کد خبر: ۱۶۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲

احیا دوباره شرکت مخابرات راه دور ایران (ITI)

معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از شرکت مخابرات راه دور ایران (ITI) در شیراز به گفت: کارخانه صنایع مخابرات شیراز با وعده آیت الله رئیسی فعال و در مسیر تولید قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران (ITI) به عنوان یک شرکت مادر تخصصی از ۱۳۵۳ تولید تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی کشور را آغاز کرد و در نهایت سال ۱۳۸۲ در فرآیند خصوصی سازی قرار گرفت و این فرآیند یکسال بعد به سرانجام رسید اما این کارخانه راهبردی رفته رفته دچار سوء مدیریت، بدهی‌های کلان و در نتیجه رکود و ورشکستگی شد و سال ۸۸ با تصمیم دولت دهم به هیات حمایت سپرده شود.

اما در ۱۲ سال پس از آن اقدامی ارزنده برای احیای این واحد تولیدی که توان اسمی اشتغال آفرینی برای بیش از ۲ هزار نیرو را داشت انجام نشد و کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران (ITI) در خاموشی و رکود کامل روزگار گذراند.

با آغاز دولت سیزدهم و هنگامی که در ادامه فعالیتهای آیت الله رئیسی در قوه قضاییه، احیای واحدهای تولیدی راکد به طور جدی در دستورکار قرار گرفت و رویکرد محوری دولت مردمی ایران قوی شد، بار دیگر کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران (ITI) نیز احیا و تولیدات خود را آغاز کرد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود از روز گذشته تا امروز جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس است.

انتهای پیام/

 
 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان