کد خبر: ۱۶۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
فارس در هفته‌ای که گذشت؛

از بحران کمبود خون در فارس تا تیغ فاضلاب بر گلوی سلامت شهروندان شیرازی

آنچه از این پس در قالب بسته خبری با عنوان « فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یه بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.

آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان« فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس می‌باشد.

از شنبه تا پنج شنبه در فارس چه خبر بود؟

اولین خبر را با یک هشدار در حوزه سلامت شروع می‌کنیم

کمبود خون در استان فارس به مرحله بحران رسید.

 مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان در تمامی گروه‌های خونی گفت: در حال حاضر ذخیره گروه‌های خونی O منفی و مثبت و گروه A مثبت و AB مثبت استان در حالت بحرانی است و به خط‌قرمز رسید.

تیغ فاضلاب بر گلوی سلامت شهروندان شیرازی از دل محصولات کشاورزی
 
بهار گذشته بود که با پیگیری‌های بسیار حدود ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آلوده به فاضلاب در شرق شیراز معدوم شد، اما این ماجرا همچنان ادامه یافت تا آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب توسط برخی کشاورزان متخلف به یک دغدغه و نگرانی دائم برای مردم تبدیل شود.

انتخاب کراس اور خط ۲ مترو شیراز به‌عنوان یکی از ۳ پروژه برتر دنیا 

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز گفت: پروژه کراس اور خط ۲ قطار شهری این کلان‌شهر به انتخاب انجمن بین‌المللی تونل و فضاهای زیرزمینی (ITA) در بخش پروژه‌های با هزینه کل کمتر از ۵۰ میلیون یورو در رقابت با ۵۴ پروژه از سراسر دنیا توسط هیئت داوران به‌عنوان یکی از ۳ پروژه برتر این رقابت در سال ۲۰۲۳ میلادی معرفی شد.

آزادسازی بخشی از حریم رودخانه‌های فارس 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه در این مدت ۲۳۸ مورد رفع تصرف و آزادسازی حریم رودخانه در سطح استان انجام شده است افزود: ۲۶۳ مورد شکایت علیه متصرفان نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای فارس به ثبت رسیده است.

چوپان سپیدانی دوم شد 

هادی چوپان ورزشکار اهل سپیدان فارس مقام دوم مسترالمپیا ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

۶۰ درصد ناشنوایی نوزادان ژنتیکی است

کاشت ۲۴۰۰ حلزون شنوایی در شیراز 

 مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بازگشت نعمت خدادادی شنوایی با کاشت حلزون به ناشنوایان، گفت: پس از تهران و مشهد کاشت حلزون شنوایی در شیراز آغاز شد و طی ۲۰ سال گذشته کاشت حلزون شنوایی برای حدود ۲ هزار و ۴۰۰ ناشنوا در شهر شیراز انجام شده است.

چهار خواسته استاندار فارس از وزیر آموزش‌وپرورش چه بود؟

 تقویت زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان فارس، پیشتازی در اجرای سند تحول بنیادی آموزش‌وپرورش، فراهم‌کردن اعتبارات پرورش دانش‌آموزان فارس و مراقبت از تحقق اهداف رتبه‌بندی معلمان چهار خواسته استاندار فارس از وزیر آموزش‌وپرورش بود.

همدردی با دانش‌آموزان فلسطینی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در شیراز

اجتماع ۱۲ هزارنفری دانش‌آموزان در حرم شاه‌چراغ

اجتماع ۱۲ هزارنفری دانش‌آموزان شیرازی در آخرین روز از دهه شهدای دانش‌آموزی در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

بررسی قضایی ورود ذرت‌های آلوده به استان فارس

 رئیس‌کل دادگستری فارس با اشاره به ورود ذرت‌های آلوده به استان گفت: در صورت اثبات هرگونه انحراف، سوءمدیریت، قصور یا ترک فعل با مسببان قاطعانه برخورد می‌شود.

فریاد استکبارستیزی مردم شیراز در راهپیمایی ۱۳ آبان
 
مردم استان فارس امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان هم‌زمان با دیگر نقاط کشور، فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند و ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار پایان‌دادن به نسل‌کشی‌ها در غزه شدند.

مرگ بر اسرائیل خط‌مشی دانش‌آموزان ماست 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس گفت: باتوجه‌به اینکه رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود مرگ بر اسرائیل را نه یک شعار بلکه خط‌مشی معرفی کرده‌اند، دانش‌آموزان و فرهنگیان نیز باید این صحبت را به‌عنوان یک محور اساسی در برنامه آینده خود قرار دهند.

تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...

انتهای پیام/224224

برچسب ها: گزارش ، بسته خبری ، شیرازه
نظرات بینندگان