کد خبر: ۱۶۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از ۵۵ هزار واحد مسکن ملی تا تخریب مزرعه آلوده به آب فاضلاب

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

اولین خبر را از صنعت مهم گردشگری شروع می‌کنیم

ضرورت تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان فارس

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی خواستار تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان فارس شد.

۵۵ هزار واحد نهضت مسکن ملی فارس در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد: در سفر رئیس‌جمهور به این استان، ۵۵ هزار واحد نهضت مسکن ملی کلنگ‌زنی خواهد شد.

اجرای طرح «آرامش» در کلان‌شهر شیراز

هم‌زمان با اجرای طرح «آرامش» در استان فارس، طرح جمع‌آوری ضربتی در حاشیه و اطراف مراکز آموزشی شهر شیراز آغاز شد که بیش از ۶۰۰ معتاد و ۲۵ خرده‌فروش انواع مواد مخدر دستگیر و جمع‌آوری شدند.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه متأسفانه معتادان متجاهر پس از تحویل به اردوگاه‌های تبصره ۱۶ آزاد می‌شوند، تأکید کرد: وظیفه نیروی انتظامی، جمع‌آوری معتادان متجاهر است، ازاین‌رو نیازمند اهتمام دیگر نهادهای متولی این عرصه هستیم؛ بنابراین از مسئولان دعوت کردیم تا در صحنه تصمیم‌گیری کنند.

مطالبه‌ای که پس از مدت‌ها بحق شد

تخریب مزرعه برنج و ذرت آلوده به آب فاضلاب در شهرستان شیراز

معاون فنی جهاد کشاورزی شیراز گفت: با دستور داستان مرکز استان، ششمین مرحله از امحای مزارع آلوده به فاضلاب در روستای گرد خون شیراز انجام شد.

اعلام نرخ شهریه مدارس غیردولتی در فارس

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش فارس از افزایش ۳۸ درصدی شهریه این مدارس در مقایسه با پارسال خبر داد.

دست‌مریزا به حافظان امنیت

قاتل مسلح فراری کمتر از ۴۸ ساعت در کوه‌های اطراف قیروکارزین دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری قاتل مسلحی که دو روز گذشته پس از کشتن ۲ نفر و مجروح کردن ۳ نفر دیگر متواری شده بود خبر داد.

رتبه اول شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در کشور

 علی‌رضا راستیار مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت:حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس دارای بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۳۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه روستایی است که جمعاً بیش از ۲۱ هزار کیلومتر انواع راه را در بر می‌گیرد؛ بنابراین استان پهناور فارس با بیش از ۹.۳ درصد حجم راه رتبه اول را در کشور داراست.

الواح و آثار باستانی که از آمریکا آورده شد به تخت‌جمشید اختصاص یابد

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار اختصاص الواح و آثار باستانی از آمریکا آورده شده به تخت‌جمشید شد.

کارخانه‌های آزمایش و میراث‌فرهنگی مرودشت دو اَبَر چالشی که نیاز به عزم جدی و پیگیری آقای رئیسی دارد

 از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان مرودشت از رئیس‌جمهور، رسیدگی به وضعیت بسیار اسفبار محور ورودی مجموعهٔ میراث جهانی تخت‌جمشید مرودشت و پیرامون این اثر فاخر بشمار می‌رود و دومین مطالبه مردم تصمیمات در مورد کارخانه آزمایش است.

برگزاری اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان فارس

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس در مراسم اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان در قالب جشن «چلچراغ آیه‌ها» گفت: امام (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با بصیرت و تیزبینی خود یوم‌الله‌هایی مانند هفته وحدت، روز قدس، دهه فجر، روز ۲۲ بهمن و... را هدفمندانه به تقویم اضافه کردند.

دیدار مردم فارس با رئیس‌جمهور در حرم شاه‌چراغ (ع)

استاندار فارس از نهایی‌شدن برنامه سفر رئیس‌جمهور به فارس و دیدار با مردم استان در حرم شاه‌چراغ (ع) خبر داد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان