونسکو با عنوان کاروان‌سرای ایرانی جای گرفت که کاروان‌سرای «ایزد خواست» به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین کاروان‌سراهای فارس در این فهرست قرار دارد.

 سرانجام آزادراه چه می‌شود؟

 آزادراه شیراز - اصفهان آماده بهره‌برداری می‌شود

 محمودرضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه این پروژه در هفت قطعه تعریف شده که ۶ قطعه آن کامل است و قطعه هفتم هم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: ۶ قطعه نخست آن در قالب آزادراه و قطعه هفت آن هم بخشی در قالب بزرگراه و حدود سه کیلومتر انتهایی هم در قالب راه اصلی آماده افتتاح است.
 
 مدیر روابط‌عمومی آستان احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) گفت: مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در روز پنج‌شنبه، ۳۰ شهریورماه برگزار می‌شود.

 فریب قیمت خانه‌های ارزان را نخورید

 ۲۹۷ ساخت‌وساز غیرمجاز در شیراز تخریب شد

 سخنگوی شهرداری شیراز با اعلام هشدار به خریداران خانه‌های ارزان‌قیمت، گفت: بر اساس احکام صادره و رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه امسال ۲۹۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق یازده‌گانه شیراز تخریب شده است. مردم باید قبل از خرید خانه حتماً با مراجعه به شهرداری استعلام‌های لازم را گرفته و از سلامت ملک اطمینان خاطر پیدا کنند.
 
 ۴ هزار و ۹۵۰ برنامه هفته دفاع مقدس در فارس برگزار می‌شود

 جانشین فرمانده سپاه فجر فارس از برگزاری ۴ هزار و ۹۵۰ عنوان برنامه در فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
 
 تشییع پیکر شهدای مدافع امنیت در ممسنی

 پیکر مطهر شهیدان امنیت یاسر شجاعیان و پوریا خوشنام با حضور مسئولان استانی و مردم قدرشناس شهرستان ممسنی تشییع شد که اعضای بدن پوریا خوشنام، به بیماران نیازمند اهدا شد.

 مهرماه امسال ترافیک روان‌تری در شیراز داریم

 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه کمتر از چند روز به شروع مدارس باقی‌مانده است، در خصوص تمهیدات این معاونت گفت: همه سعی خود را به‌منظور کاهش بار ترافیکی در روزهای پیش رو که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها همراه است کرده‌ایم و به‌منظور دستیابی به اهداف مطلوب‌تر نیازمند همراهی و همکاری شهروندان نیز هستیم.
 
 تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...
 
 انتهای پیام/224224
 
 
نظرات بینندگان