کد خبر: ۱۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از کمک ۳۰ میلیاردی خیران تا هدیه رئیس‌جمهور به نوجوان صفاشهری

آنچه ازاین‌پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به‌منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه ازاین‌پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

تداوم دیپلماسی علمی در شیراز

 دانشگاه شیراز و نانجینگ چین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 دانشگاه‌های شیراز و نانجینگ چین با هم تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناورانه امضا کردند.

توقیف بیش از ۴ هزار قلم کالای غیرمجاز در کازرون

 محسن معینی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت: در بازدید میدانی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، کارشناسان غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان، فرماندهی انتظامی، نماینده دادستان عمومی و انقلاب، رئیس دایره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناس اتاق اصناف کازرون، فعالیت عطاری‌ها و صنوف فروش مکمل‌های ورزشی این شهرستان بررسی و یکی از این واحدهای صنفی به دلیل تخلف تعطیل شد.

خانه مبلغین در شیراز راه‌اندازی می‌شود

 آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس در مجمع خطبا شهر شیراز با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های مبلغین انعکاس در رسانه ندارد گفت: در واقع همه این فعالیت‌ها در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم است.

دپو ۶ میلیاردی قاچاق در شیراز لو رفت

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در بازرسی از یک منزل انواع کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

استان فارس یا باید ساحل داشته باشد یا آب دریا را منتقل کند.

 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ضرورتی ندارد استان فارس در استان‌هایی که ساحل دارند، سرمایه‌گذاری کند، گفت: فارس یا باید ساحل داشته باشد یا آب دریا را برای مصرف صنایع منتقل کند.

مصوبات اخیر مجلس موجب رونق گردشگری خواهد شد.

 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس مصوبات اخیر مجلس در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این مصوبات موجب رونق بیشتر گردشگری استان گردد.

شکرت خدای باران
پاییز پُربارش فارس امسال 

هواشناسی جهانی پاییز پُربارشی را برای سال ۱۴۰۲ در ایران پیش‌بینی می‌کند که بیشترین بارش‌ها هم در جنوب و غرب کشور پیش‌بینی شده است؛ بر همین اساس شرکت آب منطقه‌ای فارس در نشست فصلی پاییزه مدیران بر لزوم آمادگی ستاد و شهرستان‌ها برای مدیریت سیلاب تأکید کرد.

هدیه رئیس‌جمهور به نوجوان فداکار صفاشهری رسید.

 دوچرخه هدیه رئیس‌جمهور به محمدطاها آرمند نوجوان صفاشهری از توابع استان فارس که سال ۹۹ جان چهار کودک در یک خودرو آتش‌گرفته را نجات داده بود اهدا شد.

نقش محوری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در انتخابات 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با اشاره به ورود انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مرحله ثبت‌نام نهایی داوطلبان گفت: رسانه‌ها در برگزاری این انتخابات و کمک به افزایش مشارکت نقش محوری خواهند داشت.

مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ (ع) 
مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه حمله تروریستی به حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد.

مدالی از جنس مهر مادری

 بانوی ورزشکار شیرازی روز گذشته به تمام دنیا ثابت کرد که می‌توان هم همسر بود و هم ورزشکار موفق؛ هم مادر بود و هم قهرمان جهان، می‌توان در کنار همسر و مادر بودن تمام موانع را پشت سر گذاشت به قله‌ای دست‌یافت که تاکنون کسی را یارای فتح‌کردنش نبوده است.

سخاوت استان فارسی‌ها این‌گونه است

گلریزان ۳۰ میلیاردریالی برای کمک به آزادسازی زندانیان 

خیرین استان فارس در اقدامی خیرخواهانه ۳۰ میلیارد ریال جهت آزادسازی زندانیان کمک کردند.

بیش از هزار نفر در انتخابات مجلس فارس ثبت‌نام کردند.

 محمدرضایی دبیر ستاد انتخابات فارس گفت: استقبال نخبگان جریان‌های مختلف سیاسی جهت نام‌نویسی برای انتخابات مجلس در استان فارس کم‌سابقه بوده که نوید یک انتخابات پرشور همراه با رقابت جدی داوطلبین را می‌دهد.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود... 

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان