کد خبر: ۱۶۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
طی ۲ سال اخیر انجام شد؛

افزایش ۵۷ درصدی تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب فارس

مدیر عامل شرکت آبفا فارس از رشد ۵۷ درصدی تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب استان و افزایش ۴۷ درصدی ظرفیت آن‌ها در ۲ ساله اخیر خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی جان صادق‌پور مدیرعامل شرکت آبفا فارس با بیان اینکه رویکرد وزارت نیرو در دولت سیزدهم افزایش سرانه بهره‌مندی ملی از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و روستایی است، اظهار کرد: بر همین اساس در ۲ سال گذشته گام‌های بسیار بلندی در حوزه بهره‌مندی مردم استان از خدمات زیست‌محیطی فاضلاب برداشته شده است. 

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلان شرکت آبفا استان فارس در این دولت، افزایش سرانه بهره‌مندی مردم جوامع شهری و روستایی استان از سامانه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در همین رابطه اقدامات گسترده‌ای صورت پذیرفت. 

افزایش ۵۷ درصدی تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب فارس

مدیرعامل شرکت آبفا فارس ادامه داد: در همین خصوص علاوه بر تداوم روند ساخت تصفیه‌خانه‌ها، اجرای خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در برخی شهرها و روستاهای استان، تعداد ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و روستایی را به بهره‌برداری رساندیم.

صادق‌پور با اشاره به اقدامات قابل‌توجه شرکت آبفا استان فارس در حوزه فاضلاب از منظر آمار، گفت: در ۲ سال اخیر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان فارس ۴۷ درصد و تعداد آن‌ها نیز ۵۷ درصد رشد داشته است. 

وی بیان کرد: از نظر افزایش سرانه بهره‌مندی از طرح‌های فاضلاب نیز ۴۶ درصد افزایش بهره‌مندی را در کارنامه داریم. 

صادق‌پور در خصوص چشم‌انداز اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان نیز گفت: بنا داریم در ۲ سال آینده به آمار ۴۳ درصد افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، ۳۲ درصد رشد جمعیت بهره‌مند و ۸۲ درصد افزوده‌شدن به تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برسیم و یقین داریم این مهم با تلاش مضاعف میسر خواهد شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان